Asociaţia Europeană de Publicitate Digitală Interactivă (EDAA) a lansat în Marea Britanie prima etapă a campaniei de awareness “Unzipped” privind publicitatea targetată comportamental (OBA). Acestă campanie are ca obiectiv informarea şi educarea europenilor în legătură cu utilizarea cookie-urilor în publicitatea online.
„Unzipped”, finanţată şi coordonată de EDAA cu sprijinul IAB Europe şi a membrilor săi locali, urmăreşte informarea şi direcţionarea europenilor către platforma www.youronlinechoices.eu. Pe acest site, utilizatorii de Internet pot afla, într-un limbaj accesibil, informaţii despre rolul şi funcţionalitatea cookie-urilor în publicitatea online, despre cum este această tehnologie folosită pentru a sprijini site-urile şi serviciile din mediul digital şi despre cum îşi pot proteja confidenţialitatea datelor in mediul online Campania este semnalată prin simbolul vizual OBA, care se regăseşte în reclame online, şi care direcţionează, de asemenea, către această platformă.
Prin intermediul „Unzipped”, consumatorii vor înţelege mai bine publicitatea online şi vor afla care sunt mijloacele prin care pot depune plângeri împotriva abuzurilor publicitare. Mecanismele de procesare a plângerilor vor fi puse la dispoziţie de fiecare organizaţie naţională responsabilă cu autoreglementarea publicităţii – pe plan naţional, asociaţia IAB România.
“Suntem foarte entuziasmaţi de startul campaniei europene, care a fost lansată în Marea Britanie. Aceasta va asigura o modalitate directă şi atrăgătoare din punct de vedere vizual pentru consumatori, pentru a-i implica folosind simbolul vizual OBA şi a intra în contact cu valorile Programului European de Autoreglementare: mai multă transparenţă, libertatea de a alege şi mai mult control pentru utilizatorii europeni de Internet”, a declarat Oliver Gray, Directorul General al EDAA.
“Lansarea e rezultatul unui efort deosebit venind din partea tuturor sectoarelor ecosistemului european de publicitate online, efort care a implicat asociaţii reprezentative atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel naţional, alături de implicarea directă a companiilor care au asigurat cantităţi substanţiale de resurse pentru a face ca acestă campanie să aibă un reach semnificant în Europa”, a remarcat Dominic Lyle, Director General EACA, care, alături de Jon Chase de la Velvet Rock Communications, a sprijinit coordonarea campaniei pentru EDAA.
Campania a fost lansată pe 13 iunie în Marea Britanie şi va fi iniţiată curând în Germania şi în Irlanda, urmând să fie extinsă în pieţele UE şi EEA începând cu septembrie 2013. Această campanie este implementată de Mediacom Beyond Advertising şi se bazează pe un concept dezvoltat de o echipă de studenţi de la KH Leuven, Belgia, finalişti în competiţia universitară demarată de EACA (Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare). „Unzipped” face parte dintr-un program european de autoreglementare extins pe tema publicităţii targetate comportamental, iniţiat de o coaliţie formată din reprezentanţi ai sectorului de publicitate, media şi marketing.
{mosloadposition user9}