Compania vizează o piață de 19,7 miliarde euro
ePayment, parte a integratorului de plăți online PayU și lider de piață în România anunță implementarea soluției integrate de plăți online pe piața din Ungaria, ca urmare a strategiei grupului PayU care intenționează să-și extindă operațiunile în peste 10 țări din Europa în următoarele luni.
„Grupul PayU a procesat în 2010 aproape 1 miliard de euro iar în următoarea perioadă compania vizează o piață estimată în acest moment în jurul valorii de 20 miliarde de euro, soluția tehnică ce urmează a fi folosită fiind platforma ePayment. Într-o primă etapă, pentru extinderea în Europa vom investi 2 milioane de euro, iar prima piață pe care o vom finaliza în următoarele săptămâni este Ungaria”, declară Daniel Nicolescu, CEO ePayment.
Pentru a susține noile planuri strategice ale companiei, ePayment va demara o campanie amplă de angajări, urmărind dublarea echipei în următoarele luni. În prezent, în ePayment lucrează o echipă de 36 de specialiști, cărora li se vor adăuga încă 44 de noi colegi în departamentele de software development, project management, implementare și testare.
Primul client care va beneficia de platforma ePayment în Ungaria este Vatera, lider de piață în licitații online care are în portofoliu o cifră de peste 2 milioane de utilizatori, 57% din numărul total de utilizatori de internet cu vârsta peste 14 ani.
Conform unui studiu GKIeNET în 2011, la o populație de puțin peste 10 milioane de locuitori, rata de penetrare a internetului în Ungaria este de 34% (utilizatori de internet cu vârsta +14 ani), 35% dintre aceștia făcând cumpărături online.
În Ungaria există aproximativ 2700 de magazine online dintre care aproape jumătate au implementat o soluție de plată online. La acestea se adaugă site-urile de cumpărături de grup, agenții de turism și asigurări și platforme de licitații online. Cele mai importante segmente ale comerțului electronic sunt: entertainment, cărți, produse alimentare, turism, asigurări, muzică, educație, cadouri, IT, vânzările online de produse fizice ridicându-se la un procent de 1,6% din piața ungară de retail.
Pe piața din România, strategia ePayment pe termen scurt și mediu va urma două direcții principale:
· Extinderea portofoliului metodelor de plată și a băncilor partenere, în prezent ePayment oferind comercianților 7 modalități de încasare a banilor, cea mai nouă metodă fiind plata prin internet banking cu confirmare de plată imediată, lansată în parteneriat cu ING
· Adăugarea de servicii complementare plăților online și extinderea canalelor de comunicare cu cumpărătorii. Cel mai nou serviciu lansat de ePayment este Shopping Experience Rank, un program de evaluare a satisfacției cumpărătorilor online care facilitează și încurajează interacțiunea între magazinele online și cumpărători, în primele 5 săptămâni, clienții acordând magazinelor online peste 9000 de evaluări.
„În următoarea perioadă ne vom concentra și mai mult pe acțiuni de creștere a pieței. Beneficiind de prezența noastră în celelalte piețe din regiune, ePayment este în măsură să ofere beneficii adiționale comercianților din România: acces la resursele și expertiza grupului PayU, suport și oferte de grup pentru cei care doresc să se extindă sau operează deja în afara țării.”, încheie Daniel Nicolescu.