EVOhoreca, unul dintre cei mai mari jucători pe piața de soluții de amenajări pentru HoReCa, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, o creștere de 33% față de anul precedent. În 2022, compania a investit 100.000 de euro în mărirea spațiului de depozitare, în extinderea stocurilor și portofoliului de produse, pe fondul revitalizării resimțite în industrie după ridicarea tuturor restricțiilor cauzate de pandemie.
EVOhoreca a încheiat cel mai bun an fiscal de la înființare, în anul 2011. Afacerile companiei din 2022 au întrecut chiar și rezultatele din 2019, considerat cel mai bun an până la debutul restricțiilor din perioada de pandemie. Tot în 2022, EVOhoreca a organizat prima campanie Black Friday din istoria companiei, cu un impact pozitiv asupra vânzărilor, cca o treime din stocuri fiind epuizate în primele 24 de ore de campanie.
“Am reușit să depășim rezultatele din 2019, cel mai bun an până la acel moment, punând un accent ridicat pe eficientizarea operațiunilor, prin investiții în logistică, în produse și dotarea echipelor de montaj cu mașini și utilaje noi. De asemenea, ne-am îndreptat atenția și mai mult spre zona online, unde am investit în promovare către nișe noi de clienți”, a declarat Alin Trușcă, fondator și CEO EVOhoreca.
La nivel de comenzi, numărul acestora a fost cu 18% mai mic decât în anul precedent, însă valoarea lor a înregistrat o creștere de 33% YoY. Dinamica a venit pe fondul menținerii focusului pe contractarea de proiecte premium, trend pe care compania își propune să continue și în 2023.
“Spre deosebire perioada de dinainte de pandemie, am avut mai puține proiecte și vânzări de produse entry-level, ceea ce se explică prin faptul că au fost mai puține companii noi, care tradițional au bugete mici. Cei care au investit în amenajări au fost branduri consacrate, validate, ce și-au dorit să se diferențieze prin calitate și design. Tot acestea au putut accesa în 2020 și 2021 finanțări din fonduri europene, ceea ce, desigur, a ajutat”, a explicat Alin Trușcă.
Valoarea medie a proiectelor a crescut cu 150%
Astfel, dacă în 2019, valoarea medie a unui proiect de amenajare a fost de 6.000 euro, în 2022 media a urcat la 15.000 euro, iar cel mai mare proiect a fost de 100.000 euro. Cele mai căutate produse EVOhoreca rămân scaunele, mesele și canapelele modulare.
În ceea ce privește distribuția veniturilor online vs offline, magazinul online EVOhoreca.ro generează cca 15% din cifra de afaceri. Clienții care aleg să cumpere online, achiziționează de regulă produse de serie, gata de montat, care nu necesită personalizare. Peste 30% sunt clienți care au avut cel puțin o comandă personalizată anterior.
În ultimii 10 ani, EVOhoreca a devenit furnizor pentru clienți din 12 țări din Europa și va continua și în 2023 să se concentreze pe clienții internaționali, care, potrivit estimărilor, vor genera cca 20% din cifra de afaceri în următorul an. Cele mai multe comenzi internaționale au venit din Germania, Franța, Marea Britanie și Spania.
Creștere estimată 2023: 15%
Pentru 2023, compania își propune o creștere cu 15% a cifrei de afaceri și extinderea proiectelor în zona de amenajări hoteluri.
Este un an în care ne dorim să continuăm investițiile începute în 2022, care ne vor ajută să ne consolidăm poziția pe segmentele în care dinamica este deja ridicată – cum sunt amenajările de birouri, restaurante, terase, cantine, dar și consolidarea unei linii de business lansate în 2020 – dotarea hotelurilor, pentru care am investit în diversificarea portofoliului și nu numai. Ne vor ajuta în această direcție și colaborările constante cu designeri specializați, astfel că putem oferi proiecte la cheie, eficiente atât din punct de vedere al costurilor, cât și al termenelor de livrare, a mai precizat Alin Trușcă.