F64, cel mai mare magazin foto-video din România, a sãrbãtorit în anul precedent 14 ani de activitate și a introdus în portofoliul sãu de produse televizoarele 4K. În acest început de 2016, compania anunțã bilanțul pentru 2015, dar și unde estimeazã o evoluție pozitivã sau negativã privind piața foto-video din România.
Cea mai bună perioadă de vânzări pentru F64 a fost între octombrie și noiembrie, când magazinul a derulat campaniile Black Friday Pro, un eveniment unic pe piața foto-video din România și Black Friday de la finalul penultimei săptămâni din noiembrie. Tradițional, însă, cele mai mari vânzări sunt înregistrate în al doilea trimestru, când clienții se pregătesc de vacanță și își înnoiesc, completează sau actualizează echipamentele.
În ceea ce privește preferințele clientului F64, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 1.000 de lei, iar cele mai populare produse achiziționate în ultimul an au fost: camerele foto DSLR Canon EOS 6D, Nikon D750, Canon EOS 70D, Nikon D5300, dar și modelul mirrorless Sony Alpha 5000.
Creșterea din 2016 pe care o estimeazã F64 va fi realizatã pe fondul unor trenduri globale în domeniu. Va continua sã scadã cererea pentru camerele foto compacte, produsele din segmentul DSLR prosumer au ajuns la maturitate și urmeazã o evoluție similarã cu anul precedent, dar vânzãrile de echipamente action și cele dedicate profesioniștilor din domeniu vor continua trendul ascendent. Deși televizoarele și monitoarele 4K existã de câțiva ani, 2016 va fi cel mai bun pentru acestea, deoarece prețurile pentru echipamente au ajuns la un nivel foarte bun și existã tot mai mulți producãtori de conținut de înaltã rezoluție.
Introducerea televizoarelor 4K în portofoliul F64 a fost anunțată la evenimentul dedicat aniversării a 14 ani de către Marian Alecsiu, cofondator F64. Acesta explică acum care sunt așteptările magazinului de la acest segment de produse.
“Rezoluția 4K nu este o noutate absolutã, îi urmãrim evoluția încã de când au fost anunțate primele echipamente – televizoare și apoi camere video pentru consumatorii obișnuiți -, dar am gãsit oportun momentul lansãrii pentru finalul lui 2015 și începutul acestui an. Avem telefoanele și camerele compacte premium capabile sã filmeze la rezoluție 4K, astfel cã pentru noi e un pas firesc adãugarea acestora în gama noastrã de produse. Ne așteptãm sã devinã o componentã importantã în fluxul de lucru de zi cu zi al oricãrui fotograf sau videograf profesionist din România. Totodatã, oamenii obișnuiți, neimplicați în domeniul foto-video, vor dori sã aibã acces la conținut de cea mai bunã calitate. Nicicând vacanțele și momentele frumoase din viețile fiecãruia dintre noi nu au fost pãstrate mai facil, mai bine și mai frumos ca acum”, a afirmat Marian Alecsiu.
În ceea ce privește estimările pentru 2016, F64 prevede o creștere cu 22,5% a cifrei de afaceri. În 2015, față de 2014, a crescut cu 15%.