Effie România lansează, pentru al doilea an la rând, Effie Effectiveness Index România, clasament ce reunește informațiile despre câștigătorii și finaliștii români într-un Index local.
Sistemul de punctare folosit pentru alcătuirea clasamentului este același la nivel global și toate detaliile despre acesta sunt publice la adresa //effieindex.com.
Effie Effectiveness Index se alcătuiește la nivel global și identifică și clasifică cei mai eficienți clienți, agenții și branduri din industria de marketing și comunicare, reunind informațiile despre câștigătorii și finaliștii din competițiile Effie din 40 de piețe. Effie Index a fost lansat în 2011, pentru a prezenta cei mai eficienți clienți, agenții și branduri la nivel global, regional, în anumite țări, sau distinct, pe categorii de produse.
Rezultatele Effie Effectiveness Index România 2015
În clasamentul Effie Effectiveness Index România 2015, cei mai eficienți clienți sunt Valvis Holding cu un Grand Effie, un Gold Effie la categoria Non-alcoholic beverages și un Bronze Effie la categoria Brand Experience. Urmează la egalitate Telekom și URSUS Breweries cu două premii Silver Effie și, respectiv, un Bronze Effie, un Silver Effie și o nominalizare.
Nr |
Client |
Punctaj |
1 |
Valvis Holding |
24 |
2 |
Telekom |
12 |
3 |
URSUS Breweries |
12 |
4 |
Allegro Online Services |
10 |
5 |
Vodafone România |
10 |
6 |
Kandia Dulce |
8 |
7 |
Orange România |
8 |
8 |
Visa Europe |
8 |
Clasamentul brandurilor este condus de Aqua Carpatica, câștigătorul Grand Effie pentru campania “Purity Test” și a unui Gold Effie cu aceeași campanie. Următorii clasați sunt Telekom, Ciucaș, Vodafone, Orange, ROM, Visa, BILLA.
Nr |
Brand |
Punctaj |
1 |
Aqua Carpatica |
24 |
2 |
Telekom |
12 |
3 |
Ciucaș |
10 |
4 |
Vodafone |
10 |
5 |
Orange |
8 |
6 |
ROM |
8 |
7 |
Visa |
8 |
8 |
BILLA |
6 |
Top 3 agenții sunt McCann Worldgroup Bucharest cu un Gold Effie, două premii Silver și două premii Bronze, GMP Advertising cu trei premii Silver și un Bronze și Cohn and Jansen JWT cu Grand Effie, un Gold Effie, un Silver și un Bronze. Acestea sunt urmate de Publicis România, Leo Burnett Group, Geometry Global România, Graffiti BBDO, The Geeks.
Nr |
Agentie |
Punctaj |
1 |
McCann Worldgroup Bucharest |
34 |
2 |
GMP Advertising |
24 |
3 |
Cohn and Jansen JWT |
22 |
4 |
Publicis România |
18 |
5 |
Leo Burnett Group |
16 |
6 |
Geometry Global România |
10 |
7 |
Graffiti BBDO |
10 |
8 |
The Geeks |
10 |
Câştigătorii celei de-a 12-a ediţii a Romanian EFFIE Awards au fost premiaţi în cadrul Galei Effie România 2015, care a avut loc pe 2 iunie, la Ateneul Român.
În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 26 de trofee, dintre care un Grand EFFIE, patru trofee de aur, nouă de argint şi 12 de bronz și au fost premiate în total 12 agenţii şi companii: 23 Communication Ideas, Cohn and Jansen JWT, DDB România, Digital Star, Geometry Global România, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Leo Burnett Group, McCann Worldgroup Bucharest, Publicis România, Orange România şi The Geeks.
Mai multe detalii despre premiile acordate în cadrul festivității de premiere găsiți pe site-ul evenimentului, www.EFFIE.ro.