Cel mai nou centru comercial și de divertisment, amplasat foarte aproape de Piața Etele, Kelenföld, Budapesta oferă o gamă largă de magazine și servicii, cu soluții digitale și arhitecturale unice. Proiectul în valoare de 300 de milioane de euro este primul mall smart din Ungaria.
Centrul comercial de nouă generație dezvoltat de Futureal oferă vizitatorilor o experiență vizuală fără precedent. Designul exterior al Etele Plaza este dominat de cea mai mare structură de pereți cortină din Ungaria, deasupra intrării principale și de cutiile metalice retractate care ies în evidență pe fațadă.. Interioarele, inclusiv lobby-ul și coridoarele elegante, un decor atractiv și un foodcourt conectat în mod direct la terasele de pe acoperișul verde au adus în Ungaria cea mai nouă generație de design de mall.
Clădirea a fost proiectată de Paulinyi & Partners și Dyer Group (design interior). Centrul comercial cuprinde numeroase magazine de modă, un supermarket, restaurante, cafenele, un cinematograf multiplex, o sală de sport, un centru de joacă pentru copii și o gamă largă de alte servicii.
Etele Plaza este situat în cel mai mare nod de transport multimodal din Ungaria. Construit foarte aproape de gara Kelenföld, de linia de metrou 4 și de autostrăzile M1-M7, Etele Plaza poate fi accesat în doar 10 minute din centrul Budapestei. Datorită amplasamentului său, se așteaptă ca Etele Plaza să atragă mii de clienți în fiecare zi din Budapesta, din suburbii și din alte orașe care sunt ușor accesibile prin intermediul hub-ului de transport. Noul centru comercial deservește în mod direct una dintre cele mai dens populate zone din Budapesta, unde locuiesc aproximativ 235.000 de oameni. Puterea de cumpărare a locuitorilor acestei zone este de 125% din puterea de cumpărare medie la nivel național, în condițiile unei oferte relativ scăzute de retail modern.
Clienții Etele Plaza pot alege dintr-o varietate de mărci cunoscute, cum ar fi retailerul de modă Peek & Cloppenburg, care își deschide primul magazin din zona Buda a capitalei Ungariei. Grupul spaniol Inditex va fi prezent cu toate mărcile disponibile în Ungaria, inclusiv Zara, introducând pe piața locală cel mai recent concept de design de magazin. Retailerul american de îmbrăcăminte GAP își deschide aici primul magazin din Ungaria, iar cel mai mare magazin Müller este în Etele Plaza. Cel mai mare flagship store eMAG va întâmpina, de asemenea, clienții în noul mall smart, cu o gamă foarte largă de produse.
Cel mai spațios food court din Ungaria
Food court-ul din Etele Plaza ocupă aproape în întregime etajul al treilea al clădirii, oferind spațiu suficient pentru ca peste 1.000 de persoane să ia masa confortabil și în siguranță în orice moment. Zona interioară are 950 de locuri, în timp ce alte 150 de locuri sunt instalate pe terasa de pe acoperiș. O conexiune directă a interiorului cu zona de terasă deschide spațiul către natură. Diferitele sisteme de scaune și mobilier au fost selectate în urma unei analize atente a vârstelor vizitatorilor și a diferitelor preferințe de luat masa.
Familiile vor avea o zonă de luat masa concepută special pentru ele, în care mese și scaune dimensionate pentru copii sunt așezate lângă un spațiu sigur de joacă, un televizor și jucării interactive. Sentimentul de apartenență la comunitate este sporit de un concept de bucătărie deschisă, unde pot fi organizate evenimente gastronomice găzduite de vedete, degustări și programe de instruire culinară.
Cumpărături inteligente
Primul centru comercial inteligent din Ungaria oferă o experiență de cumpărături personalizată încă din momentul în care vizitatorii ies din locuințele lor pentru a merge la mall, prin intermediul aplicației mobile proprii și a serviciilor bazate pe cloud. Centrul de divertisment și cumpărături de nouă generație nu numai că îi ajută pe vizitatori să navigheze și să găsească spațiul ideal de parcare, dar îi și conduce către magazinele selectate, oferind în același timp oferte personalizate pentru fiecare client.
În parcările auto sunt disponibile 1.300 de locuri, accesibile din toate direcțiile, iar aproape 130 de spații de parcare includ stații de încărcare a mașinilor electrice, costul generat putând fi plătit cu ușurință prin intermediul aplicației, adăugat la taxa de parcare. La ambele intrări ale centrului comercial, a fost instalat cel mai lung perete LED interactiv continuu din Budapesta, există mai multe bănci cu porturi USB și este disponibil și un play mat digital.
La biroul de informații, un robot Pepper vorbitor de limba maghiară îi îndrumă pe clienți. Centrul comercial oferă publicului Ariadné, un instrument special de mobilitate pentru a ajuta persoanele nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere, dezvoltat de inginerii de la Universitatea Óbuda. Acest instrument de mobilitate este folosit în premieră mondială în Etele Plaza, după ce a fost testat cu succes de către Federația Maghiară a Nevăzătorilor și Persoanelor cu Deficiențe de Vedere.
Spații verzi și mediu sigur
Aproape 4.000 de metri pătrații de spații verzi, plante ornamentale, arbuști și copaci întâmpină vizitatorii la noul centru comercial și de divertisment ecologic al Futureal, cu o suprafață totală închiriabilă de 55.000 de metri pătrați. În conformitate cu certificarea BREEAM, este acordată o atenție specială asigurării accesibilității, minimizării poluării cauzate de iluminatul artificial, precum și impactului direct asupra mediului, încorporării materialelor durabile și promovării reducerii și refolosirii deșeurilor.
De asemenea, sunt disponibile echipamente de ultimă generație pentru a asigura siguranța și sănătatea vizitatorilor. În conformitate cu inițiativa Futureal Stay Safe, zonele interioare sunt aproape complet „fără atingere.” Sistemele HVAC ale clădirii includ filtre de sterilizare UV. Folosind o tehnologie ecologică bazată pe filtrarea biologică, sistemele asigură o eficiență de aproape 100% în uciderea virușilor și bacteriilor în câteva secunde, fără utilizarea dezinfectanților chimici, oferind aer curat și proaspăt în interior. Scările rulante sunt, de asemenea, echipate cu un sistem încorporat de dezinfectare a balustradei. Suprafața tuturor obiectelor de mobilier este realizată dintr-un material special, care elimină virusul, iar chiuvetele pot fi utilizate fără a le atinge.