real,- comercializează Beaujolais Nouveau, cel mai cunoscut vin primeur din lume
Mâine, 15 noiembrie, se lansează în întreaga lume vinul Beaujolais Nouveau, cel mai cunoscut vin nou (vin primeur) din lume. În România, faimoasa licoare, producţia 2012, poate fi găsită în toate cele 24 de hipermarketuri din reţeaua real,-.
Beaujolais Nouveau este un vin roşu obţinut din soiul de struguri Gamay (Gamay Noir à Jus Blanc) în regiunea Beaujolais din Franţa. Strugurii din Beaujolais sunt culeşi manual, această zonă fiind, alături de Champagne, singura regiune în care recoltatul manual al strugurilor este obligatoriu. Fermentat pe o perioadă de doar câteva săptămâni şi lansat spre vânzare întotdeauna în cea de-a treia zi de joi a lunii noiembrie, acest vin s-a remarcat între alte licori din aceeaşi categorie, devenind în timp cel mai popular “vin primeur”. Foarte mulţi francezi şi nu numai aşteaptă cu nerăbdare «Ziua Beaujolais», datorită evenimentelor care însoţesc lansarea vinului, ce beneficiază de o puternică susţinere de marketing; cu această ocazie, producătorii intră an de an într-o adevărată competiţie de punere pe piaţă a primei sticle de “Beaujolais Nouveau”, atât în Franța, cât şi în întreaga lume. În România Beaujolais Nouveau este la al doilea an de prezenţă pe rafturile hipermarketurilor real,-.
Ceea ce-l face special este procedeul de macerare a strugurilor, folosindu-se macerarea carbonică a boabelor întregi, nezdrobite, culese neapărat manual şi ţinute în recipiente ermetic închise în prezenţa dioxidului de carbon. Procesul de fermentaţie se produce, aşadar, în interiorul fiecărei boabe, rezultând în urma reacţiilor chimice nu doar alcool etilic, ci şi o serie de substanţe care îi dau acestui vin savoarea unică. Procedeul conferă vinului caracteristici particulare precum dominanţa aromelor fructate, de banane, smochine şi pere, precum şi nivelul foarte scăzut al taninului (depozitat în pieliţa boabelor), care nu ajunge în vin şi astfel astringenţa acestuia scade semnificativ. Vinul este apoi pasteurizat, ca să se păstreze proaspăt şi să se prevină reluarea şi continuarea proceselor fermentative. Recomandarea cea mai frecventă pentru acest gen de vin este servirea lui la o temperatură de aproximativ 13°C, dar gustul fructat se simte şi mai puternic dacă este servit la temperatura camerei.
„An după an, consumatorul român a devenit tot mai dornic să-şi schimbe obiceiurile de consum, iar vinul a avansat mult în preferinţele românilor, care dovedesc gusturi tot mai rafinate şi mai sofisticate. Numele, dar mai ales savoarea absolut specială, a făcut din vinul Beaujolais o mare vedetă internaţională, iar în România, odată cu diversificarea gamei de vinuri din magazine, s-a dezvoltat consumul şi pe această categorie deosebită, generată de influenţa masivă a vinurilor de tradiţie din Franţa. Vinul de Beaujolais este băut în general în primele trei zile după lansarea pe piaţă. Iată de ce îi invităm pe toţi cei care apreciază gustul proaspăt fructat al Beaujolais – ului să profite de oferta din 2012”, a declarat Marius Dobre, Manager de Categorie Vinuri şi Băuturi Spirtoase la real,- Hypermarket Romania.