Marcand peste 13 ani de prezenta pe piata romaneasca in topul jucatorilor din industria berii, Tuborg Romania a inregistrat, de-a lungul timpului, o evolutie permanenta in ceea ce priveste implicarea publicului roman in problemele de mediu. Astfel, in cursul acestei zile, Ministrul Mediului si Padurilor Laszlo Borbely a vizitat primul centru de productie si imbuteliere de tip greenfield din Europa de Est, pentru care protectia mediului a constituit o prioritate inca din momentul constructiei.
Situata in Pantelimon – Ilfov, fabrica Tuborg este una dintre cele mai moderne si performante fabrici din grupul international Carlsberg si detine tehnologie de ultima generatie, monitorizata conform directivelor europene pentru controlul integrat al poluarii (IPPC). Producatorul roman este renumit pentru investitiile constante de ordinul milioanelor de euro pentru adaptarea infrastructurii specifice pentru protejarea mediului odata cu dezvoltarea capacitatii de productie. Astfel, statia a devenit moderna si utilizeaza un sistem de epurare a apei uzate, precum si unul de recuperare a dioxidului de carbon rezultat din productia berii.
Inca din vara anului 2007, initiativele de responsabilizare fata de mediu au primit sustinerea Ministerului Mediului, punandu-se bazele unuia dintre cele mai ample eforturi de a schimba una din mentalitatile profund gresite ale romanilor: "Gestul lor nu conteaza".
Investitia totala a companiei in protectia mediului de la inceputul functionarii fabricii pana in prezent depaseste 15 milioane de euro, suma ce include investitia in tehnologii care respecta si protejeaza mediul inconjurator conform normelor europene, precum si investitia in programe de responsabilitate sociala in directia protejarii mediului inconjurator.
"Parteneriatul Tuborg Romania cu Ministerul Mediului denota deschiderea pe care autoritatile o ofera in sustinerea companiilor in procesul de schimbare al perceptiilor si de constientizare a efectelor pozitive pe care le are un comportament civic asumat. Compania noastra a fost consecventa in gasirea unor solutii pentru problemele de mediu ale Romaniei si pentru responsabilizarea romanilor, iar proiectele noastre ne-au adus satisfactii enorme, putem afirma ca am fost o echipa care si-a dorit sa schimbe perceptii si credem ca am reusit" a declarat in timpul intalnirii Presedintele URBB, Shachar Shaine.
Din momentul lansarii si pana in prezent, campania Umbrela Verde a realizat actiuni de ecologizare in diverse zone din Romania, angrenand un numar de peste 1400 de voluntari si aproximativ 1000 de bloggeri parteneri, peste 150.000 de masini purtand stickerul campaniei cu mesajul "Eu nu arunc gunoi pe strada".
Pentru 2010, Umbrela Verde a lansat, cu aceeasi sustinere a Ministerului, competitia nationala "Capitala Verde a Romaniei" care vizeaza autoritatile municipale, pentru ca in final sa numeasca, sa recunoasca si sa promoveze orasul care va purta timp de un an titlul de Capitala Verde a Romaniei.
"Parteneriatul incheiat cu URBB in desemnarea Capitalei Verzi 2010 demonstrează faptul că unul dintre scopurile noastre principale este susţinerea proiectelor care promovează comportamente pozitive şi duplicabile fata de protectia mediului", a declarat Ministrul Mediului si Padurilor, .
La finalul vizitei sale la Fabrica Tuborg, Ministrul Laszlo Borbely a confirmat importanta initiativelor de aceasta anvergura, realizate printr-un efort concentrat si de lunga durata al companiilor, in crearea unor contexte favorabile pentru manifestarea unor comportamente si atitudini responsabile si active din punct de vedere social, atat la nivelul comunitatilor, dar mai ales la nivelul indivizilor.
"Evolutia companiei URBB denota nu doar faptul ca este un actor proactiv in corectarea comportamentelor si atitudinilor oamenilor in ceea ce priveste mediul inconjurator, dar este si un exemplu pentru forta pe care companiile o pot avea in controlul productiei responsabile si in educarea propriilor consumatori, in particular si a comunitatilor, in general” a declarat Ministrul Mediului si Padurilor Laszlo Borbely.
Traseul de vizita al fabricii din Bucuresti a inclus accesul in punctele cheie ale centrului de productie în care compania a investit constant cu scopul de a asigura protejarea mediului. Astfel, punctul de plecare l-a constituit Grupul 1 de Co-generare. Punct de producere al energiei electrice si termice din gaze naturale, acesta genereaza energie electrica care este folosita direct in procesul de productie. A urmat apoi accesul în camera de comanda si control şi in berarie. A fost vizionata si Unitatea 2 cu grupul generator care utilizeaza biogazul recuperat de la statia de epurare a apelor uzate care se foloseste pentru a produce energie electrica cu o putere de 250kwh.
In continuare, a putut fi vazut modul de colectare a CO2 si statia de epurare a fabricii, care asigura tratarea apelor uzate rezultate din procesul de productie astfel incat sa respecte legislatia in vigoare privind indicatorii de calitate a apelor uzate.
In finalul vizitei, au fost prezentate procesul de imbuteliere şi zona de sortare a deseurilor pe categorii, astfel incat acestea sa poata fi reciclate. Unul dintre aspectele remarcabile pentru fabrica din Pantelimon il reprezinta faptul ca peste 95% din deseurile rezultate din procesul de fabricatie sunt colectate, sortate si reciclate (sticla, hartie, plastic).
{mosloadposition user9}