ELKO Romania, companie membră a grupului ELKO specializată în distribuţia unei game largi de echipamente şi soluţii IT, a organizat pe data de 17 noiembrie la Cluj-Napoca şi urmează să organizeze pe 8 decembrie la Bucureşti primele evenimente dedicate soluţiilor pentru retail.
Echipamentele şi soluţiile IT sunt definitorii pentru societatea modernă, care a evoluat şi a devenit tot mai eficientă folosindu-se de ele. În cadrul diferitelor industrii, utilizatorii din retail reprezintă o categorie aparte, cu nevoi specifice, care se transpun direct în succesul afacerii. Prevenirea pierderilor, optimizarea magazinului, controlul accesului, monitorizarea şi soluţiile de alimentare optimizate pentru retail sunt aspectele care vor fi tratate în cadrul celor două evenimente, organizate de ELKO Romania în parteneriat cu Axis Communications, cu partener invitat APC by Schneider Electric.
Pierderile reprezintă probabil una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă managerii din mediul retail şi, de aceea, evenimentul va debuta cu prezentarea soluţiilor Axis de prevenţie a acestora. Din această categorie, AXIS Random Selector foloseşte algoritmi avansaţi de la Cognimatics, a căror eficienţă a fost demonstrată pentru selecția obiectivă a persoanelor dintr-un magazin care ar trebui supuse inspecţiei. Pentru utilizarea soluţiei, nu este necesar un sistem de calcul dedicat, ea fiind rulată direct în camerele de supraveghere video Axis, folosind procesorul acestora. În plus, programul include funcţia AXIS People Counter, care colectează date statistice despre vizitatorii magazinului, pe intervale orare. O altă măsură de prevenire a pierderilor este AXIS Tailgating Detector, o soluţie utilizată în zonele cu acces controlat, pentru a detecta şi raporta dacă zona de acces este tranzitată de mai multe persoane simultan. Folosind tot algoritmi Cognimatics, sistemul este complet automat şi integrat în camerele Axis. În scopul securizării căilor de acces a fost dezvoltat şi sistemul AXIS Direction Detector, care rulează direct în camerele Axis şi facilitează, cu ajutorul acelorași algoritmi Cognimatics, detecţia automată a persoanelor ce se deplasează în sens opus celui permis.
Prevenirea pierderilor nu reprezintă singura metodă prin care o afacere din mediul retail poate deveni mai profitabilă. Optimizarea spaţiului de desfacere poate îmbunătăţi semnificativ gradul de satisfacţie a clienţilor, vizibilitatea produselor şi implicit încasările. O optimizare corectă trebuie să se bazeze însă pe date statistice, precum cele furnizate de AXIS Store Reporter – un serviciu cu interfaţă web care colectează şi centralizează datele furnizate de AXIS Store Optimization Suite şi AXIS Loss Prevention Suite. Pe lângă suportul pentru AXIS Random Selector, AXIS Tailgating Detector şi AXIS Direction Detector, acesta suportă şi aplicaţiile People Counter, 3D People Counter, Queue Monitor, Occupancy Estimator şi Demographic Identifier. AXIS People Counter şi AXIS 3D People Counter efectuează o numărătoare a vizitatorilor unui magazin şi contorizează numărul clienţilor efectivi, iar datele pot fi utilizate ulterior pentru a evalua impactul mesajelor publicitare şi al campaniilor ori pentru a ajusta numărul angajaţilor în funcţie de intervale orare. AXIS Queue Monitor asigură o monitorizare în timp real a cozilor formate în magazine, permiţându-le managerilor să aloce rapid mai mult personal în zonele aglomerate, pentru a menţine nivelul de satisfacţie a clienţilor la cote cât mai ridicate. AXIS Occupancy Estimator determină câţi oameni se află în medie într-un anumit spaţiu, într-o anumită perioadă din zi, astfel încât managerii să poată exploata mai bine potenţialul unei zone, să poată determina orele de vârf sau să poată distribui mai eficient personalul. Dacă soluţiile de optimizare enumerate până acum oferă date cantitative, Axis Demographic Identifier vine să analizeze tipologia vizitatorilor unui magazin din punct de vedere demografic, permiţând realizarea ultarioară a unor activităţi de marketing adecvate.
Pe lângă prevenirea pierderilor şi optimizări, mediul retail are nevoie şi de soluţii de securitate cât mai eficiente şi mai uşor de instalat şi operat. Pentru securizarea spaţiilor cu acces restricţionat, portofoliul Axis Communications conţine o serie de echipamente pentru controlul accesului, precum controllere pentru uşi cu conectare la reţea, soluţii de autentificare audiovizuală sau cititoare de carduri de acces. Pentru parcări, pe lângă sistemele de supraveghere video bine cunoscute, Axis oferă si soluţii LPR (Licence Plate Recognition), ce pot fi utilizate fie pentru controlul accesului, fie pentru automatizarea sistemului de taxare.
O implementare electro-IT sigură are întotdeauna în spate soluţii de alimentare flexibile, de încredere şi uşor de monitorizat. Echipamentele Smart-UPS de la APC sunt ideale pentru protecţia oricăror dispozitive cu conectare la reţea, fiind disponibile într-o varietate largă de formate şi dimensiuni, pentru a deservi orice aplicaţie şi buget. Pentru acestea, APC oferă soluţia de management, control şi raportare PowerChute, care include şi o funcţie de oprire controlată a sistemelor de calcul conectate, în situaţia unor întreruperi prelungite în alimentarea cu energie electrică. Şi tot APC oferă o gamă variată de micro data centere, ideale pentru segmentul retail prin designul lor „plug-and-play”, ce integrează toate echipamentele hardware necesare într-un sistem prefabricat. Ele se bazează pe o construcţie modulară care simplifică dezvoltarea ulterioară şi adoptă un aspect care să se încadreze cu uşurinţă în orice mediu.