Echipa câștigatoare a competiției Technovation Challenge by UPC (video) pleacă luni, 6 August, pentru o săptămâna în Silicon Valley. Fetele participă ca echipă invitată la Technovation World Pitch, unde vor avea posibilitatea să viziteze sediul Google, Adobe și Facebook, Universitatea Stanford, hub-uri de tehnologie și startup-uri tech.
Ele vor fi însoțite de reprezentanții Adfaber (adfaber.org), organizatorul evenimentului Technovation în România.
Acesta este cel mai mare program de antreprenoriat și educație IT pentru fetele cu vârste între 10 și 18 ani, se desfășoară în peste 100 de țări și este sprijinit de UNESCO, Peace Corps și ONU Women.
Echipa Kernel Panic, adică cinci eleve de liceu din București, pe numele lor Andreea-Bianca Morecuț, Ioana Stelea, Ana Bercaru, Ana Daria Hendoreanu și Emma Chirlomez, au câștigat etapa națională Technovation printr-o aplicație care are ca scop facilitarea colectării selective a deșeurilor.
„Vom vizita companii cu o cultură organizațională extraordinară, etalon pentru ce înseamnă oportunitatea de a lucra în tehnologie. Acolo vom cunoaște și români ce le vor povesti fetelor din experiența lor”, a spus Alin Chiriac, CEO Adfaber.org, organizator și Ambasador Național al programului.
În cadrul evenimentului Technovation World Pitch, câștigătoarele românce se vor alătura echipelor de fete din alte țări participante și vor întâlni lideri din domeniul tech și business, din întreaga lume. Vor explora tehnologii de ultimă generație, cum ar fi inteligența artificială și vor cunoaște experți AI, cercetători și reprezentanți ai companiilor de tehnologie prezenți în cadrul evenimentului.
Din 2010, mai mult de 23.400 de fete din 115 țări au participat la Technovation. Cu ajutorul voluntarilor ambasadori și partenerilor naționali, fetele participante au creat practic “startup-uri mobile” care au ajutat la rezolvarea problemelor la nivel local și în comunitățile globale din întreaga lume.
Echipa cu cel mai mare punctaj obținut în România merge în Silicon Valley la World Pitch prin susținerea companiei UPC, care sponsorizează complet călătoria.
Citește mai multe despre proiect aici.
Foto: Kernel Panic la Technovation Challenge România 2018