Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Eficienta fascinanta: BMW X6 ActiveHybrid

BMW

Primul model Sports Activity Coupé din lume cu transmisie complet hibridă este construit având ca obiectiv principal o dinamică superioară de condus, alături de o eficienţă fără precedent. Tehnologia BMW ActiveHybrid oferă un surplus semnificativ de cuplu şi, în acelaşi timp, reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20 de procente faţă de un automobil echipat numai cu motor cu combustie. Rezultatul face ca BMW X6 ActiveHybrid  să fie un BMW autentic între modelele hibride.

Noul model va fi prezentat în versiunea de producţie de serie în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul are programat debutul în showroomurile din întreaga lume, inclusiv România, la sfârşitul acestui an. Preţul urmează să fie comunicat la o dată ulterioară.

Sistemul de transmisie BMW X6 ActiveHybrid constă dintr-un motor V8 pe benzină, ce dezvoltă 300 kW/407 CP, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi două motoare electrice sincronizate, ce furnizează 67 kW/91 CP, respectiv, 63 kW/86 CP. Valoarea maximă a puterii ansamblului este de 357 kW/485 CP, cu un maxim al curbei de cuplu de 780 Nm.

Interacţiunea foarte bine controlată a acestor trei unităţi optimizează eficienţa generală a modelului BMW X6 ActiveHybrid  la orice viteză, cu o acceleraţie, cu start de pe loc, până la 100 km/h în 5,6 secunde. Viteza maximă a modelului BMW X6 ActiveHybrid  este limitată electronic la 236 km/h (250 km/h cu pachetul opţional Sport), cu un consum mediu de combustibil în ciclul UE de testare de 9,9 litri/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.

Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrică şi fără emisii CO2 până la o viteză de 60 km/h, iar motorul cu combustie este activat automat atunci când este necesar.

Variaţia ideală dintre cele două moduri pentru o eficienţă îmbunătăţită şi un dinamism superior este asigurată de transmisia activă care oferă combinaţia ideală dintre cele două moduri de propulsie pentru o eficienţă şi performanţe dinamice îmbunătăţite, în orice moment. Folosind cele două motoare electrice, trei angrenaje planetare şi patru ambreiaje multidisc, puterea de transmisie este distribuită printr-o cutie de viteze automată cu şapte trepte, operată printr-un selector electronic de viteze, respectiv, prin clapetele de pe volan.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive distribuie puterea motorului variabil între puntea faţă şi puntea spate. Motoarelor electrice sunt alimentate de un acumulator NiMH de înaltă performanţă, aflat sub podeaua compartimentului de bagaje, care oferă energie şi către reţeaua electrică a maşinii.

Compartimentului pentru bagaje are aceeaşi capacitate ca şi în cazul modelului BMW X6 cu motor cu combustie. La acţionarea frânelor sau la eliberarea acceleraţiei, energia cinetică este transformată în energie electrică şi este stocată în bateria de înaltă performanţă. Pentru a asigura această funcţie, fie unul, fie ambele motoare electrice acţionează ca un generator, furnizarea energiei electrice generată în acumulator se face fără cea mai mică creştere a consumului de combustibil. Utilizarea ulterioară a acestei energii pentru a oferi un plus de putere reduce semnificativ consumul de combustibil.

Eficienţă unică asigurată de transmisia activă cu două moduri.

Tehnologia BMW ActiveHybrid a fost dezvoltată special pentru a asigura un dinamism de neegalat în segment şi asigură o utilizare practică şi dincolo de traficul cotidian. Marele avantaj, prin urmare, este optimizarea generală a eficienţei transmisiei la orice viteză şi în orice condiţii.

Transmisia activă se bazează pe sistemul ECVT (transmisie electrică variabilă continuu) care operează în două moduri. Unul este pentru pornire şi pentru rulare la viteză redusă, cel de-al doilea este pentru condus la viteze mari.

