BMW iX ca simbol al transformării de succes: uzina ca pionier al Power of Choice: din vară, patru tipuri de sisteme de propulsie pe o singură linie de asamblare. Producţia de automobile moderne vine şi cu preocuparea pentru conservarea resurselor şi reducerea impactului asupra mediului. Acolo unde există încă emisii, BMW Group compensează acest lucru prin certificate de mediu şi, începând din acest an, va avea o producţie cu amprentă de carbon neutră în toate locaţiile sale.
Bucureşti/Dingolfing. Uzina BMW Group din Dingolfing intenţionează să crească volumele de producţie în 2021. În prezent, producţia zilnică a crescut deja cu aproximativ 50 de automobile, la 1.300 de unităţi, faţă de toamna anului 2020, după cum declară directorul fabricii, Christoph Schröder. “Pentru următoarele câteva luni ne aşteptăm ca linia să crească şi mai mult.” În special, se aşteaptă ca producţia de modele electrificate (electrice şi plug-in hybrid) să crească semnificativ şi să se dubleze pe parcursul anului, de la aproape 20.000 la peste 40.000 de automobile. Noul model electric BMW iX, a cărui producţie va începe la Dingolfing în această vară, precum şi cele două noi variante plug-in hybrid ale BMW Seria 5 contribuie decisiv la acest lucru. Odată cu lansarea BMW iX, fabrica din Bavaria Inferioară va fi şi primul centru de producţie al BMW Group care produce patru tipuri de motorizări – benzină, motorină, plug-in hybrid şi propulsie electrică – în mixul necesar pe o singură linie de asamblare.
Impactul pandemiei a fost amortizat bine – proiectele sunt în program
În ultimul an, pandemia de coronavirus a afectat şi datele de producţie ale uzinei din Dingolfing. Din cauza unei pauze de şapte săptămâni în primăvara anului 2020, uneori cu un singur schimb şi un grafic de producţie care a fost în uşoară coborâre din august, au fost fabricate semnificativ mai puţine automobile decât în 2019, totalul fiind de aproximativ 232.000 de unităţi. Cu toate acestea, directorul Christoph Schröder declară: “Am demonstrat încă o dată că putem face schimbări – chiar şi în aceste condiţii dificile. Am gestionat bine locaţia Dingolfing prin turbulenţele create de pandemie în 2020 – şi privim cu încredere spre următoarele luni”.
“Protecţia împotriva infecţiilor şi sănătatea angajaţilor au avut şi au prioritate maximă”, a spus Schröder. Cu toate acestea, a fost posibil ca uzina să rămână viabilă din punct de vedere economic. În 2020, producţia a fost adaptată întotdeauna flexibil la cererea respectivă a pieţei şi, în acelaşi timp, a fost gestionată pentru lansarea a opt modele noi pe piaţă şi impulsionarea unor proiecte viitoare importante, precum BMW iX, sau extinderea Centrului de Competenţe pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice, aşa cum era planificat.
Dublarea producţiei de modele electrificate planificată pentru 2021
Pentru 2021, directorul uzinei se aşteaptă la un număr tot mai mare în producţia de automobile de la Dingolfing. “Vrem să creştem volumul din nou, chiar dacă prognozele sunt dificile în mediul actual foarte volatil şi, desigur, depind de evoluţia pandemiei de coronavirus.”
Pe de o parte, noile modele BMW Seria 4 oferă un impuls. Pe de altă parte, uzina din Dingolfing accelerează puternic creşterea mobilităţii electrice. Nu numai că sunt lansate alte două versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 5 – BMW 520e Sedan şi BMW 520e Touring -, dar BMW iX este şi primul BMW electric de la Dingolfing. În total, aceste inovaţii sunt menite să dubleze producţia de modele electrificate de la puţin sub 20.000 de automobile în ultimul an la peste 40.000 de unităţi.
Extinderea producţiei de sisteme de propulsie electrice este în plină desfăşurare
Şi extinderea Centrului de Competenţe pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice în uzina de componente 2.2 de la Dingolfing continuă la viteză maximă. În 2020, numărul angajaţilor de acolo a crescut cu câteva sute, la peste 1.200. Anul acesta, dezvoltarea va continua, spune Schröder. De asemenea, producţia de baterii şi sisteme de propulsie electrice de ultimă generaţie creşte conform planificării. Dingolfing este principalul centru de competenţă european pentru trenuri de rulare electric. În total, aproximativ 500 de milioane de euro se vor investi în uzina de componente 2.2 de la Dingolfing până la sfârşitul anului 2022. Ulterior, fabrica va putea produce anual sisteme de propulsie electrice pentru o jumătate de milion de automobile. Christoph Schröder: “Locaţia din Dingolfing aduce şi o contribuţie importantă la aprovizionarea celorlalte uzine cu sisteme de propulsie electrice şi baterii şi, astfel, la ofensiva electrică a BMW Group.”
Pionier al “Power of Choice”
Odată cu începerea producţiei modelului electric BMW iX în vară, uzina auto din Dingolfing va fi şi prima locaţie de producţie a BMW Group care va produce automobile electrice pe baterii, versiuni plug-in hybrid şi maşini cu motoare termice într-un mix pe o singură linie de asamblare. Christoph Schröder: “Suntem pionieri ai Power of Choice. Clienţii noştri trebuie să aibă posibilitatea de a alege – iar de la BMW să primească conceptul de propulsie şi automobil care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor de mobilitate.”
