mediaTRUST, cea mai dinamică companie de monitorizare media din România, prezintă mediatizarea celei de-a 60-a ediții a concursului muzical Eurovision, desfășurat în Viena, Austria. Cele două semifinale au fost stabilite pentru 19 și 21 mai 2015, iar finala a avut loc pe 23 mai 2015.
Monitorizarea mediaTRUST cuprinde perioada 20 – 24 mai 2015.
Competiția muzicală a înregistrat 11.722 de materiale în mass media, în perioada analizată. Evenimentul a avut o vizibilitate crescută în mediul online: website-uri – 3.553 de materiale, 7.957 de mențiuni în social media, dintre care 7.295 au fost pe Facebook. În presa scrisă au fost publicate 67 de materiale ce au avut ca subiect Eurovisionul, posturile TV au difuzat 104 ştiri, iar la posturile de radio monitorizate au fost difuzate 41 materiale.
Top surse media
Printre sursele media cu cele mai multe materiale legate de Eurovision se numără Fanatik.ro cu 145 de materiale, Click cu 4 materiale, București FM cu 10 mențiuni , TVR 1 cu 19 știri.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 23 posturi TV naţionale, 12 posturi radio naţionale, peste 500 de publicaţii naţionale şi locale, peste 2500 de surse de ştiri online, peste 30000 de blog-uri si forum-uri la care se adaugă conturile publice ale utilizatorilor români de Facebook, Twitter, Google+ si Youtube, în perioada 20 – 24 mai 2015.