· 1.600 de elevi din București, Constanța, Iași, Pitești și Ploiești beneficiază gratuit de educație financiară prin modulul Credite inteligente™ din care vor afla cum să gestioneze corect situațiile care implică împrumuturi financiare
Junior Achievement (JA) România și KRUK România colaborează pentru a aduce gratuit în școli, modulul Credite inteligente™, parte a programului național JA de educație financiară pentru liceu.
Prin exerciții și studii de caz, modulul Credite inteligente™ oferă elevilor contexte de învățare în care identifică situații și nevoi de viață reale care justifică alegerea unui credit, analizează oportunități și riscuri financiare și iau decizii documentate privind tipurile de credite potrivite și metodele de rambursare a acestora. Reprezentanții KRUK se vor implica direct în proiect, participând la cursuri și împărtășind experiențe și know-how elevilor.
“Echilibrul financiar este esențial în construcția realistă a unui buget personal. Înțelegerea noțiunilor de planificare, economisire și cheltuire cumpătată sunt parte din ABC-ul financiar pe care fiecare dintre noi trebuie să-l cunoaștem. Ne bucurăm să putem oferi sprijin elevilor de liceu, alături de JA Romania, pentru a învăța obiceiuri finaniciare sănătoase care le vor fi de folos în viață.“ a spus Tomasz Ignaczak, Directorul General al KRUK România.
Potrivit studiului KRUK Optimismul românilor și viitorul lor financiar, desfășurat la nivel național în luna mai a anului trecut, doar unul din opt români are o situație financiară echilibrată, iar două treimi dintre cei chestionați declară că au nevoie să apeleze la soluții de creditare pentru a-și îndeplini visurile. Astfel, educația financiară a tinerilor devine esențială în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților de gestionare a veniturilor – în special a cheltuielilor și datoriilor – dar și în dezvoltarea unei atitudini responsabile față de planificarea finanțelor proprii.
Domeniul profesional pe care un tânăr și-l alege atunci când își face planuri de viitor, se reflectă în studiile academice realizate și așteptările pe care acesta le are de la profesiunea sa. Studiul a mai relevat faptul că aproximativ jumătate dintre respondenți au spus că s-au angajat în jurul vârstei de 20 – 25 de ani, iar unii dintre ei, într-o proporție mai mică, au menționat că s-au angajat chiar mai devreme, când aveau 18 – 20 de ani. Dorința de a intra pe piața muncii a adus cu sine o creștere a responsabilităților, o maturizare în raport cu prezentul și optimism în raport cu vitorul, în contextul consolidării unei profesii.
„Implementarea programului de educație financiară îi ajută pe elevi să conștientizeze că pentru realizarea unor obiective fie economisesc, fie găsesc soluții de finanțare și că un credit are atât beneficii, cât și riscuri. Totodată, aceștia învață să întocmească un buget și să își urmărească veniturile și cheltuielile.” – Teodora Chiac, profesor colaborator.
Modulul presupune activități la clasă, desfășurate pe baza unui kit educațional oferit gratuit, iar pe durata acestui an școlar sunt implicați peste 1.600 de elevi din 26 de licee din București, Constanța, Iași, Pitești și Ploiești.
În cei 10 ani de prezență pe piața din România, KRUK a dezvoltat și implementat programe de responsabilitate socială a căror menire a fost îmbunătățirea cunoștințelor financiare ale românilor și inofrmarea clienților cu privire la soluțiile pe care le au pentru problemele lor financiare. Cercetările sociologice dezvoltate în fiecare an împreună cu instituții de cercetare specializate au avut ca scop mai buna înțelegere a atitudinilor, emoțiilor și obiceiurilor pe care le au românii în legătură cu banii și datoriile, dar și pentru a evalua nivelul de cunoștințe financiare al acestora.
Compania a dezvoltat de asemenea, o aplicație pentru smartphone, KRUK Planner, care este un instrument de planificare a bugetului lunar. Educația financiară timpurie, înțelgerea mecanismelor structurării unui buget care să reflecte cheltuielile lunare, sunt primii pași pe care o persoană îi poate face pentru a se obișnui cu elementele sistemului economic.