*Potrivit clasamentului Alexa.com, serviciu Amazon.com*
eMAG.ro a devenit site-ul românesc cu cea mai mare audienţă în România, potrivit datelor Alexa.com, unul dintre cele mai importante servicii globale de monitorizare a traficului online.
Cu peste 1,7 milioane de vizitatori unici la nivelul unei luni şi 3,5 milioane de vizite, eMAG a devenit site-ul local cu cea mai mare audienţă în rândul vizitatorilor români, fiind devansat doar de giganţii globali ca Google, Yahoo, Youtube sau Imdb.com. Creşterea recentă a traficului şi cea care a ridicat poziţia eMAG anterioară în clasamentul Alexa de pe locul 6 între site-urile româneşti se datorează campaniei de promovare a comerţului online – „Reţeaua”. Campania, derulată în perioada 20 septembrie – 17 decembrie 2010, se adresează tuturor utilizatorilor de internet din România, nu numai clienţilor eMAG, iar unul dintre obiectivele principale este creşterea nivelului de informare şi a încrederii participanţilor în activităţile online în general şi în comerţul online în special.
Clasamentul Alexa.com: //www.alexa.com/topsites/countries/RO
„În mod obişnuit, este atipic pentru un magazin online să deţină site-ul cu cea mai mare audienţă dintr-o ţară dar acest lucru ne arată că demersul nostru de a convinge cât mai mulţi utilizatori de internet printr-o campanie-concurs 100% transparentă de promovare şi informare are succes,” a declarat Radu Apostolescu, director de marketing eMAG.
Conform analizei Alexa.com, vizitatorii eMAG.ro petrec în medie 7 minute pe site la fiecare vizită, vizualizând 8 pagini. Din punct de vedere demografic, vizitatorii eMAG sunt preponderent bărbaţi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani. De asemenea, majoritatea vizitatorilor eMAG.ro folosesc site-ul şi ca sursă de informaţie, numai 22% dintre aceştia vizualizând o singură pagină.
Oferind unul dintre cele mai importante instrumente de măsurare şi analiză a traficului online, datele Alexa.com, companie subsidiară a Amazon.com, se bazează atât pe măsurări cantitative cât şi calitative. Astfel, serviciul oferă informaţii detaliate privind evoluţia traficului pe site la nivel de zi, distribuţia demografică a audienţei, timpul petrecut pe site, proveninenţa traficului şi a audienţei etc.