Telefoanele au devenit cele mai utilizate gadgeturi, dar popularitatea lor nu a rezolvat o problemă importantă: autonomia acumulatorului. Astfel, o soluție foarte bună este folosirea unui acumulator extern pentru un plus de energie. Vitacom Electronics, companie specializată în domeniul electronic, raportează pentru 2016 că cererea de powerbanks a fost în creștere, iar în topul preferințelor a fost brandul GP Batteries.
Acestea reprezintă 62% din totalul vânzărilor realizate în categoria respectivă de produse. Topul este completat de brandurile NGS, WELL, Konig și Goobay. Cele mai căutate au fost cele de capacitate mare, până la 10.000 mAh. Tendința aceasta are explicație directă în piața telefoanelor inteligente. De la an la an, capacitatea bateriilor acestora a crescut, de unde și nevoia de un powerbank mai bun. De asemenea, un consumator cheltuie în medie între 100 – 200 lei pe baterii externe.
Clienții au mai căutat accesorii pentru produse din categoriile foto-video și gadgeturi. Au predominat achizițiile de tablete, huse pentru telefon sau diferite tipuri de trepied. În egală măsură, cele mai populare produse din categoria de uz casnic au fost radiourile auto din gama WELL, cântarele, tensiometrele, stațiile meteo, aparatele anti-insecte și ventilatoarele. WELL este o marcă proprie Vitacom Electronics și a fost extinsă, pe măsură ce a crescut cererea, cu produse energy, unde intră bateriile portabile și cele alcaline, clasice.
Vitacom Electronics a realizat și un top 5 al celor mai bine vândute categorii de produse pe piața B2B. Aici, partenerii companiei au fost interesați de componente electrice, cabluri și conectică, acumulatori și baterii, IT&C și produse audio-video. Brandurile WELL, Konig, GP Batteries, Valueline, HQ, NGS și Goobay sunt cele mai căutate.
Reprezentanții Vitacom Electronics estimează pentru 2017 creșteri îndeosebi în categoriile electrice, cabluri și conectică, acumulatori și baterii, IT&C și audio-video. Pentru planul de creștere a vânzărilor, compania nu exclude pentru acest an posibilitățile de export, extinzând astfel afacerea spre piețele externe.