Grundig, producător global de aparate electrocasnice şi electronice, își reconfirmă angajamentul în combaterea crizei globale a risipei de alimente, prin lansarea inițiativei „Respect food”, marcată de filmul manifesto „I am Food”, cu ocazia Zilei Mondiale a Alimentelor.
Astfel, Grundig încurajează consumatorii să se implice activ în lupta împotriva risipei de alimente, prin adoptarea unui stil de viață sustenabil, pornind de la deviza „Irosirea alimentelor înseamnă irosirea vieții”. Platforma globală respectfood.com include informații și sfaturi despre adoptarea unui stil de viață sustenabil, dar și rețete de preparate culinare ce ajută consumatorii să reducă risipa de hrană. Mai mult, prin intermediul platformei www.grundig.com/ro/respectfood, mesajul campaniei este amplificat la nivel local.
Un studiu la nivel european realizat de Grundig¹, care analizează atitudinea consumatorilor față de risipa de alimente, confirmă că aproape o treime dintre europeni irosesc în medie peste 4 kg de alimente pe lună. Consumatorii invocă lipsa timpului și stilul de viață agitat. Totuși, același studiu relevă faptul că 90% dintre aceştia se arată preocupați de cantitatea de hrană pe care o irosesc.
Consumatorii care au copii au un motiv suplimentar pentru limitarea risipei de alimente: 84% au declarat că este foarte important să transmită copiilor importanţa unui stil de viaţă sustenabil (81%), să devină responsabili cu banii (63%) și să protejeze mediul înconjurător (55%).
Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik Group, din care face parte Grundig, a declarat: „Soluția este clară! Lupta împotriva irosirii alimentelor începe acasă. Ca brand global și responsabil, Grundig militează pentru diminuarea risipei alimentelor. Prin intermediul mesajului campaniei noastre, şi anume ”Irosirea alimentelor înseamnă irosirea vieții”, încurajăm pe toată lumea să prețuiască hrana, deoarece aceasta este singura modalitate de a transforma planeta noastră în cea mai bună casă pentru noi.”
Conform datelor ONU, în fiecare zi producem suficient pentru a hrăni 12 miliarde de oameni și, totuși, o treime dintre alimente este risipită. Aproape 1 miliard de oameni suferă de subnutriţie, în timp ce 30 – 50% din cantitatea totală de alimente aruncate provine chiar din bucătăriile noastre.
„Trebuie să ne schimbăm modul de gândire, să ne asumăm responsabilități. Este important să reamintim lumii că hrana este o resursă limitată, de aceea ar trebui să acordăm o deosebită atenţie la ceea ce punem în coșul de gunoi. Prin adoptarea principiului Zero Waste Food chiar şi pentru o zi pe săptămână, putem avea o contribuţie semnificativă. Îi invităm pe toți să se alăture luptei noastre împotriva risipei de alimente.”, a încheiat Hakan Bulgurlu.
Punând conceptul de „acasă” în centrul filosofiei sale, Grundig vine în sprijinul consumatorilor cu o serie de sfaturi care să îi ajute să optimizeze consumul de alimente și să reducă cantitatea de mâncare irosită.
Sfaturi pentru diminuarea irosirii alimentelor
Punerea în practică a principiului FIFO
În finanțe, FIFO înseamnă First In – First Out (primul intrat, primul ieșit); primele bunuri achiziționate sunt, de asemenea, primele bunuri vândute. Aplicați aceeași regulă în frigider! Când despachetați produsele alimentare, mutați produsele vechi în partea din față a frigiderului și puneți produsele noi în partea din spate. Astfel, veți putea consuma totul în timp util.
Combaterea ideilor preconcepute
Încercați să alegeți și fructele sau legumele mai puțin estetice, care de multe ori rămân în urmă la magazine. Acelea dintre ele care nu arată bine nu sunt neapărat deteriorate sau necomestibile, ci pot fi la fel de nutritive precum cele care arată bine și, de cele mai multe ori, sunt chiar mai ieftine.
Fiți eficienți
Gătiți toate părțile comestibile ale legumelor. Lăsați obiceiurile vechi și încercați să profitați la maximum de legumele și fructele de care dispuneţi. Dacă gătiți morcovi, utilizați și frunzele într-o salată. Posibilităţile sunt infinite, îndrăzniţi să vă folosiţi imaginaţia.
Informații suplimentare:
• Europenii au declarat că alimentele cel mai frecvent irosite sunt fructele (51%) și legumele (52%).
• Alte alimente des irosite sunt pâinea (38%) și produsele lactate (17%). Dulciurile se situează la polul opus, fiind cel mai puţin rispite (doar 3%).
• Conform studiului, europenii aleg dacă aruncă sau nu un aliment bazându-se pe aspect (57%), în timp ce în numai 16% dintre cazuri motivul invocat este termenul de valabilitate.
• 61% dintre europeni încearcă să consume alimentele în apropierea datei de expirare.
• 36% din europeni cred că irosesc prea multe alimente, dar numai 56% dintre aceștia sunt îngrijorați de cantitatea pe care o risipesc.
• 84% dintre europeni sunt de acord că este important să le transmitem copiilor importanța unui stil de viaţă sustenabil, cu accent pe nevoia reducerii la minimum a risipei de alimente.
DESPRE GRUNDIG
Grundig face parte din Arçelik A.Ș, principalul producător de electrocasnice din cadrul Koç Group, companie listată în Top 500 Fortune Global. Grundig este producător global de aparate electrocasnice şi electronice şi lider european al pieței de produse electronice pentru casă. Brandul Grundig este recunoscut pentru designul modern și elegant al produselor, responsabilitatea față de mediul înconjurător, dar şi standardele înalte de calitate. Cu un portofoliu global de peste 500 de produse – de la televizoare OLED, dispozitive audio, produse pentru îngrijirea părului, aspiratoare, până la electrocasnice de bucătărie, precum cuptoare încorporabile, mașini de spălat vase și rufe – Grundig oferă soluții pentru fiecare cameră dintr-o casă modernă. Grundig a primit numeroase premii pentru calitatea și designul produselor sale, printre care Product Design, Red Dot Design și Plus X Awards. Mai mult, Grundig se numără printre brandurile apreciate de Stiftung Warentest, cel mai important institut de testare globală din Germania, precum și de Trusted Reviews, organizație independentă de testare din Marea Britanie. Produsele Grundig sunt fabricate preponderent în fabricile din Europa și comercializate în peste 65 de țări din întreaga lume. Pentru mai multe informații despre inițiativa Grundig “Respect Food”, vizitați: www.grundig.com/ro/respectfood.
¹ Studiu efectuat de compania de cercetare Morar, cu peste 3.000 de respondenți din șase țări europene: Franța, Marea Britanie, Germania, Suedia, Turcia și Italia. Eșantionul sondajului a fost împărțit în mod egal între țări, regiuni și grupe de vârstă, cu un număr aproximativ egal de bărbați și femei (1.464, respectiv 1.576), respondenți din fiecare țară (între 500 și 515 respondenți) și respondenți din fiecare grupă de vârstă (18- 34 ani: 954 respondenți, 35 – 49 ani: 923 respondenți, 50+ ani: 1.163 respondenți).