din Romania, isi face bilantul la majorat
Eltrix, cel mai mare producator de semnalistica, standuri si display-uri din Romania si una dintre cele mai dinamice companii de profil din Europa Centrala si de Est a implinit 18 ani de activitate. La majorat, compania face bilantul celor 18 ani care au condus la o pozitie consolidata de lider national si un loc important printre furnizorii europeni de elemente de Corporate & Retail Branding.
Lansata in 1991, compania a pornit la drum cu 3 angajati, care erau si au ramas actionarii Eltrix: Ana-Maria Ionescu, Florin Hogea si Valentin Ionescu. In prezent, Eltrix are un numar de 205 angajati. Activitatea a demarat in anii ‘90 cu proiecte mici, dar pe parcurs, s-a ajuns la implementarea de proiecte de productie pentru brandingul consecutiv a sute si mii de locatii, la nivel national si international, ale marilor corporatii multinationale, precum McDonald’s, Coca-Cola, Orange, Vodafone, Dacia-Renault, Genaral Motors, Volkswagen AG.
De-a lungul anilor, compania a evoluat de la o suprafata de productie de 20 metri patrati in 1991, pana la o capacitate de productie de peste 7.000 metri patrati in prezent si a inregistrat constant o crestere a cifrei de afaceri, dupa ce primul an de activitate se incheia cu venituri de circa 50.000 de dolari. In 2008 Eltrix a avut o cifra de afaceri de 9.1 milioane euro, care, conform estimarii reprezentantilor sai conduce la o cota de piata in Romania de aproximativ 15-17%.
In cei 18 ani, reprezentantii companiei estimeaza ca s-au dezvoltat si implementat proiecte de Retail Branding (shwroom-uri auto, supermarket-uri si hypermarket-uri, dealeri telecom, banci, magazine, restaurante, etc.) pentru peste 15.000 locatii si s-au semnalizat (totemuri, pazii copertine, bandouri, semne directionale, casete al pompa, etc.) peste 750 de benzinarii, ambele categorii atat in Romania cat si la nivel international.
Compania Eltrix a fost furnizorul pentru majoritatea rebranding-urilor semnificative ale ultimilor ani: Dialog-Orange, Connex-Vodafone, Rompetrol, Dacia, BCR, etc. In anul 2007 a produs elemente de semnalistica pentru mai mult de 1.500 de show-room-uri auto, situate pe tot continentul european, pentru brandurile Audi, Volkswagen si Skoda.
In 2008 Eltrix a achizionat si prelucrat peste 16.000 placi de stiplex (2x3m), 160 tone de tabla aluminiu, 220 tone de tabla otel, 50 tone de profile aluminiu si peste 155 tone de profile otel.
Ana-Maria Ionescu, Membru al CA Eltrix: < Nu exista studii de piata care sa ne ofere o dimensiune reala a pietei de productie semnalistica, standuri si display-uri din Romania. Totusi, ca una dintre cele mai vechi companii de profil, cunoscand bine piata si participand la cele mai importante licitatii din domeniu, o estimam la aproximativ 55-60 milioane de euro (cifra raportata la anul 2008). Pana in anii 2001-2002 evolutia pietei de profil a fost relativ lenta. Incepand cu anul 2002, piata a cunoscut o crestere semnificativa de la an la an. La ora actuala, apropiindu-se de maturitate, piata de semnalistica din Romania nu mai este una speculativa ci una competitiva. Compania noastra a avut intotdeauna o viziune internationala si un plan de afaceri pe termen lung. Am crescut organic si am realizat investitii importante in tehnologie si in echipamente performante, fara sa neglijam aspectele de protectie ale mediului si ale sigurantei in munca. Am obtinut astfel, in ultimii 6 ani, o serie de certificari internationale in ceea ce priveste managementul calitatii produselor si a serviciilor livrate (ISO 9001), managementul protectia mediului (ISO 14001) si al sanatatii si sigurantei in munca (OHSAS 18001) . Anul 2009 este un an important pentru noi pentru ca ne vom reloca atat cu fabrica cat si cu partea administrativa. Mutarea intregii companii ne va permite sa diminuam costurile de regie, sa marim capacitatea de productie crescand astfel productivitatea si eficienta companiei. Ne propunem ca in acest an mai greu sa fim si mai aproape de clientii nostri si sa venim cu solutii creative, eficiente si la preturi accesibile, pentru a raspunde cerintelor si nevoilor lor.>
Info despre piata:
Spre deosebire de piata europeana, in Romania putini producatori au certificarile de calitate, de mediu, de siguranta in munca, etc. In Europa majoritatea furnizorilor detin aceste certificari, ele fiind conditii eliminatorii la licitatii pentru proiecte ample. Piata romaneasca este preponderent orientata catre pret in detrimentul calitatii, din acest motiv, calitatea produselor si chiar a lucrarilor de montaj avand de suferit in multe cazuri. Compania Eltrix detine toate certificatele de acest gen. De asemenea, compania a pus un accent deosebit pe managementul resurselor umane deruland o serie de training-uri si cursuri de specializare profesionala si dezvolare personala a angajatilor, echipa fiind bunul declarat ca cel mai important al acestei companii. Nu in ultimul rand, Eltrix se implica si in campanii CSR, exemplele cele mai recente fiind proiectul ArhitechSIGN (www.arhitechsign.ro) si campania pentru un consum responsabil („Decalogul Consumului Responsabil”).
{mosloadposition user10}