Pentru a doua oară în acest sezon grila de 30 de modele virtuale BMW M3 E30 DTM a putut fi urmărită în două manșe de competiție pe pagina de Facebook BMW România, iar pragul de 10 mii de vizualizări a fost depășit și de transmisiunea de pe MotorPark România. Creșterea campionatului este accelerată înainte de etapa a treia prin preluarea transmisiunilor de către Telekom Sport, dar și de implicarea unui nou partener, activ în eforturile internaționale de sim racing ale BMW Motorsport – Motul.
După soluționarea contestațiilor de la etapa precedentă, un număr de 14 penalizări au fost acordate piloților pentru incidentele provocate pe MotorPark România, iar clasamentele finale au fost revizuite după publicarea rezultatelor provizorii. Un complet de opt comisari de cursă analizează etapă de etapă incidentele din RLR, asigurând echidistanța și profesionalismul deciziilor luate. Majoritatea forului este necesară pentru a finaliza acordarea unei penalizări, iar cea mai mare parte a membrilor au o vechime de peste cinci ani în domeniul sim racing-ului.
În prima cursă de pe Motorpark, cea mai notabilă sancțiune i-a fost acordată lui Cristian Berindea, pretendentul la titlu primind o penalizare de 30 de secunde în urma unui duel pentru șefia întrecerii cu Victor Nicolae. Berindea a coborât astfel de pe podiumul manșei, promovându-l pe Nicolae pe locul al treilea. În cea de-a doua manșă Alex Cascatău a pierdut locul al doilea, frânarea ratată în primul viraj fiind sancționată cu 60 de secunde, din pricina carambolului declanșat chiar la începutul cursei. Campionul en-titre al Romanian Endurance Series, Sergiu Nicolae, a pierdut punctele câștigate pe circuitul de casă în urma atacurilor foarte agresive din pluton. Pilotul de raliuri și câștigătorul din eWRC Rally Finland 2018, Rareș Dranca, a afișat un ritm bun la debutul în RLR, dar trecerea la circuit a fost mai anevoioasă, el primind sancțiuni în ambele sprinturi virtuale. Tenismenul profesionist din circuitul ATP, Florin Mergea, a punctat în a doua manșă, reușind de asemenea să afișeze un comportament foarte sportiv pe circuit, și fiind unul dintre piloții care nu au avut de suferit după deciziile comisarilor din RLR.
Pentru prima oară în istorie, cursele virtuale din România beneficiază de televizare: promotorul Racing League Romania powered by BMW, West Competition Racing, a ajuns la un acord pentru ca etapele să fie preluate de Telekom Sport, transimsiunile putând fi vizionate live pe pagina lor de Facebook, dar și pe site. Pe postul de televiziune, etapele vor fi difuzate începând de luni, 30 martie, la o oră ce urmează a fi comunicată în scurt timp.
De asemenea, victoriile din cele două manșe vor fi răsplătite de către Motul – noul partener al Racing League Romania powered by BMW. După ce compania de lubrifianți s-a implicat în Super Sim Saturday, unde a fost prezentă ca sponsor pentru cele două modele BMW M8 GTE pilotate la Sebring de piloții de uzină BMW Motorsport, Motul se alătură și seriei autohtone de sim racing. Aceștia vor oferi vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising – geci, tricouri, șepci și alte produse Motul celor doi câștigători din fiecare manșă.
Reluarea etapei a doua, de pe Motorpark România, poate fi revăzută aici: https://www.facebook.com/BMW.Romania/videos/2215215025248290/
Spectacolul inedit oferit de Racing League Romania continuă, campionatul fiind perfect plasat pentru a susține și mișcarea #StămAcasă menită să responsabilizeze populația în vremuri de criză. Motorsportul virtual pregătește a treia etapă, pe legendarul circuit de Grand Prix de la Imola duminică, pe 29 martie, pentru care precalificările sunt deja deschise.
