Noul MINI Countryman combină sentimentul go-kart electrizant cu o amprentă de mediu minimă şi continuă povestea de succes a celui mai mare model MINI. O dată cu începerea producţiei la uzina BMW Group din Leipzig în noiembrie 2023, va fi pentru prima dată când un model MINI este produs în Germania.
Bucureşti/München. Fiind un partener de zi cu zi versatil, elegant şi spaţios, MINI Countryman continuă ofensiva de produse a mărcii MINI în segmentul modelelor electrice.
Cu cinci uşi şi un interior versatil, cel mai mare model din noua familie de automobil MINI este liderul mărcii într-o eră a mobilităţii electrice fără emisii locale. Cu tracţiunea integrală opţională, aventurierul puternic asigură, de asemenea, plăcerea de a conduce în siguranţă şi fără limite în regim off-road.
Prima generaţie a MINI Countryman a fost deja un succes instantaneu pentru MINI, din 2010 a extins familia de modele pentru a include un model SUV compact cu tracţiune integrală, cinci uşi şi – pentru prima dată într-un model MINI – peste patru metri lungime. La prima generaţie, portbagajul aventurierului versatil putea fi extins în mod flexibil de la 370 de litri la până la 1.170 de litri datorită banchetei din spate glisante şi rabatabile.
Din 2017, a doua generaţie MINI Countryman a prezentat MINI Cooper SE Countryman ALL4 ca primul model MINI plug-in hybrid. Sistemul de propulsie era susţinut de un motor electric suplimentar de 65 kW/88 CP pe puntea spate.
Noua generaţie a celui mai mare model MINI este acum disponibilă în versiune electrică. MINI Countryman E livrează 140 kW/191 CP, în timp ce MINI Countryman SE ALL4 este primul automobil electric cu tracţiune integrală al mărcii. Două unităţi de propulsie compacte pe puntea faţă şi spate generează împreună o putere de 230 kW/313 CP, inclusiv cu un surplus temporar de putere. Capacitatea netă a bateriei este de 64,7 kWh. Cu o autonomie estimată la aproximativ 450 de kilometri, MINI Countryman se simte la fel de confortabil în centrul oraşului, ca şi pe distanţe mai lungi în mediul extraurban. Cu modelul MINI Countryman electric, MINI extinde şi mai mult ponderea de modele electrificate. În prezent, la nivel global fiecare al cincilea MINI este deja electric. În România deja unul din 4 modele comandate este electric.
Cu lungimea crescută cu 13 centimetri până la 4.429 mm, modelul oferă şi mai mult spaţiu şi confort pentru ocupanţii săi. Înălţimea a crescut cu aproape şase centimetri, măsurând acum 1.613 mm, astfel că oferă şi mai mult spaţiu pentru cap.
Noul MINI Countryman combină mobilitatea electrică fără emisii locale şi cu cea mai mare compatibilitate cu mediul posibilă în producţie. Aceasta include eliminarea tuturor elementelor decorative din exterior şi interior din crom şi fabricarea jantelor turnate din aliaj uşor care în proporţie de până la 70% au aluminiu secundar. În combinaţie cu utilizarea energiei electrice verzi în producţie, emisiile de CO2 pot fi reduse semnificativ în comparaţie cu procesele de producţie convenţionale.
Suprafeţele planşelor de bord, volan, tapiţeria plafonului şi a podelei, precum şi covoraşele sunt realizate din poliester reciclat obţinut din sticle PET şi resturi de covoare. Această alternativă de înaltă calitate, colorată şi confortabilă la materialele tradiţionale reduce emisiile de CO2 de-a lungul lanţului de valori cu până la 85% şi subliniază accentul pe minimizarea amprentei ecologice a următoarei generaţii de modele MINI.
Strategia durabilă pe termen lung pentru generarea şi consumul de energie a “uzinei verzi” a BMW Group de la Leipzig include patru turbine eoliene, fiecare cu o înălţime de 190 de metri, dispuse în incinta fabricii. Anual, acestea ar putea genera mai mult de 20 GWh. În ferma de baterii, până la 700 de baterii “second-life” de înaltă tensiune de la automobile BMW i3 sunt folosite pentru a stoca energie, cum ar fi cea generată de turbinele eoliene. Prin stocarea energiei, managementul local al energiei poate fi optimizat, iar reţeaua electrică este menţinută stabilă. Decarbonizarea producţiei prin înlocuirea combustibililor fosili cu hidrogen se află în centrul atenţiei a ceea ce este deja una dintre cele mai moderne şi durabile unităţi de producţie auto din lume.