ELKO Romania, companie membră a grupului ELKO, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, a reluat seria evenimentelor tradiționale cu partenerii desfășurate sub egida Smart Security, de data aceasta având ca temă Soluțiile de Infrastructură Critică.
Evenimentul se încadrează în seria de întâlniri periodice care își propun să informeze partenerii ELKO în legătură cu noutățile tehnologice, să demonstreze integrabilitatea tehnologiilor de ultimă oră și să recomande modalități mai eficiente de rezolvare a unor provocări din domeniul supravegherii video.
Din acest motiv, alături de soluțiile Axis, pe parcursul evenimentului au fost prezentate și soluții ale producătorilor Eaton, Asus Server și MOXA, care vin să completeze sistemele de infrastructură critică.
În deschiderea evenimentului, Mircea Ciucur, Manager al Echipei de Soluții ELKO Romania, a subliniat contextul actual în viziunea companiei: „Toate eforturile făcute în ultimul an au avut ca principal scop pregătirea noastră pentru a înțelege schimbările și a ne adapta modul de lucru astfel încât să putem oferi suport partenerilor, a înțelege și transmite mai departe noile metode de business, noile tehnologii și produsele aferente, precum și noile modalități de promovare.”
Perpetuarea situației pandemice menține lucrul de la distanță ca principala metodă de activitate pentru angajații care utilizează în mod intensiv internetul, situație în care se va menține la nivel ridicat cererea de echipamente de acces, precum și necesitatea securizării conexiunilor și a datelor. Conectarea de oriunde la resursele de companie a devenit un standard, generând un impuls substanțial pentru companii, care își vor îndrepta investițiile în accelerarea procesului de digitalizare.
„Noua realitate a generat un mediu tehnologic dinamic, cu operațiuni comerciale schimbate și cu o competitivitate a pieței ce aduce avantaje clare clienților finali. Pandemia a accelerat adopția unor soluții tehnologice moderne, iar securitatea este în topul investițiilor companiilor în această perioadă”, a completat Mircea Ciucur.
Așadar, un element central în această „nouă realitate” îl constituie securitatea. Iar securitatea cibernetică eficientă are la bază evaluarea riscurilor și consecințelor și luarea măsurilor adecvate pentru protecția datelor, produselor, oamenilor, tehnologiilor și proceselor în desfășurare. Axis Communications se concentrează 100% pe securitatea cibernetică și pe atenuarea riscurilor asociate, la fel ca și în cazul soluțiilor avansate de securitate și supraveghere video bazate pe produsele „open IP”.
O privire de ansamblu asupra soluțiilor oferite de producătorul suedez a fost realizată de Bogdan Gavril, Sales Engineer și Trainer pentru regiunea Europei Centrale și de Est în cadrul Axis Communications, care a menționat: ”Axis propune partenerilor realizarea sistemelor integrate de securitate și de control al accesului pentru tot ceea ce înseamnă infrastructură critică. De asemenea, ne concentram atenția împreună cu partenerii noștri către soluții cât mai complexe, în care să existe un focus ridicat pe siguranța angajaților la locul de muncă, modalități de automatizare a proceselor și integrări care să faciliteze luarea de decizii importante în această verticală care necesită atenție sporită.
Elementele de protecție împotriva amenințărilor cibernetice atât la nivelul echipamentelor, cât și al platformelor software utilizate sunt în continua dezvoltare, iar feedback-ul pe care îl primim de la parteneri ne ajută să luăm decizii în mod dinamic și să intervenim cât mai rapid de fiecare dată”.
Alături de supravegherea video, alimentarea cu energie a perimetrelor critice constituie un element de bază pentru funcționarea în parametri a sistemului. Pe măsură ce dependența de tehnologie continuă să evolueze pentru sistemele critice, conectivitatea echipamentelor poate contribui la reducerea costurilor de întreținere și a întreruperilor neplanificate, crescând în același timp durata de viață a echipamentelor.
Acest lucru a fost subliniat în expunerea soluțiilor specifice ale companiei Eaton susținută de Cătălin Crivineanu, Partner Account Manager, Eaton Power Quality & IT Channel.
Prin mutarea puterii de calcul către echipamentele de la periferia rețelei, edge computing generează noi categorii de produse și soluții menite să asigure conectivitatea și să faciliteze obținerea performanței maxime. Unul dintre liderii soluțiilor de conectivitate edge, de industrial computing și de infrastructură de rețea, MOXA asigură conectivitatea pentru dispozitivele Industrial Internet of Things. Florin Ciuciu, ELKO Product Manager, a trecut în revistă suita de soluții a producătorului ce a conectat peste 71 de milioane de dispozitive la nivel mondial și are o rețea de distribuție și servicii pentru a deservi clienții din peste 80 de țări. Accentul s-a pus pe tehnologia Moxa Turbo Ring ce permite rețelelor să se recupereze în decurs de 20 ms pe o rețea cu până la 250 de noduri, fiind recunoscută în industrie ca fiind una dintre cele mai eficiente soluții pentru evitarea perioadelor de nefuncționare a rețelei. Un alt subiect a fost MXview, o soluție software de gestionare a rețelelor industriale concepută pentru rețele de automatizare convergente.
Volumul de date necesar a fi prelucrate și stocate este în permanentă creștere, atât datorită evoluției performanțelor camerelor video, cât și procesării la care sunt supuse prin aplicațiile dedicate. Nevoile specifice generate de sistemele de supraveghere pot fi susținute prin serverele ASUS dedicate, iar impactul acestor servere asupra eficienței sistemelor a fost punctat de Cristian Istrate, ELKO Product Manager.
„Dinamică, inteligență și educație sunt trei cuvinte care, credem noi, definesc viitorul. Cu cât vom înțelege mai bine, cu atât ne va fi mai ușor să ne dezvoltăm în noul mediu, atât economic, cât și social. Iar noi putem merge mai departe și ne putem dezvolta și adapta noilor reguli doar printr-un efort comun, împreună cu partenerii noștri”, a concluzionat Mircea Ciucur.
Echipa ELKO Romania oferă suport personalizat clienților pentru realizarea design-ului și configurarea arhitecturii soluției. Astfel, serviciile ELKO pot asigura atât asistența tehnică virtuală, de la distanță, cât și management la fața locului, în funcție de situație sau solicitare.