La pornire, numai unul din cele două motoare electrice este activat. Apoi, în momentul în care conducătorul auto are nevoie de mai multă putere, cel de-al doilea motor electric activează automat motorul cu combustie şi, ulterior, serveşte drept generator oferind o sursă permanentă de energie electrică.
În cazul condusului constant la o viteză mai mare, cea mai mare parte a puterii necesare este furnizată de motorul cu combustie. Şi în acest caz unul din cele două motoare electrice funcţionează ca un generator.

Împreună cu componentele mecanice, motoarele electrice formează o unitate comună de transmisie care oferă în orice moment raportul optim de transmisie în funcţie de condiţiile de trafic. Legătura mecanică din interiorul transmisiei active este asigurată de trei angrenaje planetare. Acestea sunt dispuse într-o configuraţie care împarte puterea de tracţiune generată de motorul cu combustie şi de cele două motoare electrice în două moduri de transmisie şi asigură un grad de variabilitate în combinarea celor două surse de energie pe care o transmisie hibridă convenţională nu ar putea să o ofere.

Cele două moduri de funcţionare ale motoarelor electrice sunt optimizate prin raporturile fixe de transmisie care oferă un total de şapte trepte pentru folosirea la maximum a funcţiei hibrid cu eficienţă de-a lungul gamei complete de funcţionare, asigurând în acelaşi timp un dinamism specific mărcii.

Motorul V8 pe benzină cu tehnologia BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection.

Motorul cu combustie este un propulsor cu opt cilindri, unic din punct de vedere tehnic, disponibil în premieră la modelul BMW X6 xDrive50i. Primul motor V8 pe benzină din lume, cu două turbocompresoare dispuse în secţiunea V dintre cele două rânduri de cilindri, excelează în special prin dezvoltarea liniară a puterii pe toată plaja de turaţie. Răspunsul deosebit de spontan al acestui V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo rezultată din configuraţia compactă a motorului care permite folosirea unor galerii de admisie si evacuare scurte, cu secţiune transversală mare.

Propulsorul V8 cu o capacitate de 4,4 litri furnizează o putere maximă de 300 kW/407 CP, menţinută constant între 5.500 şi 6.400 rpm. Cuplul superior de 600 Nm se menţine la acelaşi nivel între 1.750 şi 4.500 rpm.

În comparaţie cu BMW x6 xDrive50i, acest nou motor a suferit numeroase modificări pentru a fi adaptat la regimul de funcţionare în versiunea BMW X6 ActiveHybrid . Astfel nu există nici starter, nici alternator şi nici curea de transmisie pentru compresorul de climatizare şi pompa hidraulică a servodirecţiei. Circuitele sistemului de răcire au fost modificate pentru o funcţionare complet electrică. Circuitul de temperatură joasă, alături de răcirea aerului de supraalimentare din motorul cu combustie, este folosit şi pentru răcirea motoarelor electrice.

Motoare electrice pentru o mai bună performanţă fără consum suplimentar de combustibil.

Pentru un plus de dinamism, cele două motoare electrice alimentate de acumulatorul de înaltă tensiune furnizează un cuplu suplimentar de până la 280 Nm. Acest impuls semnificativ nu aduce însa nicio creştere a consumului de combustibil.
Cele două motoare electrice au caracteristici de performanţă similare. Puterea livrată este de 67 kW/91 CP, respectiv 63 kW/86 CP, cu un maxim al cuplului de 260 Nm, respectiv 280 Nm.

Motoarele electrice susţin motorul cu combustie în mod eficient pe întreaga plajă de turaţii. Acest suport suplimentar duce la reducerea puterii necesare motorului cu combustie atunci când se rulează constant la o viteză ridicată. Schimbare de sarcină între cele două tipuri de propulsie este perfect controlată în orice moment, pentru a oferi sistemului o eficienţă sporită şi un efect maxim în situaţii practice de trafic.

De asemenea, motoarele electrice sunt în măsură să ofere un flux constant de putere, maximul fiind disponibil la schimbarea vitezelor prin aşa-numitul efect “impuls de răspuns”. Valoarea maximă a puterii sistemului este de 357 kW/485 CP, cu un vârf al curbei de cuplu de 780 Nm. Acest lucru face ca modelul BMW X6 ActiveHybrid  să fie cel mai puternic automobil hibrid din lume, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde şi cu o viteză maximă, limitată electronic, de 236 km/h (respectiv 250 km/h cu pachetul opţional Sport).

