ELKO Romania, companie membră a grupului ELKO, specializată în distribuţia unei game largi de echipamente și soluții IT, aniversează 18 ani de prezenţă pe piaţa locală. Compania a fost înfiinţată în România în anul 1999, la inițiativa unor antreprenori români, sub numele de TDS. A urmat apoi preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către Grupul ELKO, astfel luând naștere firma ELKOTech Romania. În anul 2012, Grupul ELKO a preluat integral pachetul de acțiuni al companiei, în același an cu mărirea de capital a acesteia, una dintre cele mai mari investiții făcute de Grupul ELKO pe plan local.
De-a lungul celor 18 ani de activitate, compania a obţinut rezultate remarcabile, devenind unul dintre cei mai mari distribuitori de tehnologie din România.
“Valoarea reală a oricărei companii este dată de calitatea oamenilor. ELKO Romania pune un accent deosebit pe om – tocmai de aceea mulţi dintre colegii mei sunt în această companie de cel puţin 10 ani. Cu ajutorul întregii echipe, ELKO Romania a reuşit să se transforme şi să devină o companie ce oferă atât produse de calitate, cât și servicii, soluții complete, special construite pentru diferite verticale de business, ascultând întotdeauna nevoile clienților și feed-back-ul pe care ni-l oferă aceștia”, a declarat Gabriela Gheorghe, Director General al distribuitorului ELKO Romania.
O privire scurtă spre trecut
Primele parteneriate de distribuţie au fost încheiate cu producători precum Intel, Seagate şi Western Digital, iar în primii ani activitatea ELKO s-a concentrat pe dezvoltarea canalului de distribuţie. Treptat, oferta s-a extins dinspre componentele desktop către echipamente mobile, produse multimedia, rețelistică. În ultima perioadă, ELKO Romania și-a consolidat susținut oferta, de la produsele consumer până la soluțiile de sisteme IT dedicate companiilor cu profil de integrator. A fost înființat un departament de soluții, au fost adăugate în ofertă echipamente și soluții de infrastructură IT, supraveghere video și stocare, soluții industriale, fiind trasate bazele a ceea ce reprezintă astăzi ELKO Romania – un distribuitor complet, pregătit să ofere cele mai bune soluţii atât integratorilor, cât și companiilor de retail online și offline. În acest moment, compania are încheiate contracte de distribuţie cu peste 40 de producători.
ELKO Romania a înființat anul trecut un Demo & Training Center unde pot fi testate soluțiile oferite de companie, iar periodic se organizează traininguri pentru soluțiile ce înglobează tehnologiile și produsele din portofoliu.
Propunerea de valoare oferită ecosistemului de parteneri din Romania constă în gama largă de produse şi tehnologii, la care se adaugă suportul oferit în implementarea proiectelor, prin îmbinarea cunoştinţelor şi a informaţiilor dinspre partea producătorului cu expertiza internă şi cu o înţelegere profundă a cerinţelor şi a oportunităţilor din piaţă, cu scopul de a oferi cea mai bună arhitectură de soluții, oferte şi servicii, potrivită clientului final.
Privind spre viitor
ELKO Romania a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 70 de milioane de dolari, o echipă de 65 de oameni şi o pondere a veniturilor generate de soluţii de circa 20%, ținta companiei fiind să ajungă la o structură a veniturilor de 50% din domeniul soluțiilor.
“Anul acesta sărbătorim majoratul; am ajuns la maturitatea care ne permite să educăm piața, să urmărim și să dezvoltăm noi tendințe de business. Mai importantă decât competiția externă este cea internă, cu tine, cel de ieri. Privind spre viitor, suntem încrezători: vrem să ne autodepăşim, să continuăm să creştem împreună cu partenerii noştri şi să atingem noi puncte de referinţă”, a completat Gabriela Gheorghe.
Abordarea ELKO este de a se diferenția față de competiție prin abilitatea și creativitatea de a identifica nevoia clientului, prin a oferi soluții personalizate mai bune și mai eficiente, prin suportul real oferit partenerilor.
“În ce privește suportul pentru parteneri, angajamentul nostru este total. Avem în vedere, pe lângă serviciile financiare și logistice, clasice pentru un distribuitor tradițional, servicii complexe și diferențiate în funcție de canalul de vânzare, precum: suport în procesul de vânzare (pre-sales, sales, post-sales), educație/ training, accesul la produse și soluții demo, precum și, în viitor, gândirea unei strategii comune de go-to-market împreună cu partenerul”, a spus Gabriela Gheorghe.
Una dintre direcţiile de dezvoltare principale pentru perioada imediat următoare este crearea şi implementarea de soluţii bazate pe convergenţă. Spre exemplu, soluțiile de tip IoT reprezintă o direcție importantă de dezvoltare pentru ELKO, compania anunțând recent că ELKO Group a devenit membru al Intel IoT Solutions Alliance – unul dintre ecosistemele tehnologice cele mai recunoscute și de mare încredere din lume.
Reușitele de până, precum și această etapă de maturitate a prezenței în piața românească a ELKO reprezintă cea mai bună bază în construcția ELKO Romania pentru viitor.