Nu mai puțin de patru proiecte din România intră anul acesta în semifinalele Electrolux Design Lab, concursul internațional organizat de liderul global pe piața produselor electrocasnice, care își propune în fiecare an să provoace imaginația și creativitatea tinerilor desingeri de pe tot globul pentru a dezvolta concepte care vor reprezenta viitorul în zona electrocasnicelor.
„Electrolux Design Lab este o competiție în centrul căreia se află inovația. Curajul de a inova este ceea ce Electrolux își dorește să insufle tinerilor designeri din toată lumea. Succesul obținut până în acest moment de proiectele din România se datorează în primul rând studenților care le-au gândit și apoi întregii echipe care s-a ocupat de promovarea și popularizarea lor. Le dorim mult succes în continuare și sperăm că proiectele din România vor ajunge cât cât mai departe în competiția Electrolux Desing Lab 2014”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing & Communication Manager Electrolux România.
Comunicarea proiectului a vizat publicațiile specializate de design, tech și home&deco, care au primit informări detaliate cu privire la proiectele înscrise în competiție si la modalitatea în care cititorii puteau să voteze proiectele lor preferate. Mai mult, jurnaliștii au avut ocazia de a se întâlni cu autorii celor patru proiecte, în cadrul unui eveniment de presă de o zi, timp în care au discutat despre cum s-au născut ideile tinerilor și care sunt planurile lor de viitor.
„Atunci când am gândit strategia de promovare și comunicare a proiectelor din România înscrise în competiția Electrolux Design Lab, am avut un singur lucru în minte acela de a transforma această oportunitate în șansa de afirmare a designului românesc la nivel global. Având în vedere că această competiție se desfășoară în mediul online, ne-am canalizat eforturile de comunicare în această zonă, fără însă a ignora activările de media tradiționale din print și TV”, a declarat Alina Popa, Head of Consumer Division, Golin Romania.
De asemenea, bloggeri cunoscuţi din zona de digital și new media au susținut campania, promovând proiectele și îndemnându-și cititorii să le voteze. În același timp, toți cei 4 semifinaliști au avut oportunitatea de a-și prezenta proiectele în fața publicului larg, prin interviuri și reportaje TV dedicate.
Peste 1.700 de proiecte din toată lumea au fost înscrise în competiția de anul acesta, România fiind țara cu cele mai multe proiecte ajunse în semifinală. Din cele 35 de proiecte ajunse în această etapă, toate cele 4 proiecte românești s-au clasat în primele 10, conform votului publicului. Mai mult, Set to Mimic a intrat în această etapă din postura de cel mai votat proiect din cadrul competiției.
Cele 4 proiecte românești calificate în semifinala Electrolux Design Lab sunt:
• Conceptul Instant Cleaning Glove al lui Ștefan Bogdan, din cadrul Universităţii de Arte și Design din Timişoara, este un proiect ce îmbină nanotehnologia, razele laser și apa într-o soluţie rapidă și eficientă de a elimina petele de pe haine, imediat ce acestea au apărut;
• Conceptul GARDEN POD al lui Ovidiu Subțire, din cadrul Universității de Vest din Timișoara, reprezintă o seră modulară ce crește plantele de la nivelul de răsad până la fruct în doar 24 de ore, folosindu-se de deșeurile alimentare organice pentru compost, lumina solară și umiditate. Destinat amplasării pe exteriorul clădirilor, GARDEN POD transformă deșeurile alimentare în resurse utile, calculând procentul de nutrienți de care are nevoie fiecare plantă;
• Proiectul SET TO MIMIC al Sorinei Răsteanu, studentă a Universităţii de Vest din Timișoara, este un sistem inteligent care reproduce gusturile și mirosurile alimentelor la nivel senzorial și transmite această informație către un microcip amplasat la nivelul capului. Acesta permite consumatorului să simtă gustul mâncării de care îi este poftă deși, de fapt, consumă alte alimente;
• Proiectul AMO – Love people al lui George Preoteasa, din cadrul The Alternative School for Creative Thinking din București, este un purificator inteligent al aerului, care îmbină funcția sa de bază cu altele de divertisment și educare a copiilor diagnosticați cu autism. De asemenea, AMO este benefic pentru astmatici sau persoanele cu alergii.
Electrolux Design Lab oferă tinerilor designeri talentaţi șansa a-şi etala creativitatea în întreaga lume. De-a lungul timpului, competiţia a fost o rampă de lansare ce i-a condus pe mulți dintre concurenţi direct către locuri de muncă si oportunităţi de afaceri în design. Jumătate dintre câştigătorii din anii anteriori au continuat să lucreze pentru Electrolux după perioada de stagiu. Premiul întâi al concursului este un internship plătit, de şase luni, la un centru de design global Electrolux și 5.000 de euro. Vor fi acordate și premiul al doilea, în valoare de 3.000 de euro și premiul al treilea, în valoare de 2.000 de euro. Favoritul publicului, ales prin vot online, va fi premiat cu 1.000 de euro.
Echipa Electrolux care s-a ocupat de campania de comunicare și promovare a proiectelor din România înscrise în Electrolux Design Lab 2014 a fost formată din Carmen Georgescu – Marketing & Communication Manager și Otilia Dumitru – Demand Planning Specialist, iar echipa Golin a fost formată din Alina Popa – Head of Consumer Division, Teodora Văcariu – Senior Media Associate, Ioana Țoni – Media Associate, Ștefana Prozan – Media Associate, Oana Popescu – Senior Events Associate, Andrei Basoc – Digital Specialist, Adrian Ștefănescu – Digital Associate.