Asociația EDULIER anunță deschiderea programului START, de evaluare și intervenție timpurie pentru copiii cu dificutăți de învățare (Tulburări specifice de învățare – TSI), cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani.
Echipa noastră multidisciplinară și-a propus să invite părinții și cadrele didactice ce identifică copiii cu dificultăți de scris, citit, memorat, calculat, să apeleze la evaluarea preliminară.
Evaluarea va viza semnele dificultăților de învățare- dislexie, disgrafie, discalculie. Aceasta va fi realizată de o echipă multidisciplinară- psiholog, terapeut, logoped. Metoda de evaluare este bazată pe teste folosite la nivel internațional, ce vizează factori emoționali, inteligența, nivelul de reacție, gradul de frustrare și de socializare a copiilor. Evaluarea este gratuită pentru copiii cu situație materială dezavantajată.
„Pentru prima dată în România se vorbește deschis despre Dificultățile de Învățare. Specialiștii, părinții, cadrele didactice au mare nevoie de serviciile unui centru special destinat copiilor cu TSI. Noi ne-am propus să le fim de ajutor, să construim, pas cu pas, o educație prietenoasă cu copiii cu dislexie sau alte dificultăți. Am adus terapia educațională în țara noastră, cu arii de intervenție specifice, cu o sală digitală unde se poate învăța interactiv, cu ateliere de învățare ce pun copilul în centrul tuturor preocupărilor noastre. Suntem la început de drum și ne dorim să ajutăm cât mai mulți copii, Pentru asta avem nevoie de fiecare persoană, companie, mamă, voluntar. Doar așa vom reuși să ajutăm. Dacă nu aveau ajutor specializat în învățare Steven Spielberg, Tom Cruise, Sir Anthony Hopkins, Winston Churchill, Walt Disney, Albert Einstein si Thomas Edison, Nolan Ryan si Bruce Jenner, Agatha Cristie, Hans Christian Anderson sau Jules Verne nu ar fi fost azi nume cunoscute.” a declarat Cristiana Ionescu, fondatorul Edulier.
“Au trecut doi ani de când disgrafia a intrat în viața noastră, prin simplul cuvânt „mama”, scris repetitiv „mana”. Apoi au urmat alte cuvinte: „munere”, „flore”, „sore”. Doi ani de logopedie, evaluări psihologice care să-mi confirme că, fiul meu are inteligența peste medie, deși continuă să scrie cu greșeli.
Dacă la început am pornit de la ideea că problema va fi rezolvată după câteva ședințe de logopedie, acum am învățat să ne descurcăm cu ea. Recunosc că am avut momente când m-am gândit dacă nu vrea să scrie corect sau chiar nu poate, dar nu am renunțat nicio clipă să-l susțin și să-l încurajez.
Copiii cu dificultăți de învățare au nevoie ca oamenii de lângă ei (părinți, profesori și specialiști) să-i sprijine constant și să le redea încrederea în forțele lor, de multe ori zdruncinată de un sistem de învățământ bazat pe competitivitate. Au nevoie de un centru în care logopezii și psihologii să vină în ajutorul lor pentru a face față cerințelor școlare. Părinții și profesorii trebuie să afle cum să identifice dificultățile de învățare și cum să respecte drepturile copiilor impuse de lege.” a declarat mama unui băiețel de 10 ani, disgrafic.
Ce pași trebuie să urmezi?
Pasul 1 – Înscrierea copilului la evaluare.
Simplu, durează 1 minut, și constă în completarea unui formular //bit.ly/1KrS1WP.
Pasul 2 – Trimiterea documentelor cerute de specialistul nostru.
Pasul 3 – Evaluarea de către echipa multidisciplinară.
Pasul 4 – Întocmirea raportului de evaluare și recomandările specialiștilor.
Centrul EDULIER pentru copiii cu dificultăți de învățare (Tulburări specifice de învățare – TSI) își va deschide, oficial, porțile pe 7 aprilie 2016, când va începe sesiunile de terapie și atelierele de învățare destinate copiilor ce au, în urma evaluării preliminare, recomandări pentru un plan de educație personalizat.
În Europa, conform Asociației Europene a Dislexicilor, între 5 și 12 % din populație prezintă dificultăți de învățare. În România nu se cunoaște încă numărul exact al copiilor și adulților cu TSI, însă specialiștii estimează în jur de 80.000 de copii și 6 milioane de adulți. Legea care recunoaște TSI a fost aprobată în luna ianuarie 2016. Terapia educațională este în fază de pionierat în țara noastră.
Centrul EDULIER, aflat în strada Lipova nr. 23, Sector 1, oferă servicii de evaluare, intervenție și recuperare a copiilor cu TSI.
Programele noastre sunt structurate pe etape de vârstă și nevoi:
1. Programul START- evaluare și intervenție timpurie pentru copiii între 3 și 7 ani.
2. Programul ACȚIUNE- intervenția în ateliere de învățare/terapie individuală, conform nevoilor individuale ale copilului și ale planului său de învățare. Destinat copiilor între 7 si 14 ani.
3. Programul CLUB- cluburi de socializare și învățare în grup cu diferite arii – Să citim (club de lectură), Prietenii muzicii (club de muzică), Să pictăm (clubul de artă), Sus-jos (clubul de teatru), Un-doi (Clubul prietenilor cifrelor). Destinat copiilor intre 3 si 14 ani.
Echipa EDULIER este formată din specialiști cu experiență de zeci de ani în implementarea programelor de terapie educațională, în lucrul direct cu copiii și programe de învățare distractivă, fiind formați permanent, atât în țară, cât și în străinătate.
Centrul EDULIER va derula activități diverse, cum ar fi: Învățare digitală, în sala digitală interactivă, cu facilitarea peretelui tactil, unică în țară (proiect realizat cu sprijinul TELEKOM Romania); Învățare facilitată de animale: Terapie prin artă; Terapie cu muzică; Terapie prin teatru; Origami; Clase de gătit; Știință distractivă; Yoga – părinți și copii; Aromoterapie; Teatru de păpuși; Terapie în grădină; Inteligență emoțională; Grupuri de suport pentru copii, părinți și cadre didactice;Teatru în limba engleză. De asemenea, o importanță deosebită va fi acordată organizării de Workshopuri şi cursuri pentru specialiști, cadre didactice și părinți.
Centrul EDULIER pentru Copiii cu Dificultăți de Învățare a primit sprijinul: Telekom Romania, Ca Immo, Animax, Il Passo, MDS Electric, Arabesque, Edenred, Gilmar Trading, DACRIS s.a.
Mai multe detalii despre activitatea noastră găsiţi și pe pagina de Facebook Edulier și pe www.edulier.ro.