Pentru ca a fost o vara incarcata de evenimente sportive, primul raport elaborat de IAB Europe pe baza rezultatelor studiului Mediascope analizeaza comportamentul online al pasionatilor de sport. Astfel, vizitatorii site-urilor de sport petrec mai multe ora consumand media online decat ceilalti utilizatori de internet din Europa. Ei petrec 22,5 ore saptamanal uitandu-se online la sport. Consumul online este urmat de cel tv, europenii petrecand 16 ore saptamanal in fata televizorului urmarind programe sportive.
In ceea ce priveste dispozitivele pe care le folosesc pentru a accesa site-urile de sport, 83 % dintre respondenti folosesc computerul, 86 % dintre acestia repetand procesul in fiecare zi. 34% navigheaza folosind telefoanele mobile, jumatate dintre ei facand acest lucru in fiecare zi. Pe locul al treilea se afla folosirea tabletelor (22% dintre utilizatori, 30 % dintre acestia zilnic), iar pe ultima pozitie accesarea internetului prin intermediul consolelor de jocuri (12% din utilizatori, 24% dintre ei in fiecare zi).
Intervalul orar cel mai cautat este 17.30 – 21.00 in cazul celor care folosesc calculatorul, tabletele si consolele de jocuri, in timp ce consumatorii care intra cel mai des de pe mobil o fac in intervalul 10.00-17.30.
Peste jumatate din numarul de vizitatori de site-uri sportive (57%) viziteaza website-urile tv, 53 % urmaresc posturile de televiziune online, 47 % folosesc catch up sau televiziune la cerere si 33% downloadeaza un program tv.
Mai multe informatii detaliate gasiti in raportul “Sport and the Shift to Interactive Media” ce poate fi descarcat de aici: //www.iabeurope.eu/knowledge-bank/knowledge-bank/consumer-behaviour.aspx.
Rapoartele lunare bazate pe datele furnizate de studiul Mediascope isi propun sa furnizeze informatii si idei despre cum poate fi folosit acest studiu de catre marketeri si agentii. In urmatoarele luni, IAB Europe va elabora rapoarte pe tema multitaskingului media, comportamentul de comunicare online, utilizarea tabletelor, evolutia shoppingului online etc.
Studiul Mediascope Europe este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor. Realizat inca din 2003, Mediascope a avut o contributie majora la definirea si intelegerea schimbarilor in tiparele de consum media, in evolutia consumului de media si a tendintelor in comert electronic.
Pentru mai multe detalii referitor la studiu, achizitionarea lui sau elaborarea de rapoarte customizate va rugam sa ne contactati.