Grupul Eurolife ERB Asigurări, ce deține în România companiile Eurolife ERB Asigurări de Viață și Eurolife ERB Asigurări Generale, și-a continuat procesul de consolidare a prezenței în piața locală, raportând pentru sfârșitul anului 2017 rezultate financiare pozitive și investiții în creștere, în paralel cu inițierea unui proces de transformare și deschiderea de noi piețe.
Astfel, anul 2017 a adus prime brute subscrise de aproximativ 110 milioane lei, în creștere cu 62% comparativ cu sfârșitul anului 2016, un profit net consolidat de peste 3 milioane de lei, dar și cheltuieli investiționale în sumă de 4,6 milioane lei, dublu față de anul anterior.
“Rezultatele înregistrate în 2017 au fost în linie cu așteptările, cu atât mai mult cu cât au fost înregistrate pe fondul inițierii unui amplu proces de redefinire totală a business-ului din punct de vedere strategic”, a declarat Anita Niţulescu, CEO Eurolife ERB Asigurări. “În 2017, am continuat să punem bazele dezvoltării pe termen lung, alocând un buget semnificativ de investiții în zona dezvoltării digitale – atât în platformele interne, cât și externe, precum și dezvoltării de noi produse și atragerii de specialiști, toate acestea în paralel cu menținerea programelor de loialitate pentru clienții noștri. Calitatea de membru al holdingului canadian Fairfax Financial Holdings Limited ne oferă premisele unei expansiuni sustenabile prin trecerea către canale de vânzare integrate – rețele de brokeri, vânzări directe – și structurarea de produse inovative adaptate consumatorului modern. În același timp, expertiza completă și complexă pe care am dezvoltat-o pe parcursul celor peste 10 ani în segmentul de bancassurance rămâne un pilon important pentru strategia noastră de dezvoltare”.
Rezultatele anului 2017 au fost susținute de apetența românilor pentru produsele tradiționale și de protecție. Astfel, s-a menținut tendința crescătoare pe segmentul asigurărilor de viață (avans de peste 50%), susținută și de preferința tot mai evidentă pentru produsele individuale – independente de contractarea unui credit. Mai mult, asigurările de viață cu componenta de economisire au înregistrat și ele un avans de peste 20%, în termeni de prime brute subscrise, ceea ce indică o evoluție constantă și naturală de consolidare evidențiată în ultimii 2 ani.
De asemenea, un număr tot mai mare de români înțelege că riscul nu poate fi ignorat, conștientizare ce s-a reflectat pe segmentul asigurărilor de protecție, asigurările facultative de locuință („Casa Ta”) înregistrând un avans de 28%, în timp ce polițele care acoperă riscul de accident (Protect Accident) au ajuns la prime subscrise în creștere cu peste 18%.
„Industria de asigurări din România mai are cu siguranță etape de parcurs, pentru a ajunge la nivelul țărilor occidentale, din punct de vedere al ratei de penetrare și densitate, însă, trebuie să avem în vedere și contextul macroeconomic în care țara noastră se află”, a spus Anita Nițulescu.
“România este încă o piață emergentă, caracterizată de venituri încă sub media europeană și putere de cumpărare scăzută, dar cu un potențial semnificativ de a ajunge la statutul de piață matură. În piețele mature, asigurările fac parte din stilul de viață al clienților, care în mod firesc optează pentru un pachet sau altul, în funcție de nevoile fiecăruia. Vorbim de piețe cu o istorie de peste 20 de ani în asigurări, cu un anumit nivel financiar și cu un grad de educație mai mare în rândul populației, care a moștenit această cultură din generație în generație”.