faţă de animalele de companie
80% dintre elevii de clasa a II-a din Bucureşti au un comportament responsabil faţă de animalele de companie – aceasta este una dintre concluziile programului Abecedarul îngrijirii animalelor de companie derulat pentru al treilea an consecutiv de Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari din România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi cu susţinerea Pedigree® şi Whiskas®.
Desfăşurat în perioada noiembrie 2008 – iunie 2009 în peste 140 de şcoli din capitală, programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie a urmărit să le explice elevilor de clasa a doua, într-o manieră interactivă, regulile de bază ale îngrijirii animalelor de companie şi beneficiile convieţuirii cu animalele. Pe parcursul a peste 20 de ore în fiecare săptămână, o echipă formată din medici veterinari, membri ai Asociaţiei Generale a Medicilor Veterinari din România, a mers în şcolile din capitală pentru a-i învăţa pe cei peste 10.000 de elevi de clasa a II-a cum să se poarte cu animalele de companie. Medicii veterinari le-au pus la dispoziţie elevilor broşuri special concepute pentru acest program, broşuri ce conţin desene, sfaturi şi jocuri cu şi despre câini şi pisici.
La finalul orelor interactive elevii au completat chestionare de evaluare cu întrebări care au testat gradul în care şi-au însuşit cunoştinţele de bază privind îngrijirea animalelor de companie, precum şi înţelegerea responsabilităţii pe care trebuie să şi-o asume în acest caz. 98% dintre elevi au înţeles că animalele de companie trebuie consultate de un medic veterinar, iar 97% dintre elevi au înţeles nevoile de bază ale animalelor de companie, pe primul loc poziţionându-se dragostea şi atenţia, urmate de hrana potrivită şi nevoia de mişcare în aer liber.
La rândul lor, învăţătorii care au răspuns studiului apreciază programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie drept educativ şi cu adevărat necesar pentru cei mici. De asemenea, toţi profesorii chestionaţi îşi doresc continuarea şi extinderea programului şi în anul şcolar următor.
“Copiii sunt în general foarte ataşaţi de animalele de companie dar adesea au dificultăţi în a înţelege semnalele transmise de prietenii lor necuvântători. Suntem bucuroşi că elevii noştri au participat la acest program pentru că au aflat astfel cum să comunice cu pisicile sau căţeii şi cum să se poarte cu animalele de casă în general. Cred că ar fi oportun ca fiecare nouă generaţie de elevi să beneficienze de acest program”, spune una dintre învăţătoare.
“Relaţia care se stabileşte între copii şi animalul de companie este una specială, diferită de cea pe care o au adulţii cu animalul de companie. Copiii dezvoltă un puternic ataşament faţă de câinele sau pisica lor, doar că nu reuşesc de fiecare dată să interpreteze corect semnalele pe care aceştia le transmit. Pentru o mai bună relaţionare, în orele în care am mers în şcoli am încercat să le explic copiilor, pe înţelesul lor, cum să se poarte cu un câine sau o pisică, ce nevoi au animalele de companie şi cum încearcă acestea să ne spună ce le place sau ce le deranjează”, povesteşte Mariana Liliana Brumă, medic veterinar participant în cadrul celor trei ediţii ale programului.
Programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie s-a desfăşurat pe parcursul anului şcolar 2008-2009 la nivelul claselor a II-a în şcolile din Bucureşti. Pe parcursul celor trei ediţii ale programului (2006-2007, 2007-2008 şi 2008-2009) peste 30.000 de elevi de clasa a II-a au beneficiat de lecţiile susţinute de medici veterinari, aflând astfel despre responsabilităţile pe care le au faţă de animalele de companie.
Studiul a fost realizat pe baza unui eşantion reprezentativ format din elevi de clasa a II-a şi învăţători din şcolile din Bucureşti care au participat la programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie, ediţia 2008-2009
{mosloadposition user10}