si rezultatelor obtinute
Agenția bucureșteană full service a raportat pentru anul în curs creștere pe toate planurile, iar serviciile de BTL sunt o componentă importantă a acestei tendințe.
Conform reprezentanților Godmother, pentru finalul de 2012 cererile pentru evenimente corporate au crescut cu peste 25% marea lor majoritate având drept obiectiv fidelizarea fie că este vorba de evenimente externe sau interne ale companiilor.
“Cea mai frecventă cerere pe care o primim când este vorba de evenimente este să fie interactive – lucru care ne bucură deoarece este în perfectă sinergie cu felul în care vedem noi abordarea unui astfel de moment. Un eveniment reușit, din perspectiva noastră, trebuie să aibă 3 componente: un concept construit în legătură cu un atribut al companiei, implicarea fiecărui participant care devine astfel o parte integrantă din poveste și relaxare – pentru ca fiecare participant să se poată bucura de atmosferă și de momentele pregătite, inclusive gazdele ” a declarat Valentin Văcăruș, Managing Director Godmother.
În ce privește tipurile de evenimente, conform reprezentanților agenției 2012 a văzut o aplecare mai mare a companiilor pe zona de training-uri (o componentă cu o creștere puternică), târguri și expoziții fără a uita însă de evenimentele cu tradiție precum conferințele și lansările de produse sau servicii, caravane, aniversările de companie sau petrecerile de final de an.
“În această perioadă, de exemplu, unul dintre cei mai vechi clienți ai noștri pe partea de ATL pregătește una dintre cele mai inportante conferințe ale anului iar Godmother este agenția care organizează acest eveniment. Ne bucurăm când expertiza noastră din advertising este un bun girant pentru activitatea echipei de BTL, cu siguranță una dintre cele mai bune din piață” a adăugat Valentin Văcăruș.
Pentru finalul anului, Godmother estimează că principalul vector de creștere pentru serviciile BTL va fi reprezentat de petrecerile de final de an, în care se va miza în continuare anul acesta pe implementarea unui concept reprezentativ pentru companie care să creeze un cadru interactiv pentru participanți, devenind astfel un element din puzzle-ul de comunicare cu stakeholderii.
“Din perspectiva bugetelor, tendința este clar înspre realizarea de evenimente fără extravaganțe și excese, însă încă se alocă procente semnificative din bugetul de marketing pentru evenimente. Acest lucru este reflectat și de cererile pe care le primim – deși încă se mai organizează și evenimente cu bugete de 200.000 Euro, focusul în piață este pe evenimente memorabile cu bugete mult mai reduse” a adăugat Valentin Văcăruș.