YouTube Films Night & Hot Spot
Luni, pe 24 septembrie a avut loc YouTubeFilms Night – o seară de proiecţii video tematice, în care s-au urmărit, pe marele ecran, unele dintre cele mai viralizate filme ale tuturor timpurilor, dar şi momentele cheie din istoria YouTube. La Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, într-o atmosferă relaxată, peste 150 de oameni au aplaudat viralale care au schimbat regulile online-ului pentru totdeauna.
Marti, 25 septembrie, la Institutul Francez, a avut loc HotSpot – unde specialişti din industrie au discutat şi prezentat campanii sociale care s-au desfăşurat online şi campaniile brand-urile care au activat anul acesta la Olimpiadă.
În sesiunea de discuţii Campanii sociale în online, moderată de Doru Mitrana – Director, MaiMultVerde, au luat cuvântul Ramona Sima, Client Service Director Papaya Advertising, Raluca Dan, Ofiţer de comunicare ReGeneration şi activist în campania “Salvaţi Roşia Montana”, Cristian Andrieş, reprezentantul Poliţiei Române, Alex Bădilă, Managing Director Publicis şi Laura Petculeţ, Corporate&Events Officer UNICEF România.
De la Ramona Sima (Papaya Advertising) şi de la Raluca Dan (ReGeneration) am aflat cum s-a viralizat campania “Salvaţi Roşia Montana”. Spot-urile cu Maia Morgenstern şi cel cu Dragoş Bucur au strâns peste 500.000 de vizualizăril pe YouTube în doar trei săptămâni. “Pe staţiile TV lucrurile nu s-au desfăşurat la fel de simplu, deşi aveam acordul CNA de difuzare sub forma unei campanii sociale”, au mai explicat cei de la Papaya Advertising. “Impactul emoţional al spot-urilor pare să fi fost extrem de puternic: mai mult de jumătate din cei care le-au văzut spun că i-a impresionat, respectiv că le-a oferit o mai bună înţelegere asupra ceea ce înseamnă Roşia Montana”, a povestit Ramona Sima de la Papaya.
Tot în această sesiune s-a discutat despre importanţa colaborărilor ONG-urilor cu agenţii de publicitate specializate în online, despre puterea pe care o are acest mediu şi despre oportunităţile pe care le poate oferi, chiar şi în condiţiile unui buget restrâns.
Cristian Andrieş, reprezentant al Serviciului Cooperare Operativă şi Educaţie Rutieră – Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Rutieră şi Alex Bădilă de la Publicis ne-au prezentat conceptul campaniei “Your last journey”, o campanie de conştientizare asupra riscurilor conducerii sub influenţa alcoolului. Campania s-a folosit de “bocitoare” şi de ritualurile de înmormântare la români şi a reuşit să se viralizeze instant, după cum a povestit Alex Bădilă (Publicis). În numai cinci zile de la postarea pe YouTube a filmelor cu bocitoarele care aşteptau oameni în faţa cluburilor pentru a-i “duce pe ultimul drum”, acestea înregistraseră nu mai puţin de 30.000 de vizualizări. Ulterior, patru dintre cele mai importante televiziuni din România, dar şi peste 20 de publicaţii au vorbit despre aceasta campanie, a cărui mesaj a reuşit să ajungă la 2.6 milioane de oameni, iar asta în condiţiile unui buget extrem de redus.
Laura Petculeţ, Corporate&Events Officer UNICEF România a vorbit despre importanţa mediului online în campaniile de fundraising şi despre cum au reuşit ei să îşi atingă obiectivele de comunicare prin construirea microsite-ului de campanie www.sustineunicef.ro, prin pagina de Facebook, prin campania Prietenii UNICEF, dar şi prin alte activări online. Principala sursă de trafic în campania Prietenii UNICEF a fost Facebook-ul, cu un procent impresionant de 50.5%.
Cea de-a doua sesiune de discuţii a fost moderată de Cristian China Birta (chinezu.eu) şi s-a concentrat pe studiile de caz a unor branduri care au activat pe perioada Jocurilor Olimpice 2012.
Cosmin Preda, Key Account Manager Internet PRO TV a prezentat activările online desfăşurate pe site-urile din grup pe timpul Olimpiadei, cu focus pe campaniile “Împreună la Jocurile Olimpice” şi “Jocurile Olimpice la 360°”.
Nicoleta Ghinea, ATL Specialist Samsung şi Tudor Dăescu, PR Manager Fast Forward Communication au vorbit despre campania Samsung, “Pasiuni care schimbă vieţi”, o poveste despre cum Samsung a trimis eroi locali să poarte torţa la Olimpiada de la Londra, organizată sub semnul “Everyone’s Olyimpic Games”. Campania s-a desfăşurat pe online deoarece acesta coagulează comunităţi deja interesate, a permis identificarea bloggerilor şi a pasiunilor acestora şi este un mediu ce permite integrarea în mod firesc a mecanismului campaniei, care a presupun nominalizarea, jurizarea şi trimterea celor cinci finalişti la Londra.
Oana Bulexa, Head of PR The Practice şi Monica Jitariuc, Head of Social Media The Practice au povestit despre campania Renault, desfăşurată cu ocazia Olimpiadei şi despre componenta online a acesteia. Sub sloganul “Megane Olympic duce spiritul Olimpic mai departe”, campania a încercat să îi încurajeze pe români să îşi relateze poveştile, iar cei mai convingători 100 dintre ei aveau să devină Ambasadorii Valorilor Olimpice. A existat şi un traseu al bloggerilor, care au făcut un „test drive” la nivel naţional. Acoperirea campaniei pe social media şi in blogosferă a fost una spectaculoasă.
La final, participanţii au continuat discuţiile despre evoluţia industriei de online în curtea Institutului Francez, iar concluzia serii a fost că online-ul este un mediu aparte, spectaculos prin rezultate şi oportunităţile pe care le oferă.
Pe 1 octombrie, de la ora 20.00, la Opera Naţională Bucureşti va avea loc Gala Internetics, la care se vor premia cele mai bune proiecte de pe piaţa de online din România.
Accesul la gala se face pe baza unui bilet, care poate fi achiziţionat trimiţând un e-mail pe adresa teodora.calin[at]institute.ro. Preţul unui bilet este de 150 lei + TVA.