BMW iX ca pionier pentru tehnologiile viitoare
Designul şi informaţiile iniţiale despre BMW iX au fost prezentate digital publicului în toamna anului 2020. Lansarea pe piaţă a noului avanpost tehnologic al BMW Group este planificată pentru noiembrie. Pentru uzina din Dingolfing, BMW iX nu este doar primul model electric. Pentru directorul uzinei, Christoph Schröder, acesta este un “simbol al transformării de succes”. Schröder: “Cu BMW iX aducem viitorul mobilităţii şi strategia BMW Group pe şosele. Pentru noi, la uzină, este un pionier pentru multe tehnologii viitoare – prin el, Dingolfing devine pregătit pentru maşina inteligentă.” Următoarele generaţii BMW Seria 7 şi Seria 5 vor beneficia şi ele de modulele tehnologice ale BMW iX – de exemplu în condus autonom, mobilitate electrică, conectivitate şi servicii digitale, dar şi în ceea ce priveşte conceptul de operare şi infotainment. Versiunile electrice ale celor două modele au fost anunţate deja şi vor fi construite aici în următorii câţiva ani.
Christoph Schröder: “Perspectivele pentru Dingolfing sunt pozitive dincolo de prezent. Printr-o transformare de succes către mobilitate electrică, digitalizare şi dezvoltare durabilă, simbolizate de BMW iX, asigurăm viitorul uzinei şi, indirect, locurile de muncă şi prosperitatea în regiune. Dezvoltarea durabilă este o componentă centrală a strategiei noastre şi a activităţilor noastre aici, în locaţie.”
Dezvoltare durabilă: BMW Group face ca producţia să aibă o amprentă de carbon neutră în bilanţ
Potrivit datelor din Dow Jones Sustainability Index, BMW Group este deja liderul global al industriei auto în ceea ce priveşte consumul de resurse şi dezvoltarea durabilă. Cu toate acestea, BMW Group şi-a stabilit obiective de reducere ambiţioase – de exemplu, pentru emisiile de CO2. Până în 2030, emisiile de CO2 din producţie pentru fiecare automobil fabricat urmează să fie reduse cu 80%. Primul pas va fi reducerea cu 40% până în 2025.
Pentru aceasta, uzina BMW Group din Dingolfing foloseşte o mare varietate de soluţii – de la tehnologia construcţiilor, trecând printr-un sistem eficient din punct de vedere energetic, până la utilizarea energiei din surse regenerabile. “În plus”, subliniază directorul fabricii, Christoph Schröder, “dezvoltarea durabilă are întotdeauna multe faţete într-o locaţie de producţie atât de mare.” Iniţiativele de la Dingolfing variază de la planificarea ambalajelor, trecând prin transportul logistic şi reciclare, până la subiecte precum biodiversitatea şi gestionarea apei. Christoph Schröder: “De exemplu, avem peste o duzină de puţuri proprii cu care acoperim peste 40% din necesarul nostru de apă şi protejăm astfel rezervele de apă potabilă din regiune.”
Obiectivul principal este conservarea resurselor şi reducerea impactului asupra mediului. Acolo unde există încă emisii, BMW Group compensează acest lucru prin certificate de mediu şi, începând din acest an, va avea o producţie cu amprentă de carbon neutră în toate locaţiile sale.
Uzina BMW Group din Dingolfing
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locaţii de producţie pe care BMW Group le are pe mapamond şi cea mai mare deţinută de companie în Europa. În fiecare zi, aproximativ 1.300 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 şi Seria 8 părăsesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. În 2020, uzina a produs aproximativ 232.000 de automobile.
Versiunile plug-in hybrid BMW Seria 5 şi Seria 7 sunt deja produse pe aceeaşi linia de fabricaţie cu modelele cu motorizări diesel şi pe benzină. BMW iNEXT, care va fi fabricat din 2021, va fi primul model electric produs la Dingolfing.
În prezent, uzina din Bavaria Inferioară are o forţă de muncă de aproximativ 17.000 de angajaţi. Prin cei peste 800 de stagiari în 15 domenii, Dingolfing este şi cel mai mare centru de pregătire din cadrul BMW Group.
Pe lângă automobile, componentele de automobile precum piese presate sau cele pentru şasiu şi sistem de propulsie sunt şi ele produse la Dingolfing. În uzina de componente 2.2 se află centrul de competenţă al BMW Group pentru producţia de motoare electrice. De aici, uzinele BMW Group din întreaga lume sunt aprovizionate cu motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune pentru modele plug-in hybrid sau electrice. Pe termen mediu este de aşteptat ca această producţie de sisteme de propulsie electrice să crească semnificativ, iar forţa de muncă să se extindă cu până la 2.000 de angajaţi.
De asemenea, locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. Aşa-numitul “Dynamic Centre” – un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni, dar şi inima logisticii centrale aftersales a BMW Group, furnizează organizaţiei de distribuţie BMW şi MINI din lumea întreagă piese şi accesorii originale BMW.