- Standardul acoperă toate aspectele managementului inovației: de la identificarea nevoilor de afaceri până la implementarea soluțiilor inovatoare la scară globală
- Confirmarea faptului că modelul Open Innovability® de la Enel a fost conceput pentru a deschide calea către cele mai înalte standarde internaționale
Enel se numără printre primele companii la nivel global care adoptă standardul ISO 56002 pentru managementul inovației.
Parte al unui set mai amplu de standarde ISO 56000, ISO 56002 acoperă toate aspectele managementului inovației: de la stadiul de idee până la implementarea acesteia la scară globală. Adoptarea acestui standard va ajuta organizațiile să-și consolideze guvernanța, crescând eficacitatea inovării și, astfel, oportunitățile de afaceri, creând condițiile pentru răspândirea unei culturi a inovației pe scară largă care să stimuleze creativitatea angajaților și a părților interesate și să favorizeze apariția de noi proiecte în concordanță cu evoluțiile pieței.
“Am vrut să oferim părților interesate o confirmare suplimentară, prezentată în mod structurat, a angajamentului nostru de lungă durată față de procesul de inovare. Având deja Innovation Governance de ceva timp, am reușit să monitorizăm și mai atent procesele de dezvoltare a soluțiilor inovatoare și să măsurăm valoarea pe care acestea o generează”, a declarat Ernesto Ciorra, Chief Innovability® Officer al Grupului Enel. „Vom continua să identificăm cele mai inovatoare soluții pentru a aborda provocările majore de dezvoltare durabilă rezumate în Agenda ONU 2030, în conformitate cu Planul Strategic al Grupului.”
Adoptarea standardului ISO 56002 face parte din strategia de implementare a Planului de inovare al Grupului Enel pentru următorii ani.
Standardul are la bază opt piloni: aderarea la viziunea Innovability® (Inovație pentru o companie și o lume mai sustenabilă); generarea de valoare prin idei inovatoare; leadership orientat spre viitor și contestarea status quo-ului; cultura inovației ca atu strategic; dezvoltarea inovației bazată pe nevoile clienților; managementul incertitudinilor și diminuarea riscurilor; proactivitate și reziliență; abordare sistemică pentru evaluarea solidă a performanței.