de pe telefonul mobil, tableta sau PC
Inovațiile tehnologice prezentate în aceste prototipuri vor fi implementate în produse de mass-market până în 2015
Whirlpool Corporation, cel mai mare producător de electrocasnice mari, a prezentat în cadrul EuroCucina, cel mai mare târg de profil din Europa, conceptul „Al 6-lea simţ live technology experience”. Această tehnologie oferă posibilitatea de a interacţiona cu electrocasnicele din bucătărie de pe orice tip de terminal, fie smartphone, tabletă sau computer personal, eliminând astfel necesitatea unor ecrane suplimentare.
Conceptul „Al 6-lea simţ live technology experience” constă în faptul că fiecare produs electrocasnic va fi conectat prin tehnologia Wi-fi la internet, fiind astfel capabil să primească și să răspundă la semnale de la diverse terminale ale consumatorilor: smartphone-uri, tablete sau PC-uri. Prin intermediul acestor aplicații, consumatorii vor putea să-şi acceseze produsele electrocasnice de oriunde. Aceste produse vor putea oferi şi informaţii despre consumul energetic, vor furniza sfaturi şi ponturi pentru o mai bună utilizare a lor şi vor fi dotate cu noi funcţii.
Consumatorii vor putea, de exemplu, să iniţieze funcţia de congelare pentru o combină, în timp ce își fac cumpărăturile la supermarket, congelatorul urmând astfel să fie pregătit pentru depozitarea unei anumite cantități de alimente. De asemenea, această tehnologie va permite generarea unor mesaje de alertă în cazul în care există o pană de curent în clădire, iar proprietarul echipamentelor electrocasnice este plecat de acasă. Iar o tabletă conectată la un cuptor Glamour cu Al 6-lea Simț va permite utilizatorului să selecteze rețeta pe care dorește să o prepare, prin simpla accesare a cărții de bucate disponibile prin intermediul aplicației. După setarea ingredientelor, a modalității de gătire și a timpului, cuptorul va găti preparatul ales, menținîndu-l la cald, dacă este cazul.
„De mai bine de 100 de ani suntem cunoscuți pentru atenția acordată soluțiilor inteligente care vin în întâmpinarea nevoilor consumatorilor, aflate într-o continuă schimbare”, declară Mioara Bolonzan, Director Marketing Whirlpool România. „Clienţii Whirlpool au un stil de viaţă activ, iar Al 6-lea simţ live technology experience îi va ajuta să economisească timp, eforturi, resurse, bani prin intermediul interacţiunii dintre aceste aplicaţii”, adaugă aceasta.
Dezvoltarea acestui concept are la bază dorinţa companiei de a contribui semnificativ la reducerea şi optimizarea consumului de energie în locuinţe. Implementarea acestor soluţii este strâns legată de dezvoltarea reţelelor electrice inteligente “Smart Grids”, la nivel european. Whirlpool sprijină dezvoltarea “Smart Grids”, ansamblu de sisteme de control şi management al reţelei, de senzori şi mijloace de comunicare şi informare, care încorporează atât elemente tradiţionale, cât şi elemente de ultimă generaţie.
“Whirlpool intenționează să adauge noi caracteristici legate de conectivitate gamei sale de electrocasnice, consumatorii nemaifiind nevoiți să crească numărul de echipamente în casă”, a mai adăugat ea.
În calitate de lider al pieţei globale de electrocasnice mari, Whirlpool a dezvoltat, de-a lungul timpului, inovaţii tehnologice care au fost distinse cu zeci de premii internaționale, printre care premiul Energy Star, care atestă contribuția la reducerea noxelor generate de consumul casnic și premiul iF Gold Design pentru revoluţionarele plite iXelium Supreme Design.