· 52% dintre românii singuri consideră că iubirea îi ajută să aibă o viață mai bună
· 61% spun că se simt mai puternici când știu că sunt iubiți
Cum te face să te simți dragostea? Fericit (67%), mai dispus să râd toată ziua (33%), mai puternic, mai încrezător (61%) – acestea sunt concluziile unui sondaj Sentimente.ro*, cel mai mare site de dating din România. Ce te face să te simți iubit? Acceptarea necondiționată (81%), îmbrățișarea unui copil (27%), bucuria animalului de companie (14%), au mai declarat utilizatorii site-ului.
Pentru a verifica rezultatele sondajului online, Sentimente.ro a făcut un experiment în offline. Astfel, teoria a fost testată în practică, iar efectele dragostei au fost observate în timpul unei ședințe foto inedite, cu ajutorul fotografului Mihnea Ratte.
De 18 ani, Sentimente.ro susține dragostea și am reușit să arătăm acest lucru prin proiectele noastre, dincolo de scopul evident al site-ului. Prin urmare, am invitat câteva persoane la o ședință foto, fără să le dăm prea multe detalii. În timp ce li se făcea portretul, au văzut un mesaj din partea cuiva drag: soț/soție, copii, prieteni apropiați sau chiar un video cu animalul de companie. Reacțiile naturale și evidente arată că dragostea, în orice formă a sa, ne face mai fericiți. Și în acest caz, imaginile chiar fac cât 1.000 de cuvinte, a declarat Flori Dragomir, vicepreședinte și fondator al Sentimente.ro.
Experimentul foto a plecat de la rezultatele sondajului Sentimente.ro, care au arătat că oamenii se simt iubiți atunci când au pe cineva alături (81%), care îi acceptă așa cum sunt, necondiționat, când primesc îmbrățișarea unui copil (27%), când li se declară dragostea printr-un simplu te iubesc (43%) sau când se joacă împreună cu animalul de companie (14%). La polul opus, ceea ce-i face să se simtă neiubiți este lipsa încrederii, posesivitatea, dorința partenerului de a-i schimba (42%). Criticile (26%) și certurile constante sunt de asemenea surse de stres și de îndepărtare într-o relație, indiferent de natura acesteia, mai arată sondajul.
Nevoia unei relații, în strânsă legătură cu fericirea
Mai mult decât atât, respectul, încrederea (77%), loialitatea (62%), curajul (24%), altruismul (23%) și mai puțin gelozia (5%) sunt strâns legate de ideea de iubire, spun utilizatorii Sentimente.ro. Ei consideră de asemenea că au nevoie de dragoste, în orice formă a ei, pentru a se simți fericiți.
Remarcăm o tendință tot mai evidentă între utilizatorii Sentimente.ro și anume aceea de a nu se grăbi atunci când intră într-o relație. Deși online totul se întâmplă mult mai repede, aceștia sunt categorici când vine vorba de valorile pe care le caută: respect, încredere, sprijin necondiționat. Credem că acest lucru contribuie decisiv la succesul relațiilor. Știind exact ce caută pe site, atunci când se întâlnesc în offline, deja știu că există o afinitate clară, iar lucrurile merg mult mai repede, a explicat Flori Dragomir, vicepreședinte și fondator al site-ului Sentimente.ro.
De altfel, acest lucru este confirmat și de faptul că 32% dintre utilizatori susțin că au nevoie ca mai întâi să fie prieteni cu o persoană, pentru ca mai apoi să ajungă la un nou nivel în dezvoltarea relației. În plus, o treime dintre cei care au răspuns la sondajul Sentimente.ro susțin că, deși se îndrăgostesc mai greu, o fac pentru totdeauna. Iar dacă dragostea și fericirea merg mână în mână, imediat după acestea vine dorința de a se simți respectat într-o relație (47%) și de a se căsători cu persoana iubită (46%). Apariția copiilor, respectiv consolidarea unui cerc de prieteni apropiați vin în completarea tabloului unei vieți perfecte pentru 34% dintre utilizatori.
Cei care au răspuns la sondaj sunt persoane singure, însă acest lucru nu-I împiedică să spună că dragostea – în toate formele ei – le schimbă viața. Fie că se gândesc la un partener, la un prieten apropiat, la o rudă sau chiar la un animal de companie, peste jumătate dintre cei care au particpat la sondajul online au spus că, atunci când iubesc, simt că totul le merge mai bine, a mai precizat Flori Dragomir.
* Sondaj realizat în perioada 1-30 septembrie, online, în rândul membrilor site-ului, pe un eșantion de 1.516 utilizatori activi, 45% femei și 55% bărbați.