Noua cercetare Grayling care identifică riscuri şi oportunităţi de comunicare generate de progresele din domeniul tehnologiei inteligenţei artificiale
Avantajele ce ar putea fi obţinute prin integrarea inteligenţei artificiale (IA) şi automatizării în diverse industrii vor deveni reale doar în cazul în care companiile vor acorda atenţie atât tehnologiei, cât şi comunicării. Aceasta este tema centrală din noul raport de cercetare publicat de agenţia de comunicare Grayling, care reuneşte opinii ale unor experţi în IA.
Eu, cu mine şi IA combină perspectivele mai multor experţi internaţionali, lideri ai industriei, spirite inovatoare, oameni de ştiinţă, membri ai comunităţii academice, comentatori sau persoane cu influenţă în domeniu, cu contribuţiile unor specialişti Grayling în managementul reputaţiei şi Public Affairs. Aceste opinii au fost compilate într-o revistă digitală, ca parte a iniţiativei Grayling “Advantage Series”, un program de cercetare care abordează câteva dintre marile provocări în materie de reputaţie, reglementare şi comunicare cu care se confruntă în prezent organizaţiile.
“IA transformă modul în care lucrăm, trăim şi interacţionăm cu diverse companii, organizaţii din sectorul public, dar şi între noi, deschizând nenumărate oportunităţi, însă în egală măsură generând şi riscuri. Deşi nu susţinem că suntem experţi în domeniul IA, este misiunea noastră să înţelegem atât avantajele potenţiale care pot rezulta din comunicarea eficientă a unor astfel de progrese, cât şi riscurile aferente. Această publicaţie îşi propune să impulsioneze şi să contribuie la dezbaterea pe care IA a generat-o în domeniile în care operează clienţii noştri”, a declarat Jon Meakin, Global Head of Strategic Services, Grayling, care a supervizat raportul.
Eu, cu mine şi IA se împarte în trei capitole:
Cum lucrăm: Transformări posibile pe care IA le-ar putea produce în diverse domenii; modalităţi în care comunicarea acestor idei generează oportunităţi şi riscuri legate de reputaţie; ce rezistenţă va declanşa în anumite sectoare adoptarea acestei tehnologii; şi cum s-ar putea depăşi această situaţie.
• Deci… vom fi cu toţii înlocuiţi de roboţi? Steve Abrams de la IBM Watson defineşte câteva dintre schimbările care se produc la ora actuală şi care ne vor influenţa viitorul.
• Automatizarea şi forţa de muncă: de fapt care este adevărata provocare? Bob Doyle de la Asociaţia pentru Dezvoltarea Automatizării cântăreşte impactul pe care revoluţia IA îl va avea asupra forţei de muncă.
• Progrese în domeniul roboticii ocupaţionale – promisiuni şi temeri legate de siguranţa activităţii desfăşurate de factorul uman. John Howard de la Institutul Naţional pentru Siguranţă şi Sănătate Ocupaţională din SUA spune că, pe viitor, va fi necesar un nou cadru legislativ pentru a-i proteja pe oamenii care lucrează alături de roboţi.
• Atenţie! Se apropie o criză. Rebecca Gudgeon de la Grayling analizează inovaţiile tehnologice din trecut pentru a desprinde lecţii referitoare la managementul riscurilor reputaţionale care ar putea să apară pe măsură ce companiile vor adopta IA.
Cum trăim: Modul în care aplicarea Inteligenţei Artificiale va schimba interacţiunea umană, dar şi cea cu branduri, corporaţii şi instituţii publice, zi de zi; instrumente utilizate; implicaţii pentru profesioniştii în marketing şi comunicare, cât şi pentru organizaţiile de media.
• Mereu în mişcare! Andrew Gray, de la Uber ATG, despre viitorul vehiculelor autonome.
• Drumul care se deschide. Vicky El-Kassir, de la Grayling, analizează implicaţiile asupra marketingului auto în era maşinilor fără şofer.
• Ultima frontieră? Inginer de software şi inovator, Ian Webster foloseşte IA ca să localizeze şi să monitorizeze asteroizii.
• Viaţa (artificială) imită arta. Stephanie Dinkins, artistă din New York, abordează aspectele rasiale şi alte implicaţii socio-demografice ale progreselor din domeniul IA.
• Cine schimbă regulile jocului. theScore, o aplicaţie în domeniul sportului, foloseşte roboţi ca să creeze o nouă experienţă pentru utilizatori. Riaz Lanai explică.
• AI şi media. Eric Taub, colaborator pe teme de tehnologie la New York Times, discută despre implicaţiile utilizării tot mai frecvente a IA în media.
Cum guvernăm: Este puţin probabil ca Inteligenţa Artificială să înlocuiască politicienii în carne şi oase, însă adoptarea ei pe scară largă în diverse domenii va depinde de voinţa politică. Ce implicaţii are vechea tensiune dintre inovaţie şi reglementare pentru IA, pentru managerii companiilor, pentru oamenii şi industriile pe care promite (sau ameninţă) să le transforme? Şi pot cu adevărat guvernele să preia iniţiativa în aceste cazuri?
• Ascensiunea roboţilor. Vivien Zuzok, din echipa de strategie a Grayling de la Bruxelles, discută despre modul cum intenţionează UE să îşi adapteze jocul legislativ pentru a ţine pasul cu IA.
• La dispoziţia dv. Deşi companiile din domeniul tehnologiei sunt cele care dau tonul la ora actuală, Kathryn Ager de la Grayling este de părere că una dintre zonele cu potenţialul cel mai ridicat pentru IA este cea a serviciilor publice.
Raportul Eu, cu mine şi IA poate fi accesat aici: https://www.grayling.com/ro/me_myself_and_i.