Marco Wittmann a fost cel mai bine clasat pilot BMW în ambele curse, dar a fost descalificat din cursa a doua – Campionul DTM din 2014 se menţine lider în clasamentul piloţilor – Revenire spectaculoasă a modelelor BMW M4 DTM în manşa a doua
Bucureşti/Budapesta, 26 septembrie 2016. Cea de-a opta etapă a sezonului 2016 din Deutsche Tourenwagen Master (DTM) s-a dovedit a fi una dificilă pentru echipele BMW. După ce în cursa de sâmbătă, Marco Wittmann (Germania) a fost singurul pilot BMW M4 DTM clasat în puncte, manşa de duminică a fost mult mai bună pentru cele patru echipe BMW. Cu toate acestea, la inspecţia tehnică ce a urmat cursei, modelul Red Bull BMW M4 DTM a fost găsi ca fiind neconform cu regulamentul, astfel că Wittmann a fost descalificat şi a pierdut punctele aferente locului al patrulea. Chiar şi aşa, campionul DTM din 2014 şi-a păstrat locul de lider înaintea finalei sezonului, care va avea loc la Hockenheim, la 14-16 octombrie.
Prima cursă. Marco Wittmann (Germania, Red Bull BMW M4 DTM) rămâne un model de constanţă în acest sezon DTM: în ciuda condiţiilor dificile, el a încheiat pe locul al şaptelea, clasându-se încă o dată în puncte în cea de-a 15-a cursă a stagiunii, desfăşurată pe Hungaroring (Ungaria). Cele şase puncte cucerite pe traseul din apropierea capitalei maghiare i-au permis lui Wittmann să-şi păstreze primul loc în clasamentul piloţilor, cu 176 de puncte. După rezultatele de sâmbătă, avantajul său faţă de Edoardo Mortara (Italia, Audi), cel care a câştigat cursa, era de 14 puncte. BMW Team RMG şi BMW se aflau pe locurile al doilea atât în clasamentul echipelor, cât şi în cel al constructorilor.
Ceilalţi piloţi BMW s-au clasat în afara punctelor. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM), Tom Blomqvist (Marea Britanie, Ice-Watch BMW M4 DTM), Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM), Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), António Félix da Costa (Portugalia, BMW M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) au ocupat poziţiile a 12-a, a 13-a, a 14-a, a 15-a, a 17-a, respectiv a 20-a.
Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) a reuşit un start promiţător într-una dintre ultimele sale curse în DTM, dar s-a răsucit pe circuit după o coliziune în primul tur şi a retrogradat mult în pluton.
Cursa a doua. La finalul cursei de o oră ce a avut loc duminică pe Hungaroring, Marco Wittmann avea un avantaj de 26 de puncte faţă de cel mai apropiat adversar al său înainte finalei sezonului, care urmează peste trei săptămâni la Hockenheim. Pilotul german îşi dusese modelul Red Bull BMW M4 DTM spre locul al patrulea şi-şi extinsese avantajul faţă de Edoardo Mortara, care nu a punctat în a 16-a rundă a stagiunii, având un total de 188 de puncte. Însă…
Duminică seară, după inspecţia tehnică şi raportul delegatului tehnic, comisarii au decis ca Marco Wittmann şi Daniel Juncadella (Spania, Mercedes – clasat al treilea) să fie descalificaţi pentru că maşinile lor sunt neconforme cu regulamentul tehnic. Înălţimea podelei celor două maşini era prea mică şi nu respecta articolul 3.22.4 din regulamentul tehnic. Ca urmare a acestei excluderi, toţi piloţii din urma lor au urcat în clasament, astfel că António Félix da Costa a fost promovat până pe poziţia a treia.
