· Opt motoare diesel și pe benzină sunt disponibile pentru ŠKODA Octavia – de la propulsorul 1.2 TSI de 63 kW la 1.8 TSI de 132 kW
· Versiunea GreenLine 1.6 TDI/81 kW: Emisiile de CO2 sunt de numai
· 89 g/km
· Start/stop și recuperarea energiei de frânare disponibile pentru aproape toate propulsoarele
Noul model ŠKODA Octavia utilizează o nouă generație de motoare moderne, pe benzină și diesel. În comparație cu generația precedentă de motoare, consumul de carburant și valorile de emisii ale acestora au scăzut cu până la 19 procente. În total vor fi disponibile opt versiuni de motoare: patru propulsoare TSI pe benzină și patru diesel TDI cu common-rail.
Gama de propulsoare disponibile pentru noua ŠKODA Octavia include opt unități, de la 1.2 TSI/63 kW la motorul cu performanțe de vârf, 1.8 TSI cu o putere maximă de 132 kW. Oferta include și o versiune economică, GreenLine. De asemenea, sunt în lucru o versiune de propulsor alimentat cu gaze naturale, și o versiune sportivă Octavia RS. Versiunea ecologică GreenLine a noii Octavia, echipată cu un propulsor 1.6 TDI cu o putere maximă de 81 kW oferă o valoare a emisiilor de CO2 de numai 89 g/km și utilizează mai puțin de 3,4 litri de motorină pentru a parcurge 100 km. În țările UE, toate motoarele – cu excepția celor de intrare în gamă – sunt echipate standard cu un sistem start/stop și sistem de recuperare a energiei din frânare prin intermediul alternatorului (modelele Green tec/GreenLine). În gama de transmisii se regăsesc cutii de viteze manuale moderne, precum și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj.
Patru propulsoare pe benzină, care oferă între 63 și 132 kW
Toate motoarele TSI pe benzină disponibile pentru noua ŠKODA Octavia sunt supraalimentate și dispun de injecție directă, având o arhitectură cu patru cilindri și patru supape pe fiecare cilindru.
Motorul pe benzină de intrare în gama Octavia este un 1.2 TSI de 63 kW (86 CP) cu un consum mediu de 5,2 l/100 km și emisii de CO2 de 119 g/km. Supraalimentarea cu turbină produce un cuplu maxim de 160 Nm (între 1.400 și 3.500 rpm). Acest propulsor de intrare în gamă este cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte de viteze.
Versiunea cu performanțe îmbunătățite a motorului 1.2 TSI Green tec, care include un sistem start/stop și sistem de recuperare a energiei de frânare, oferă o putere maximă de 77 kW (105 CP) și este și mai economică, cu un consum mediu de 4,9 l/100 km și emisii de CO2 de 114 g/km. Propulsorul TSI oferă un cuplu maxim de 175 Nm între 1.400 și 4.000 rpm. Ca o alternativă la transmisia manuală, cu șase trepte de viteză, motorul poate fi comandat cu o transmisie automată DSG cu șapte trepte de viteză.
Motorul 1.4 TSI Green tec de 103 kW (140 CP) poate fi cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte de viteză, sau una automatică DSG cu șapte trepte de viteză. Consumul de carburant al propulsorului 1.4 TSI este de 5,3 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 121 g/km în combinație cu transmisia manuală și sistemul start/stop. Motorul atinge valoarea maximă a cuplului de 250 Nm între 1.500 și 3.500 rpm.
Motorul pe benzină cu cele mai înalte performanțe oferit pentru Octavia este 1.8 TSI Green tec de 132 kW (180 CP). Cuplul maxim de 250 Nm este disponibil între 1.250 și 5.000 rpm. În combinație cu transmisia DSG cu 7 trepte de viteză, consumul mediu este de 5,7 l/100 km, iar valoarea emisiilor de CO2 este de 131 g/km.
Motoarele diesel TDI cu până la 320 Nm
Toate propulsoarele diesel disponibile pentru noua Octavia sunt TDI-uri supraalimentate cu turbină, care dispun de injecție directă și de o arhitectură cu patru cilindri și patru supape pe cilindru.
Motorul diesel de intrare în gamă pentru noua Octavia este un 1.6 TDI de 66 kW (90 CP), cu un consum mediu de 4,1 l/100 km și emisii de CO2 de 109 g/km.
Consumul de carburant al propulsorului 1.6 TDI Green tec de 77 kW (105 CP) cu start/stop și transmisie manuală cu cinci trepte este de 3,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 99 g/km. Motorul furnizează un cuplu maxim de 250 Nm între 1.500 și 2.750 rpm. În plus, față de transmisia manuală, acest motor poate fi comandat și cu transmisia automată DSG cu șapte trepte de viteză.
