Reducerile rapide de personal si neintelegerea modificarii comportamentului de cumparare afecteaza negativ relatia cu clientii
Decizia de reducere a personalului nu este intotdeauna cea mai indicata solutie pentru o companie aflata in impas financiar. Fiecare angajat are asociat un cost de pregatire, de integrare in companie, dar si un cost de oportunitate asociat cu clientii sau partenerii pe care ii gestioneaza. Un angajat detine tot istoricul interactiunilor cu partenerii sai de afaceri, iar lipsa evaluarii costului real al disponibilizarii poate avea efecte negative majore pe termen lung. Companiile din sectoarele cele mai afectate de criza financiara, cum sunt sectorul financiar-bancar sau imobiliar, trebuie sa evalueze atent costurile generate de perturbarea relatiilor cu clientii.
”Vad doua probleme majore in ultima perioada: prima este legata de faptul ca reducerile de personal sunt facute prea rapid, pentru a taia din costuri pe termen scurt. In special in zona comerciala, reducerile de personal pot genera costuri ascunse semnificative. Firmele care nu au un sistem informatic prin care sa pastreze istoricul fiecarui client sau partener, vor pierde informatii pretioase despre acestia. Este dificil sa preiei o relatie cu un client fara sa cunosti istoricul interactiunilor cu acel client. Apare o pierdere, mai bine spus o trimitere fortata a unor informatii valoroase in afara companiei” a declarat Daniel Ionescu, director general myCRM Solutions. “A doua problema este legata de neintelegerea modificarii comportamentului de cumparare. Companiile folosesc aceleasi oferte ca acum 6 luni, aceleasi canale de comunicare, in schimb bugetele de marketing sunt reduse. Lipsa de integrare a departamentelor de marketing si vanzari, suprapusa cu pierderea informatiilor despre clienti sunt probleme care trebuie si pot fi adresate rapid” a incheiat Ionescu.
Consumatorii devin mai precauti, mai pretentiosi, mai atenti in cheltuirea banilor, iar Internetul devine un canal tot mai important de informare. Nevoile consumatorilor se regasesc pe surse din ce in ce mai variate, de la bloguri si forumuri specializate pana la retele de socializare. In lipsa urmaririi si analizei acestor nevoi , mesajele tot mai dese si mai agresive ale departamentelor de marketing dezvolta un comportament de ignorare din partea consumatorilor.
Pana in 2012, companiile care nu au un sistem de evaluare a performantelor de marketing vor aloca gresit resursele in peste jumatate din programele proprii de marketing, cu pierderi de peste 25% din costurile acestor programe, conform studiului CRM Vendors Guide publicat de Gartner in 2008. Aceste pierderi, in ultima instanta, vor duce la noi reduceri de personal.
Un sistem de gestiune a relatiilor cu clientii devine o componenta critica a oricarui sistem informatic. Pastrarea istoricului relatiei cu clientii, previzionarea veniturilor pe baza oportunitatilor in derulare, atentionarea blocajelor financiare in care se afla clientii firmei, sprijinul acordat departamentelor de marketing pentru urmarirea eficientei investitiilor ofera un suport informatic real companiilor care cauta solutii eficiente de reducere a costurilor operationale.
In sprijinul celor care doresc o solutie accesibila din punct de vedere al costurilor de achizitie, usor de folosit si avand costuri reduse de intretinere, myCRM pune la dispozitie versiunea Plug&Play. Acest sistem ajuta la cresterea veniturilor, la pozitionarea corecta a ofertei prin anticiparea nevoilor clientilor, la cresterea eficientei operationale si la scaderi importante de costuri.
O versiune gratuita de evaluare de 30 de zile poate fi accesata la adresa www.mycrm.ro .
{mosloadposition user10}