Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Extinderea portofoliului: BMW Group achiziţionează marca ALPINA

BMW Welt - BMW Group Corporate Headquarters

BMW Group salută o nouă completare a portofoliului său, deoarece marca ALPINA devine parte a companiei. BMW Group îşi va asigura drepturile asupra mărcii ALPINA – aducând şi mai multă diversitate propriei game de automobile de lux. BMW AG şi ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG au ajuns la un acord în acest sens care va asigura viitorul pe termen lung al mărcii ALPINA, precum şi al Burkard Bovensiepen GmbH und Co. KG.

Încheierea tranzacţiei este încă supusă diferitelor condiţii legale – în special, aprobării de către autorităţile antitrust responsabile. Acordul de cooperare de lungă durată, care a fost prelungit cu încă cinci ani la sfârşitul anului 2020, va expira la 31 decembrie 2025. Ambele părţi au convenit să nu dezvăluie nici un detaliu financiar. Nu vor fi achiziţionate acţiuni ale companiei.

BMW Welt - BMW Group Corporate Headquarters2

 

Peste o jumătate de secol, BMW şi producătorul de serie mică de la Buchloe, în vecinătatea oraşului München, au stabilit o cooperare strânsă construită pe cel mai înalt nivel de încredere. Acum, transformarea industriei auto intră într-un nou capitol.

“Industria auto se află în mijlocul unei transformări de anvergură către mobilitatea durabilă. Din acest motiv, modelele de afaceri existente trebuie reexaminate în mod regulat. De peste 50 de ani, firma din Buchloe a demonstrat cum să ofere un automobil distinct de cea mai bună calitate printr-o atenţie meticuloasă la detalii. De asemenea, BMW Group este condus de aceeaşi pasiune pentru automobilele fascinante. De aceea, ne lansăm acum într-un nou capitol în parteneriatul nostru de lungă durată. Dobândirea drepturilor de marcă ne va permite să modelăm cursul pe termen lung al acestui brand plin de tradiţie. Suntem încântaţi să urăm bun venit brandului ALPINA în familia BMW”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări.

Transformarea către mobilitate electrică şi creşterea reglementărilor la nivel mondial – în special legislaţia privind emisiile, validarea software-ului şi cerinţele pentru sistemele de asistare şi monitorizare a conducătorului – au ca rezultat riscuri semnificativ mai mari pentru producătorii de serie mică. Conducerea ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG abordează acest lucru printr-o realiniere strategică care va asigura viabilitatea pe termen lung a operaţiunilor din Buchloe.

Andreas Bovensiepen, codirector general al ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, explică: “Am recunoscut provocările cu care se confruntă industria de automobile de la început şi acum stabilim drumul potrivit pentru ALPINA şi pentru firma noastră de familie, BOVENSIEPEN. Acesta marchează începutul unui nou capitol. Atât marca ALPINA, cât şi compania noastră sunt extrem de dezirabile. Am luat decizia conştientă de a nu vinde ALPINA oricărui producător, deoarece BMW şi ALPINA au lucrat împreună şi au avut încredere unul în celălalt de zeci de ani. De aceea, este decizia corectă din punct de vedere strategic ca marca ALPINA să fie gestionată de BMW Group în viitor.”

Cooperarea va continua – dar într-o formă diferită: compania deţinută de familia Bovensiepen va continua să-şi folosească competenţa inginerească în dezvoltarea, fabricarea şi vânzarea automobilelor BMW ALPINA în cadrul cooperării existente până la sfârşitul anului 2025. Acest lucru are ca rezultat modificări extinse pe care automobilele BMW de bază le primesc de la echipa ALPINA – inclusiv motorul şi transmisia, precum şi şasiul, aerodinamica şi echiparea interioară. Automobilele BMW ALPINA sunt preasamblate pe liniile de producţie BMW înainte de asamblarea finală a maşinilor, care are loc în atelierele din Buchloe, cuprinzând şi interioare individuale construite după specificaţiile clientului.

