Experientele înlocuiesc campaniile în era multi-screen și mesajele simple sunt cheia interacțiunii, acestea sunt cele mai importante mesaje transmise în cadrul IAB Forum, ediția a patra, cea mai importantă conferinţă a asociaţiei industriei de publicitate digitală din România, ce a avut loc pe data de 29 septembrie, în București.
De asemenea, posibilitățile creative pe care le ofera noile tehnici de marketing și chiar noile formate de bannere, oportunitățile de comunicare oferite de noile gadgeturi “de purtat”, dezvoltarea funcționalităților care permit utilizatorilor să interacționeze cu ecranul și conținutul afișat de acesta, importanța poveștii pe care brandul o spune, constanța experienței indiferent de numărul de ecrane pe care se afișează, precum și investițiile pe care marketingul le face și le va face în continuare în IT s-au numărat de asemenea printre cele mai dezbătute subiecte la ediţia din acest an a IAB Forum.
Tema centrală a evenimentului din acest an a fost “Journey to the Multi Screen Galaxy” şi a explorat posibilitățile aproape nelimitate de interacțiune brand – consumator oferite de experiența cu un produs pe mai multe tipuri de ecrane.
Conferința a reunit speakeri români și internaționali, printre care s-au numărat Yannis Lapatas din partea MRM Germania, Cătălin Vasile ca reprezentant al ING Bank, Daniela Florea din partea GeoStrategies, Laurenţiu Gheorghiu de la Consiliul Român pentru Publicitate, alături de Bianca Vlaston de la Hmedia şi Irina Little de la EASA.
Anul acesta,RAC (Consiliul Român pentru Publicitate) a fost unul dintre partenerii strategici IAB Forum și a contribuit la sesiunea a doua a conferinței cu informații despre rolul RAC în calitate de organism de auto-reglementare în publicitate și mai ales implicarea în zona de comunicare comercială în mediul online, precum și detalii despre legislatorii care care ar putea avea un impact asupra mediului digital.
“Cred că ediția din acest an ne-a ajutat să conștientizăm nu doar importanța adaptării campanilor la multi-screen ci și posibilitatea ca bugetele de marketing să însemne în câțiva ani 80% IT și tehnică, construind astfel mai degrabă experiențe necesare utilizatorilor decât campanii. Această ediție a anunțat trecerea de la era campaniilor la cea a experiențelor multi-screen” declară Ioana Anescu, Director Executiv al IAB Romania.
Partenerii evenimentului în acest an au fost Microsoft, BMW Group Romania, MSPS Marketing & Communication Romania şi Communique.
Mai multe detalii despre programul evenimentului și speakerii lui puteţi găsi pe www.iabforum.ro, sau pe pagina de Facebook a IAB România.
Despre RAC
Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.
RAC a fost înființat în anul 1999. Inițiativa constituirii unei uniuni care să vină în sprijinul industriei de publicitate din România a aparținut mai multor companii și organizației International Advertising Association (IAA). Companiile care au fondat RAC, alături de IAA, sunt: Brewery Holding S.R.L. (cunoscută astăzi sub numele de Heineken România), Henkel România S.R.L., Procter&Gamble Marketing România S.R.L. și Unilever România S.A..
Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.
RAC are 57 de membri: companii, agenții de publicitate, media și asociații. La rândul sau, Consiliul este membru în alte organizații europene (EASA a European Advertising Standards Alliance) sau globale (IAA a Internațional Advertising Alliance).