Pe data de 20 martie 2018 a avut loc desemnarea elevilor câștigători care au participat la competiția națională de Java „Programează în Greenfoot” pentru liceu. Competiția, aflată la cea de-a doua ediție, este organizată de Asociația ADFABER în cadrul Proiectului Kids in Tech și sponsorizată de Oracle Academy.
Competiția Java – Programează în Greenfoot pentru liceu are rolul de a dezvolta gândirea sistematică și cunoștințele de programare în Java ale elevilor prin lucrul în platforma Greenfoot.
La competiție au fost înscrise 236 echipe formate din doi elevi și un profesor coordonator. De la jocuri-labirint până la aplicații educaționale pentru învățarea unei limbi străine, elevii ne-au impresionat cu proiectele lor inovative.
Câștigătoarea concursului a fost echipa cu proiectul Square (formată din Motoi Alexandru și Iancu George, prof. coord. Voica Nicoleta) de la Colegiul Național „Ion C Brătianu” din Pitești. Square prezintă fantoma din jocul Pac – Man, de data aceasta, într-un labirint al gândirii logice.
Pe locul doi s-a aflat proiectul Dual Match al celor de la Colegiul Național „Costache Negri” din Galați (Stratulat Dragoș și Lungu Dragoș, prof. coord. Stratulat Daniela). Dual Match este un proiect de atenție și memorie, care testează capacitățile de concentrare ale jucătorului.
Iar pe locul trei a fost povestea de cristal a elevilor de la Colegiul Național „Anastasescu” din Roșiorii de Vede. În Crystal Tale ne folosim de săgeți și prin funcția de drag & drop ne deplasăm către cristal.
Greenfoot este un mediu inovativ 2D ce reprezintă a doua treaptă de expunere a elevilor la programarea orientată spre obiecte, după Alice. Spre deosebire de platforma Alice, în Greenfoot elevii trec de la programarea prin intermediul blocurilor drag & drop la scriere de cod propriu-zis. Cu ajutorul platformei Greenfoot, elevii pot crea „actori” ce trăiesc în „lumi” pentru a realiza apoi jocuri, simulări și alte programe grafice. Personajele sunt programate în cod standard Java, oferind o combinație între experiența în programare tradițională (bazată pe text) și execuția vizuală, interfața fiind simplă și ușor de folosit.
Concursul a fost realizat în cadrul Kids in Tech – platforma educațională lansată de ADFABER – care-și propune înființarea unui club de programare în fiecare școală de stat din România și care oferă companiilor IT posibilitatea de a se implica direct în dezvoltarea competențelor digitale necesare în piața muncii.
“Si anul acesta am avut proiecte foarte bune, asa ca-i felicitam pe toti cei care au participat la competitie. Ne bucura sa vedem elevi care vor sa descopere programarea care vor sa invete mai mult decat decat ce este acum in programa.”, a declarat Alin Chiriac, Founder & CEO ADFABER.
Java este cel mai folosit limbaj de programare din lume, iar prin intermediul acestei competiții elevii din România au avut șansa de a-și îmbogăți, testa și valida cunoștințele din domeniul IT și de a face primul pas către o carieră de succes.