Versiunea GreenLine 1.6 TDI de 81 kW (110 CP) reprezintă cel mai economic motor diesel, având emisii de CO2 de numai 89 g/km și un consum de carburant de 3,4 l/100 km. Acesta este disponibil cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză.
Cel mai puternic propulsor diesel destinat noii Octavia este un 2.0 TDI Green tec de 110 kW (150 CP). Acest motor cu performanțe mari, cuplat la o transmisie DSG cu șase trepte de viteză, obține valori excelente, având un consum de carburant de numai 4,5 l/100 km și emisii de CO2 de 119 g/km. Mai mult, motorul impresionează prin caracteristicile sale de rulare foarte fine și obține un cuplu maxim de 320 Nm disponibil într-un interval foarte jos, cuprins între 1.750 și 3.000 rpm. Clienții pot alege între o transmisie manuală cu șase trepte și una DSG cu dublu ambreiaj.
Aspecte tehnice importante ale noii generații de propulsoare
Motoarele pe benzină ale noii Octavia aparțin seriei de modele EA211 a Grupului Volkswagen. Aceste motoare TSI cu patru pistoane și câte patru supape pe cilindru impun noi standarde în ceea ce privește eficiența energetică, designul cu greutate redusă și puterea. Frecările interne și masele reduse, precum și managementul termic optimizat, stau la baza reducerii cu până la 19 % a consumului și emisiilor.
Propulsoarele EA211 reprezintă o dezvoltare complet nouă. În comparație cu generația precedentă, EA111, seria EA211 este semnificativ mai compactă, cu o lungime de instalare cu 50 mm mai scurtă, oferind astfel mai mult spațiu pentru interior. Poziția de instalare a motoarelor a fost, de asemenea, optimizată. La fel ca și în cazul motoarelor diesel, cele pe benzină sunt montate acum cu latura de evacuare a gazelor spre spatele mașinii și sunt înclinate la un unghi de 12 grade.
Greutatea acestor propulsoare pe benzină construite din aluminiu turnat este de numai 97 de kg pentru versiunea 1.2 TSI și de 106 kg pentru 1.4 TSI. În comparație cu motoarele precedente, din seria EA111, care au fost utilizate pentru Octavia, aceasta reprezintă o reducere cu până la 22 de kg a masei. Pentru arborele cotit reducerea masei este de 20 de procente, iar bielele au pierdut 30 de procente din greutate. În plus, fusele de lagăr ale bielei sunt acum golite la interior prin găurire, iar pistoanele au partea de jos plată, toate acestea fiind optimizate din punctul de vedere al reducerii greutății.
În ceea ce privește managementul termic, motoarele pe benzină EA211 sunt echipate cu un sistem modern cu dublu circuit de răcire. Aceasta înseamnă că un circuit de temperatură înaltă cu o pompă de răcire angrenată mecanic va răci motorul propriu-zis, în timp ce un circuit de temperaturi joase trece prin intercooler și carcasa turbinei. Circuitul care trece prin chiulasă va încălzi și interiorul habitaclului. Colectorul de gaze de evacuare este integrat în chiulasă, ceea ce permite motorului să se încălzească mai repede, astfel pasagerii putând dispune mai repede de căldură în interiorul mașinii. La sarcini mari evacuarea este răcită cu ajutorul lichidului de răcire, ceea ce reduce consumul de carburant.
Motoarele diesel, care sunt deosebit de economice, fac parte din seria de modele EA288. În comparație cu generația precedentă, consumul de carburant al noilor motoare este mai mic cu 0,8 l/100 km. Au fost îmbunătățite componente relevante pentru sistemul de evacuare, cum ar fi sistemul de injecție, sistemul de supraalimentare și de răcire intermediară. Componentele dedicate tratării suplimentare a gazelor de evacuare, precum catalizatorul de oxidare și filtrul de particule diesel, sunt acum amplasate mai aproape de motor. Segmenții cu un nivel redus de pretensionare și rulmenții cu role de contact cu frecare foarte redusă utilizați în cazul arborelui cu came, reduc frecările interne din motor.
Noile propulsoare diesel dispun și de un concept inovator de management termic. În timpul fazei de încălzire a motorului, chiulasa și blocul motor sunt răcite de circuite separate, ceea ce permite motoarelor să atingă mult mai repede temperatura optimă de funcționare, iar interiorul automobilului se va încălzi mult mai repede pe timp de iarnă.