Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Evenimentul de business al anului, “The Ultimate Success Summit”, a fost un succes

Finmedia l-a adus, în premieră în România, pe Sir Richard Branson

Cel mai important eveniment de business al anului, „The Ultimate Success Summit”, organizat de Finmedia, a avut loc ieri, 9 mai, la Sala Palatului din capitală, unde peste 2.500 de persoane au venit să-i vadă pe Sir Richard Branson, prezent pentru prima dată în România, şi pe Robin Sharma.

A fost un spectacol în timpul căruia cei doi au stârnit aplauze la scenă deschisă din partea unui public format în mare parte din oameni de afaceri şi lideri de succes. Aceştia au avut astfel ocazia să-şi aprofundeze, pe de o parte, cunoştinţele de teoria leadership-ului de la unul dintre cei mai apreciaţi specialişti în domeniu, Robin Sharma, iar pe de altă parte, să afle de la celebrul afacerist britanic secretele punerii în practică a unei afaceri de succes.

Sharma le-a dezvăluit celor prezenţi că cei mai importanţi lideri pe care i-a întâlnit abordează idei foarte simple, însă ceea ce-i face să aibă succes este punerea în practică a acestora, execuţia cât mai bună („încearcă să fii un Picasso al meseriei tale”), finalizarea unui proiect fără a te plânge sau a găsi scuze.

„Pentru a avea succes, pentru a produce rezultate, trebuie să renunţi la scuze. Victimele vin cu scuze, liderii vin cu rezultate. În spatele fiecărei scuze există o frică: frica de schimbare, de a nu fi suficient de bun, frica de necunoscut, de a fi diferit, de a nu te face de râs”, a spus Sharma.

O altă mare frică a celor care încearcă să devină lideri este aceea că nu sunt suficient de deştepţi. Sharma ne asigură însă că acesta este un mit, iar studii recente au demonstrat că IQ-ul nu are legătură cu geniul. „Sunteţi suficient de deştepţi. Un studiu recent a arătat că ceea ce-i diferenţiază pe lideri nu este inteligenţa, ci inteligenţa emoţională: empatia cu echipa şi clienţii, capacitatea de a-i influenţa pe alţii, de a-i determina să facă lucruri pe care au crezut că nu le pot face.”

Sir Richard Branson, unul dintre cei mai excentrici oameni de afaceri din lume, fondatorul Virgin Group, care cuprinde 300 de companii din cele mai variate domenii, a răspuns apoi întrebărilor puse de Robin Sharma, dar şi de publicul prezent în sală, dornic să-i afle secretele succesului.

Unul dintre sfaturile pe care Sir Richard Branson le-a oferit întreprinzătorilor la început de drum, care nu dispun de suficient capital, este să încerce să-şi promoveze produsele sau serviciile folosindu-şi propria carismă şi profitând de propria personalitate, făcând lucruri care să stârnească interesul publicului şi al ziariştilor, astfel încât aceştia să publice articole despre respectiva afacere. „Este o modalitate mult mai ieftină de a face cunoscută o afacere, dar şi mai eficientă, întrucât oamenii sunt mai dispuşi să citească articole decât advertoriale sau reclame.”

De altfel, chiar în acest mod a reuşit Branson să devină cunoscut şi să-şi promoveze propriile afaceri: a traversat Atlanticul într-o barcă, a fost primul care a făcut înconjurul lumii într-un balon şi a făcut multe alte lucruri deosebite care au atras atenţia publicului, cu scopul de a clădi marca Virgin.

„Filosofia mea de viaţă este ca întotdeauna să fac cât mai bine orice aş face, pentru că atunci când urmăreşti să faci lucruri bune, vei avea parte doar de lucruri bune.” O lecţie importantă pe care a învăţat-o din experienţa de lider este de a încuraja şi de a răsplăti eforturile partenerilor. „Oamenii ştiu atunci când greşesc, nu au nevoie să li se spună că au greşit. Atunci când sunt încurajaţi, oamenii înfloresc, este valabil pentru toată lumea, iar acesta este, probabil, cel mai bun sfat pe care l-am primit”, a mai spus Branson.

La finalul conferinţei, participanţii au avut ocazia să primească autografe şi să se fotografieze cu cei doi invitaţi, care au captat, de asemenea, şi interesul sporit al mass-media. Televiziunile, ziarele şi publicaţiile online au relatat pe larg despre conferinţă, iar jurnaliştii au avut ocazia să participe şi la o conferinţă de presă la care a participat Sir Richard Branson.

Bucuresti, 10.05.2012

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.