BMW ActiveHybrid X6 ocupă o poziţie unică în cadrul segmentului BMW X prin alăturarea unor parametrii de performanţă de excepţie cu un consum de combustibil şi un nivel al emisiilor redus semnificativ. BMW X6 ActiveHybrid  combină dinamismul suprem cu eficienţa fascinantă, cu un consum mediu în ciclul UE de testare de doar 9,9 litri/100 km, precum şi un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.

Modul de transmisie complet electrică reduce emisiile la zero.

Cu o combinaţie dintre transmisia activă cu două moduri şi acumulatorul de înaltă performanţă, BMW X6 ActiveHybrid  este capabil să ruleze chiar şi numai cu motoarele electrice. În aceste condiţii de funcţionare nivelul de emisii este zero.

BMW ActiveHybrid X6 poate rula numai cu energie electrică indiferent de temperatura mediului ambiant, temperatura minimă de funcţionare fiind necesară doar pentru lichidul de răcire a motorului, pentru lichidul de transmisie şi pentru acumulatorul de înaltă tensiune. O altă cerinţă este ca bateria să fie încărcată în mod corespunzător. Viteza maximă în modul electric este de 60 km/h, pe o distanţă maximă de 2,5 kilometri. În timpul ce se rulează în modul electric, BMW X6 ActiveHybrid  îşi păstrează toate funcţiile de siguranţă şi confort. Frânele rămân pe deplin funcţionale. Acelaşi lucru se aplică şi la EPS Servodirecţia Electronică, cu asistarea direcţiei realizată printr-un motor electric.

Recuperarea: puterea electrică generată fără consum suplimentar de combustibil.

BMW ActiveHybrid X6 dispune de o versiune îmbunătăţită a sistemului de recuperare a energiei de frânare folosit deja în actuala gamă de modele BMW care generează energie electrică pentru a fi stocată în acumulator – Brake Energy Regeneration. În acest caz, motoarele electrice acţionează ca generatoarele la frâna de motor sau atunci când se acţionează frânele.

În timp ce la automobilele convenţionale energia de frânare este consumată (prin căldura disipată de discurile de frână), în cazul BMW X6 ActiveHybrid  aceasta poate fi recuperată – în funcţie de viteză, unul sau ambele motoare electrice funcţionând pe frânare ca un generator. Puterea furnizată este de aproximativ 50 kW, de aproape 25 de ori mai mult decât oferea până acum sistemul de recuperare a energiei frânelor.

În modul generator, cele două motoare electrice furnizează o mare parte din energia necesară pentru a încetini vehiculul ori de câte ori este necesar. Deceleraţia astfel obţinută este de până la 3 m/s2, adică 0,3 g, într-un proces pur regenerativ, ceea ce reduce semnificativ sarcina care acţionează asupra sistemului mecanic de frânare.

Sensotronic Brake Actuation (SBA/ Acţionarea Frânei Sensotronic) la modelul BMW Active Hybrid X6 funcţionează fără o legătură mecanică directă între pedala de frână şi circuitul hidraulic. Cursa pedalei este înregistrată de senzori şi, prin intermediul unei unităţi de control, forţa de frânare este generată, în funcţie de situaţie, de sistemul convenţional sau de cele două motoare electrice. În acelaşi timp, un simulator integrat generează în pedală o forţă de răspuns pentru conducător ca factor suplimentar în această soluţie brake-by-wire.

Pentru a asigura asistarea puterii de frânare şi în modulul complet electric, BMW X6 ActiveHybrid  vine cu o pompă de vacuum acţionată electric care înlocuieşte depresiunea din sistemul de admisie al motorului cu combustie de la un automobil convenţional. Un sistem redundant de siguranţă bazat pe o rezervă de vacuum, garantează deplina funcţionare a sistemului de frânare în cazul unor defecţiuni ale sistemului electric, caz în care puterea de frânare necesară este generată numai de sistemul hidraulic, la fel ca în cazul unui automobil convenţional.

