Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Experiment social care schimba perceptia femeilor despre frumusete

– Dove Real Beauty Sketches subliniază diferența majoră dintre imaginea de sine și percepția celorlalți –

Dove a organizat un experiment social surprins într-un scurt film documentar, Dove Real Beauty Sketches, pentru a demonstra faptul că modul în care se descriu femeile pe ele însele este dramatic diferit în comparație cu maniera în care sunt văzute de ceilalți. 78% dintre românce se declară cel mai aprig critic al felului în care arată*, motiv pentru care Dove își asumă misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere și nu de anxietate. Prin intermediul filmului, Dove, împreună cu fostul grafician criminalistic instruit de FBI – Gil Zamora, au făcut un pas important în schimbarea percepției femeilor despre frumusețe. În doar 4 zile de la lansare, filmul a generat peste 8,400,000 de accesări.

Gil Zamora, artistul care a ajutat la realizarea experimentului social, și-a desfășurat activitatea profesională pe parcursul a 28 ani, timp în care a realizat peste 3,000 de portrete.

În cadrul proiectului Dove, acesta a desenat portretele a șapte femei doar pe baza descrierilor pe care acestea și le-au facut, fiind separați de o cortină. Artistul a făcut apoi o nouă serie de portrete acelorași femei, de data aceasta bazându-se pe descrierile făcute de persoane necunoscute, cu care femeile și-au petrecut puțin timp înainte de experiment. Majoritatea schițelor rezultate în urma descrierilor oferite de străini au ilustrat femeile mult mai aproape de realitate: mult mai frumoase și mai fericite.

”Când am fost rugat să fac parte din filmul Dove nu mi-am imaginat că cele două portrete robot pot fi atât de diferite”, a declarat Gil Zamora, grafician criminalist. ”Ceea ce m-a impresionat cu adevărat au fost reacțiile femeilor când au văzut cele două portrete unul lângă altul. Cred că majoritatea dintre ele au conștientizat că aveau o percepție distorsionată despre sine care le-a influențat semnificativ viața.”

”Acest experiment social este o modalitate prin care Dove își susține angajamentul de a încuraja femeile să aibă încredere în sine. Sperăm că filmul Dove Real Beauty Sketches le va inspira să-și schimbe viziunea despre propria frumusețe și să înțeleagă cum sunt percepute de ceilalți”. a subliniat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.

Femeile sunt cei mai aprigi critici ai lor – procentul femeilor din Romania care se considera frumoase este de doar 3%*. În acest context, inițiativa Dove Real Beauty Sketches încurajează femeile să reanalizeze modul în care își percep frumusețea.

Filmul Dove Real Beauty Sketches poate fi accesat la următoarele link-uri:
//www.dove.com/realbeautysketches
//www.youtube.com/doveunitedstates

* studiu “The real truth about beauty” (Edelman, Septembrie 2010) pe 6400 femei la nivel global, din grupa de varsta 18-64 ani, dintre care 300 de femei din Romania.

Bucuresti, 19.04.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.