70% dintre elevii de clasa a II-a din Bucureşti au un comportament responsabil faţă de animalele de companie – aceasta este una dintre concluziile programului Abecedarul îngrijirii animalelor de companie derulat pentru al doilea an consecutiv de Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi cu susţinerea Pedigree® şi Whiskas®.
Desfăşurat în perioada noiembrie 2007 – iunie 2008 în peste 140 de şcoli din capitală, programul a urmărit să le explice elevilor de clasa a doua, într-o manieră interactivă, regulile de bază ale îngrijirii animalelor de companie şi beneficiile convieţuirii cu animalele. O echipă de medici veterinari a mers în şcolile din capitală şi pe parcursul a peste 15 ore în fiecare săptămână medicii i-au învăţat pe cei mici cum să se poarte cu animalele de companie.
La finalul orelor interactive elevii au primit chestionare de evaluare cu întrebări care au testat gradul în care micuţii şi-au însuşit cunoştinţele de bază privind îngrijirea animalelor de companie, precum şi înţelegerea responsabilităţii pe care trebuie să şi-o asume în acest caz. 98% dintre elevi au înţeles că animalele de companie trebuie consultate de un medic veterinar, iar 97% dintre elevi au înţeles nevoile de bază ale animalelor de companie, aşa cum sunt hrana potrivită şi nevoia de mişcare în aer liber*.
Copiii au primit de asemenea broşuri special concepute pentru acest program, care conţin desene, sfaturi şi jocuri despre animale.
“Copiii sunt în general foarte ataşaţi de animalele de companie dar adesea au dificultăţi în a înţelege semnalele transmise de prietenii lor necuvântători. Suntem bucuroşi că elevii noştri au participat la acest program pentru că au aflat astfel cum să comunice cu pisicile sau căţeii”, spune una dintre învăţătoare.
* Studiul a fost realizat pe baza unui eşantion reprezentativ format din 760 elevi de clasa a II-a şi 31 de învăţători din şcolile din Bucureşti care au participat la programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie
“Lumea se vede altfel prin ochii unui copil, iar relaţia care se stabileşte între el şi animalul de companie este una specială, diferită de cea pe care o au adulţii cu animalul de companie. Copiii sunt foarte ataşaţi de câinele sau pisica lor şi îşi doresc să se joace tot timpul cu animalul de companie, însă adesea nu recunosc sau nu ştiu să interpreteze corect semnalele transmise de acesta. În orele în care am mers în şcoli am încercat să le explic copiilor, pe înţelesul lor, cum să se poarte cu un câine sau o pisică, ce nevoi au animalele de companie şi cum încearcă acestea să comunice ceea ce le place sau ce le deranjează”, povesteşte Mariana Liliana Brumă, medic veterinar.
Programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie va fi continuat şi în anul şcolar 2008-2009, începând cu luna noiembrie.
{mosloadposition user10}