„Mă bucur foarte mult că trendul ascendent al sim racing-ului nu este doar un fenomen internațional și observăm foarte clar o creștere și pe plan intern. Odată cu transmiterea curselor de către BMW România cred că mulți au descoperit această scenă spectaculoasă, care este în plină ascensiune și va continua să crească în anii următori. Avem numeroși piloți cu multă experiență în motorsportul real, dar și sim raceri experimentați, care momentan se pare că au avantajul în lumea virtuală. Doresc să le mulțumesc celor de la Telekom Sport și Motul pentru deschiderea față de această disciplină revoluționară și cred că poziționarea din timp ca lideri de piață în domeniul sim racing-ului le va aduce beneficii semnificative atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung. Trecerea la transmisiunea televizată era un pas normal, în contextul actual foarte complicat, în care întrecerile reale sunt practic înghețate pentru perioada ce urmează.“ – Alex Cascatău, promotor al campionatului.
Înscrierile sunt deschise pe tot parcursul sezonului, iar procedura și detaille sunt disponibile pe forumul Racing League Romania: http://bit.ly/Forum_RLR
Noul sezon din RLR powered by BMW poate fi urmărit integral în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România, în fiecare duminică, de la 20:30. Următoarea etapă se va desfășura pe Imola pe 29 martie.
Programul etapelor (în direct):
20:30 Calificări | 10 minute |
20:40 Pauză | 5 minute |
20:45 Manșa 1 | 30 minute |
21:15 Pauză | 5 minute |
21:20 Manșa 2 (grilă inversată pentru top 10)
21:50 Interviuri cu ocupanții podiumurilor |
30 minute
10 minute |
Calendarul competițional:
Etapa 3 | 29 martie | Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola |
Etapa 4 | 5 aprilie | Norisring |
Etapa 5 | 12 aprilie | Nürburgring Nordschleife (Endurance Cup) |
Etapa 6 | 19 aprilie | Virginia International Raceway |
Etapa 7 | 26 aprilie | Circuit de Spa-Fracorchamps |
Etapa 8 | 3 mai | Zandvoort |
Etapa 9 | 10 mai | Kyalami Grand Prix Circuit |
Etapa 10 | 17 mai | Brands Hatch GP |
Clasament Piloți
- Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 67p
- Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 60p
- Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 58p
- Cristian Moisescu – 50p
- Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 41p
- Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 29p
- Alex Cascatău (West Competition Racing) – 28p
- Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 22p
- Leo Borlovan – 20p
- Florin Mergea (iRacing Team Romania) – 18p
Clasament echipe
- Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 118p
- West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 69p
- East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 68p
- WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 36p
- Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 26p
BMW în motorsport facts
În fiecare săptămână vă propunem o informaţie inedită despre BMW în motorsport.
Victorii la debut
BMW are o tradiţie unică în DTM (Campionatul German de Turisme). Fiecare din cele 4 modele prezentate de-a lungul istoriei în DTM a câştigat campionatul în sezonul de debut.
În 1984 Hubert Hahne a câştigat nu numai prima cursă pentru BMW 635CSi, dar şi prima din istoria DTM. Campionatul avea să fie câştigat de alt pilot BMW, Volker Strycek, în timp ce Hahne avea să termine pe poziţia a 3-a în clasament.
În 1987 debuta în DTM BMW M3 E30. Prima cursă, pe circuitul de la Hockenheim (Germania), avea să fie câştigată de Harald Grohs pentru BMW M3. Lupta în campionat se dădea până în ultima etapă, campionatul având să fie adjudecat de pilotul belgian Eric van de Poele.
În 2012, BMW revenea în DTM după o pauză de 20 de ani. De data aceasta victoria a venit în a doua cursă a campionatului, pe Lausizring. După un sezon foarte disputat, cu o revenire spectaculoasă în ultima cursă, BMW avea să se impună atât în clasamentul piloţilor, cu Bruno Spengler, cât şi al echipelor (cu BMW Team Schnitzer) şi al constructorilor.
Ultimul model prezentat de BMW în DTM, a fost M4 în 2014. A fost rândul lui Marco Wittman să se impună pentru BMW, adjudecându-şi şi victoria din prima cursă din sezon. În total, Wittman mai reuşea încă alte 3 victorii.