Câştigătorii celei de-a zecea ediţii a Romanian EFFIE Awards au fost premiaţi în cadrul Galei Effie România 2013, care a avut loc pe 10 iunie, la Opera Naţională București.
În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 31 de trofee, dintre care un Grand Effie, 13 trofee de aur, șapte de argint şi 10 de bronz.
Au fost premiate 18 agenţii de comunicare: 23 Communication Ideas, Arsenoaiei & Mătăşel, CAP, Cohn & Jansen JWT, DraftFCB, G2 România, GMP Advertising, GMP PR, Graffiti BBDO, Leo Burnett & Target, McCann Erickson România, Ogilvy & Mather, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis, Saatchi & Saatchi, Starcom MediaVest Group, UM România.
McCann Erickson România a plecat acasă cu cele mai multe premii, cinci la număr, urmată de Leo Burnett & Target, care a câştigat patru premii, și Graffiti BBDO cu trei premii.
McCann Erickson România a câştigat Grand Effie cu campania “National Consumer Promo”, pentru brandul Sprite, campanie care a câştigat şi aurul la categoria Non-alcoholic beverages, două trofee de aur pentru campaniile “ROM gives you the kick to finish what you started” (ROM), “Vodafone Brand Relaunch” (Vodafone), şi un trofeu de bronz pentru “Food is fun” (Maggi Fidelicios).
Trofeele de aur au fost acordate în următoarele categorii: Alcoholic Beverages – Beers – campania “Only taste matters” (Ciuc Premium Natur Radler), semnată de 23 Communication Ideas; Brand Experience – “For experimentalists since 1615”, campania Grolsch a celor de la Arsenoaiei & Mătăşel; Corporate Reputation, Image & Identity – “Vodafone Brand Relaunch”, McCann Erickson pentru Vodafone; David vs. Goliath – campania „Vote for purity”, pentru Aqua Carpatica, semnată de Cohn&Jansen JWT; Digitally Led Campaigns – campania “Nostalgia”, realizată de Publicis pentru Pegas; Financial services – campania “Spend and Save” pentru ING Card Complet, semnată de CAP; Media & Entertainment – “For Any Sport Addicts” pentru Dolce Sport, semnată de GMP Advertising; Media Innovation – “Second-Life for Mihai Neşu Foundation”, o campanie realizată de Leo Burnett & Target pentru Gazeta Sporturilor; Non-alcoholic beverages – trei campanii – “Today. Same as yesterday”, Pepsi, Graffiti BBDO / “The Supreme Balance for body & mind”, Bucovina, Leo Burnett & Target / “National Consumer Promo”, Sprite, McCann Erickson; Snacks, confectionery and deserts – “ROM gives you the kick to finish what you started” (ROM), semnată de McCann Erickson și Sustained Success – “A beer in a thousand”, brand Ciuc Premium, înscrisă de 23 Communication Ideas.
Competiţia Romanian EFFIE Awards 2013 a fost extinsă anul acesta la 28 de categorii de concurs (cu 6 mai multe decât în 2012), toate categoriile având proiecte înscrise. Juriul Romanian EFFIE Awards a fost prezidat de Jim Taylor, Head of Integrated Activity Planning Capability, Global, SABMiller, și a fost format din 50 de reprezentanți seniori ai industriei de marketing și comunicare din România. Aceștia au evaluat campaniile din perspectiva rezultatelor de vânzări și a obiectivelor de comunicare atinse și depășite.
În competiţia din acest an au concurat 112 campanii, înscrise de către 29 de agenţii şi companii.
EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.