Astfel, duelul pentru titlul piloţilor redevine o afacere în trei pentru finala DTM ce va fi găzduită, conform tradiţiei, de Hockenheimring. După decizia comisarilor, lui Wittmann i-au fost retrase cele patru puncte pentru locul al patrulea de duminică, rămânând la un total de 176 de puncte. El păstrează un avans de 14 puncte faţă de Edoardo Mortara, în timp ce Jamie Green se află la 39 de puncte în urma pilotului BMW Team RMG, cu un maxim de 50 de puncte disponibil pentru cele două curse de la Hockenheim.
Echipele celor doi piloţi au anunţat că vor depune apel împotriva deciziei – până la judecarea contestaţiei, Wittmann şi Juncadella rămân excluşi, în timp rezultatele cursei şi clasamentele piloţilor, echipelor şi constructorilor rămân provizorii.
În cursă, Wittmann reuşise un start bun de pe locul al treilea la grilei şi i-a depăşit prin exterior pe piloţii Audi, Mortara şi Jamie Green (Marea Britanie). Când cele trei maşini s-au ciocnit, Wittmann a evitat derapajul, reuşind să-şi păstreze maşina sub control. În timp ce Green a abandonat, iar Mortara a fost obligat să efectueze un pit stop pentru schimbarea cauciucurilor, pilotul BMW Team RMG a reuşit să continue şi să se claseze al patrulea. Victoria i-a revenit lui Mattias Ekström (Suedia, Audi).
După ce, iniţial, alţi patru piloţi BMW reuşiseră să se claseze în puncte, un al cincilea a intrat în zona bonificaţiilor ca urmare a descalificării lui Wittmann. Astfel, în antepenultima cursă a anului, António Félix da Costa a urcat pe ultima treaptă a podiumului, fiind urmat de Tom Blomqvist care s-a clasat al patrulea. Timo Glock a fost al cincilea, Maxime Martin a încheiat al şaptelea, în timp ce Martin Tomczyk, care se va retrage din DTM la finalul stagiunii, a acumulat două puncte pentru locul al nouălea. Bruno Spengler a ocupat locul al 12-lea, în timp ce Augusto Farfus a abandonat la începutul cursei.
Clasamente DTM
Piloţi: 1. Marco Wittmann 176p; 2. Edoardo Mortara 162p; 3. Jamie Green 137p; 4. Robert Wickens 122p; 5. Mattias Ekström 107p; 6. Tom Blomqvist 105p; 7. Paul di Resta 100p; 8. Nico Müller 88p; 9. Maxime Martin 82p; 10. Gary Paffett 73p; 11. Lucas Auer 68p; 12. Timo Glock 68p; 13. Bruno Spengler 51p; 14. Augusto Farfus 44p; 15. Christian Vietoris 42p; 16. Miguel Molina 41p; 17. Adrien Tambay 40p; 18. António Félix da Costa 31p; 19. Mike Rockenfeller 21p; 20. Maximilian Götz 17p; 21. Martin Tomczyk 15p; 22. Timo Scheider 13p; 23. Daniel Juncadella 6p; 24. Felix Rosenqvist 5p; 25. Esteban Ocon 2p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 262p; 2. BMW Team RMG 244p; 3. BMW Team RBM 187p; 4. Audi Sport Team Rosberg 177p; 5. Audi Sport Team Abt 129p; 6. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG 128p; 7. Mercedes-AMG 117p; 8. BWT Mercedes-AMG 110p; 9. BMW Team MTEK 95p; 10. EURONICS/FREEMEN’S WORLDMercedes-AMG 80p; 11. BMW Team Schnitzer 46p; 12. Audi Sport Team Phoenix 34p.
Constructori: 1. Audi 609p; 2. BMW 572p; 3. Mercedes-Benz 435p.
Calendar 2016
6-8 mai – Hockenheim (Germania); 20-22 mai – Spielberg (Austria); 3-5 iunie – Lausitzring (Germania); 24-26 iunie – Norisring (Germania); 15-17 iulie – Zandvoort (Olanda); 19-21 august – Moscova (Rusia); 9-11 septembrie – Nürburgring (Germania); 23-25 septembrie – Budapest (Ungaria); 14-16 octombrie – Hockenheim (Germania).