Funcţia principală a sistemului SBA este de a genera forţa de frânare prin intermediul celor două sisteme: regenerator (motoarele electrice care funcţionează pe post de generatoare) şi hidraulic (sistem convenţional). Astfel, prin intermediul transmisie integrale BMW xDrive, cele două motoare/generatoare electrice de la BMW X6 ActiveHybrid  sunt capabile să transmită forţa de frânare la toate cele patru roţi. Şi ori de câte ori este necesar, atunci când este necesară o decelerare mai mare de 3 m/s2, unitatea de control sporeşte forţa de frânare prin sistemul hidraulic de frânare.

BMW xDrive: transmisie integrală inteligentă pentru performanţă mai bună, stabilitate optimă şi tracţiune maximă.

Comportamentul sportiv al modelului BMW X6 ActiveHybrid  este realizat şi prin sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive. Tracţiunea integrală permanentă cu distribuţie variabilă, controlată electronic, oferă modelului BMW X6 ActiveHybrid , la fel ca la toate modelele BMW X, nu doar tracţiune superioară, ci şi o dinamică îmbunătăţită.

În condiţii normale, BMW xDrive transmite puterea către cele două punţi printr-un ambreiaj multidisc controlat electronic. Raportul de putere faţă/spate este în condiţii ideale de 40/60. Un sistem extins de senzorii măsoară constant patinarea roţilor şi permite un răspuns reactiv al sistemului la orice rupere de aderenţă. De asemenea, pe baza informaţiilor primite de la senzorii DSC (Dynamic Stability Control) xDrive distribuie cuplul între cele două punţi pentru a preveni supravirarea sau respectiv subvirarea automobilului. Sistemul de tracţiune integrală îşi aduce astfel un aport semnificativ pentru mai multă agilitate şi în viraje.

EPS Servodirecţie Electronică pentru un confort sporit.

BMW ActiveHybrid X6 este primul model BMW X care dispune de EPS (Electronic Power Steering) – servodirecţie electrică. Acest lucru permite o asistare activă a direcţiei atât când se rulează prin motorul cu combustie, cât şi în modul complet electric.

EPS furnizează asistare optimă a direcţiei în orice condiţii pentru a oferi conducătorului auto acel sentiment atât de specific mărcii BMW.
Spre deosebire de sistemele hidraulice convenţionale de servodirecţie, sistemul se activează doar în momentul în care se acţionează asupra volanului, minimizându-se astfel consumul de energie.

Servodirecţia electronică de la BMW X6 ActiveHybrid  vine în combinaţie cu asistarea direcţiei complet integrată în funcţie de viteză. Prin Sistemul Servotronic reducerea asistării la viteze mari asigură nu numai o stabilitate direcţională mai sigură, ci şi un comportament deosebit de precis în viraje, din nou atât de caracteristic mărcii. Pe de altă parte, la viteze mici, spre exemplu atunci când se parchează, asistarea reduce semnificativ forţele necesare pentru bracare.

Răcire cu lichid pentru performanţe mai mari ale acumulatorului.

Bateria de înaltă tensiune disponibilă la BMW X6 ActiveHybrid  vine cu o tehnologie hibrid nichel-metal (NiMH). Capacitatea este de 2,4 kWh, cu 1,4 kWh disponibili activ pentru utilizarea practică. În schimb, valoarea maximă a puterii este de 57 kW, în timp ce unitatea de control a bateriei determină nivelului de putere disponibil şi a nivelului de încărcare a acumulatorului.

Acumulatorul performant dispune de propriul său sistem de răcire cu lichid care încorporează un radiator pentru baterie. Suplimentar, acumulatorul este conectat şi la circuitul de răcire de la aerul condiţionat. Aceste două circuite de răcire sunt activate în mod individual sau împreună, unitatea de control selectând cea mai eficientă opţiune de răcire în funcţie de temperatura ambiantă şi de temperatura acumulatorului. Răcirea prin circuitul sistemului de aer condiţionat  este activată de către o supapă-comutator, compresorul electric de aer condiţionat fiind activat automat atunci când este necesar.

