cu mobila, decoratiuni si imbracaminte
BUSINESS Magazin a lansat catalogul “PIATA IMOBILIARA – Iesirea din criza”
Spectrul crizei se vede tot mai clar si pe listele de cumparaturi: daca banii pentru mancare, alcool si tutun nu sunt mai putini, doua treimi dintre romani sustin ca au de gand sa reduca din cheltuielile cu mobila, decoratiuni interioare, imbracaminte si accesorii vestimentare, scriu jurnalistii de la BUSINESS Magazin in catalogul PIATA IMOBILIARA – Iesirea din criza.
Comerciantii estimeaza ca in primele doua luni ale anului, vanzarile au avut scaderi intre 20% si 50%, mai ales in sectorul de electro-IT, imbracaminte, incaltaminte si accesorii. “Consumatorul nu mai iese la fel de des in oras. (…) tot ce este mai scump decat mass-market nu mai merge”, spune pentru BUSINESS Magazin Razvan Gheorghe, director general CUSHMAN & WAKEFIELD Romania.
Motorul principal de crestere al economiei ultimilor ani, consumul, da semne de oboseala, scriu jurnalistii de la BUSINESS Magazin. Magazinele si restaurantele, cafenelele si cinematografele – care pana in urma cu cateva luni se laudau cu ritmuri record de crestere – sunt rezervate acum in privinta bugetelor croite pentru un an ce sta sub semnul crizei. Pentru ca tot mai multi consumatori au devenit precauti, iar motivatia este simpla, potrivit lui Mircea Kivu, sociolog, director general al Institutului de Marketing si Sondaje (IMAS): exista deja o adevarata psihoza legata de criza, intretinuta de stirile pesimiste legate de cresterea somajului si scaderile salariale. In acest context, explica el, “comportamentul nu are cum sa nu se schimbe, chiar daca individul ca atare nu este afectat in niciun fel de criza la nivel personal”.
Fara a fi dispusi sa faca rabat la cheltuielile pentru mancare, alcool sau tutun, romanii declara ca ar reduce in primul rand bugetul pentru imbracaminte si accesorii vestimentare (46%), scrie BUSINESS Magazin. Romanii sunt dispusi sa faca economii si in privinta achizitiilor de mobilier, obiecte de decor (41%), dar sa-si reduca si cheltuielile pentru vacante (41%).
“Insa economisirea nu este echivalenta cu renuntarea totala la aceste produse, ci inseamna mai degraba ca prefera solutii mult mai convenabile, fie promotii, oferte, destinatii mai accesibile”, spune pentru Mihaela Alexandru, research director la compania de cercetare de piata 360insights.
Mai multe informatii despre cele mai importante tendinte din piata imobiliara si efectele evolutiei acesteia in celelalte sectoare ale economiei, in catalogul BUSINESS Magazin PIATA IMOBILIARA – Iesirea din criza, disponibil pe piata din 29 aprilie. Gasiti atasata coperta catalogului – pentru informatii suplimentare, va rog sa ma contactati.
{mosloadposition user10}