Activitatea de service, piese şi accesorii pentru portofoliul de automobile BMW ALPINA existent şi vechi va continua pe termen lung la locaţia din Buchloe. Nu vor exista modificări ale colaborării postvânzare existente. Ca parte a unei cooperări strategice între cele două companii, va exista o extindere suplimentară a afacerii existente de servicii de dezvoltare pentru BMW din Buchloe. De asemenea, afacerea cu vinuri care face parte din firma de familie va fi neafectată.

“BMW şi ALPINA se potrivesc perfect! Marca ALPINA s-a maturizat alături de BMW în ultimii 50 de ani şi are tot ce este necesar pentru ca inima unui cunoscător de automobile să bată mai repede în întreaga lume. Găseşte echilibrul potrivit între sportivitate cultivată, lux şi exclusivitate. Suntem încântaţi să achiziţionăm drepturile de marcă înregistrată asupra ALPINA şi să adăugăm noi automobile care captează ADN-ul în portofoliul BMW”, a declarat Jens Thiemer, vicepreşedinte executiv BMW pentru clienţi şi marcă.

2021 a fost cel mai de succes an din istoria ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG. Construind pe această bază solidă, afacerea de familie se va realinia strategic în viitor pentru a aborda provocările de reglementare şi schimbările tehnologice din industrie. Acest lucru va asigura locaţia din Buchloe pe termen lung.

“Vom continua munca tatălui nostru şi vom investi în numele BOVENSIEPEN la fel de cunoscut. Prin competenţa noastră şi standardele înalte de calitate, vom aduce pe piaţă alte oferte mobile convingătoare în viitor”, explică codirectorul Florian Bovensiepen: “Fără angajaţii noştri creativi, extrem de capabili şi loiali, povestea de succes a ALPINA nu ar fi fost posibilă. Ne bazăm pe puterea companiei noastre, a echipei noastre şi a familiilor noastre pentru a pivota la momentul potrivit. În acelaşi timp, recunoaştem, împreună cu BMW Group, responsabilitatea noastră socială faţă de forţa de muncă şi vom face tot posibilul pentru a amortiza impactul potenţial rezultat din această reorganizare.”

Vânzarea drepturilor de marcă către BMW şi întreruperea rezultată a actualului program de automobile ALPINA la sfârşitul anului 2025 vor avea implicaţii pentru locurile de muncă existente la locaţia din Buchloe. În următorii ani, BMW va sprijini ALPINA cu ajustările necesare la nivelul forţei de muncă de la locaţia din Buchloe. Până la sfârşitul anului 2025, BMW va colabora cu ALPINA pentru a le oferi acelor angajaţi care nu vor putea continua să lucreze la Buchloe o nouă poziţie în cadrul BMW Group şi, de asemenea, să îi ajute să găsească noi locuri de muncă la furnizori şi parteneri de dezvoltare.

ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, un producător german de automobile cu sediul în Buchloe, a fost înfiinţată oficial la 1 ianuarie 1965. ALPINA a fost activă în tuning şi motorsport BMW din anii ’60 şi a început să producă autoturisme bazate pe produsele BMW AG în 1978. Din 1983, compania cu sediul în Buchloe (districtul Ostallgäu din Bavaria) este înregistrată ca producător oficial de automobile la Autoritatea Federală Germană de Transport Auto din Flensburg şi are aproximativ 300 de angajaţi. Aproximativ 2.000 de automobile au fost produse în Buchloe în 2021. Pe lângă Germania şi Europa, Japonia, SUA şi Orientul Mijlociu sunt, de asemenea, pieţe importante pentru ALPINA. Al doilea domeniu principal de activitate al companiei de familie este afacerea cu vinuri ALPINA. Începând cu anul 2021, automobilele BMW ALPINA pot fi comandate şi în România cu sprijinul reţelei de dealeri autoirzaţi BMW.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.