Răcirea independentă a interiorului şi acumulatorului, alături de sistemul suplimentar de răcire pentru acumulator, reduc semnificativ consumul de energie, mai ales în condiţii meteo extreme, indiferent de stilul de condus.

Funcţie Auto Start Stop specială pentru transmisia hibrid.

În traficul cotidian, BMW X6 ActiveHybrid  poate fi utilizat în modul complet electric fără a folosi motorul cu combustie. Un alt avantaj este faptul că maşina dispune de o nouă generaţie a funcţiei Auto Start Stop, prezentă în premieră. Adaptată special la cerinţele unui automobil hibrid, această nouă funcţie Auto Start Stop permite un standard de confort mult mai ridicat şi poate fi acţionată mai des decât în sistemul convenţional. Dezactivare automată a motorului cu combustie la o intersecţie sau la semafoare nu afectează în nici un fel experienţa trăită de cel aflat la volan, la fel cum motorul V8 va porni imediat ce conducătorul auto apasă acceleraţia.

BMW ActiveHybrid X6 asigură funcţionarea Auto Start Stop la orice temperatură a mediului ambiant, indiferent cât este de frig sau cald. Atâta timp cât motorul este oprit, compresorul electric de climă menţine automat temperatura dorită în compartimentul pentru pasageri. Toate celelalte funcţii operate electric sunt menţinute de asemenea, reţeaua internă fiind alimentată constant cu energie de la acumulator. Singurul mod de a dezactiva funcţia Auto Start Stop, specială pentru modelul hibrid, este de a alege schimbarea manuală a vitezelor în transmisia automată.

Afişajele suplimentare informează conducătorul de modul de funcţionare şi de eficienţa sistemului hibrid.

Funcţionarea sistemului hibrid şi condiţiile de operare sunt prezentate în mod clar şi detaliat. Cele mai importante informaţii sunt prezentate pe panoul de instrumente, separate clar în funcţie de diversele moduri de operare. Mai multe informaţii şi explicaţii tehnice sunt afişate pe monitorul iDrive din consola centrală.
Afişajele de transmisie sunt împărţite într-un turometru convenţional pentru motorul cu combustie şi ecrane speciale pentru transmisia electrică în partea de jos a panoului de instrumente.Conducătorul are informaţii despre starea acumulatorului, nivelul de regenerare al energiei, aportul motoarelor electrice, precum şi informaţii despre modul de propulsie complet electric.

BMW ActiveHybrid cu eficienţă maximă.

BMW ActiveHybrid X6 combină un concept de automobil inovator cu o tehnologie de ultimă oră în privinţa transmisiei pentru a furniza o experienţă a condusului cu adevărat unică. Îmbunătăţirea performanţelor dinamice, dar şi a eficienţei oferă modelului Sports Activity Coupé de la BMW un caracter unic. Este un model care stă sub semnul contrastelor – este cel mai rapid hibrid construit vreodată şi, în acelaşi timp, este proiectat să fie foarte eficient; aduce, suplimentar faţă de modelul “convenţional” două motoare electrice şi un acumulator de înaltă capacitate, dar nu aduce modificări la spaţiul interior şi al portbagajului.

La exterior, câteva detalii scot în evidenţă BMW X6 ActiveHybrid. Cu linia cursivă a acoperişului, elegantă şi dinamică, şi cu trăsături specifice unui BMW X, modelul Sport Activitate Coupé oferă o interpretare sportivă unică a acestui automobil foarte special.

Foarte impresionantă, curba Powerdome de pe capota compartimentului motor asigură o distincţie clară din exterior a acestui automobil foarte special, simbolul "ActiveHybrid" prezent pe pragul hayonului şi pe cele ale uşilor, precum şi nuanţa exclusivă a caroseriei, Bluewater metalizat – disponibilă în premieră la BMW X6 -, contribuie la evidenţierea caracterului deosebit al acestui automobil foarte special.

Bucuresti, 13.08.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.