„Nu există angajaţi fericiţi”. STOP! Nu ne dorim ca această constatare să fie asumată de angajatori. Nici angajaţii nu-şi doresc acest lucru. Şi-atunci… ce e de făcut?
Cifrele punctează nevoia unei noi abordări
Realitatea ne arată că 50% dintre companii au probleme cu retenţia angajaţilor. 1 din 4 nou-angajaţi pleacă din companie în primele 6 luni de la angajare, peste 50% – în maxim 2 ani şi tot 50% (dintre angajatele de sex feminin) părăsesc locul de muncă pentru concediul de maternitate. Pentru a înlocui un angajat, firmele sunt nevoite să cheltuiască echivalentul a 3 salarii ale acestuia, 61% dintre acestea oferind pachete de relocare candidaţilor pe care îi selectează. De cealaltă parte, aproape 70% dintre angajaţi preferă să aibă un program de lucru flexibil, să dispună de şanse de promovare, să interacţioneze cu colegii şi să le fie apreciată implicarea. E clar că în acest punct – când forţa de muncă e în scădere din cauza îmbătrânirii populaţiei, a lipsei de pregătire a acesteia, dar şi a creşterii beneficiilor suplimentare solicitate – angajatorii trebuie să se reinventeze.
Edutainment – conceptul care are grijă de angajaţi
Ştim că un om motivat înseamnă un om fericit, respectiv un angajat care îşi îndeplineşte cu mai multă atenţie task-urile, fiind şi mai deschis şi în relaţia cu clienţii. Salariul nu mai este singurul aspect care îi motivează pe cei care doresc să se angajeze, ci accesul la un pachet cât mai variat de beneficii – care să le asigure accesul la un proces continuu de dezvoltare şi învăţare.
More than Pub a lansat un concept pe care îl aduce în atenţia companiilor sub formă unor cursuri ed-utilo-distractive cu finalitate în dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor, în retenţia şi mulţumirea acestora. Edutainment nu şi-a propus să vândă soluţii HR, ci să deschidă noi uşi care dovedesc atenţia faţă de angajaţi. Programul lansat în premieră de More Than Pub se desfăşoară, pentru început, prin intermediul a 4 personalităţi cu rol de traineri în tehnică artei livrării discursului, a stilului de viaţă sănătos, gastronomiei şi actoriei. Prin intermediul programului Edutainment – în cadrul căruia angajaţii se vor întâlni cu Mihaela Tatu, Florentina Opriş, Liviu Balint şi Vasile Calofir – angajaţii vor deveni mai încrezători, vor fi mai buni în sarcinile pe care le îndeplinesc şi, automat, mai apreciaţi de cei care folosesc serviciile acestora. Pachetele de traininguri pot fi adaptate în funcţie de strategia şi nevoile fiecărei companii, ajungând la un cost mediu de 20 euro per angajat.
De ce să alocaţi bugete pentru Edutainment în locul clasicelor teambuilding-uri?
Pentru că prin intermediul informaţiei şi exerciţiilor, fiecare workshop stimulează creativitatea, creşte încrederea în sine a angajaţilor, competitivitatea şi satisfacţia personală, încurajează lucrul în echipă, influenţează percepţia şi implică angajaţii în găsirea de soluţii şi rezolvări. În plus, întâlnirea cu vedetele, precum şi utilitatea trainingului, vor rămâne întipărite în memoria angajaţilor pe termen lung, ajutându-i de-a lungul întregii vieţi. Prin acest concept, angajaţii vor avea parte de un mix de beneficii de ordin emoţional şi raţional, devenind informaţi, educaţi, pozitivi, motivaţi, recunoscători şi, nu în ultimul rând, pregătiţi pentru noi provocări.
WordLab, susţinut de Mihaela Tatu, îi va învaţă pe angajaţi cum să capteze atenţia prin intermediul cuvintelor şi sunetelor. În HealthyLab, Florentina Opriş le va deschide minţile înspre dobândirea unui stil de viaţă sănătos prin intermediul sportului şi alimentaţiei corecte. La CookingLab, finalistul Masterchef Liviu Balint le va demonstra că gătitul este şi un mod relaxare, cu beneficii asupra calităţii vieţii. Nu în ultimul rând, actorul Vasile Calofir le va demonstra, în cadrul ActingLab, că până şi cele mai simple interacţiuni şi manifestări personale pot fi puse frumos în scenă vieţii.
E timpul că angajatorii să nu mai fie prinşi în soluţii învechite şi să fie deschişi provocărilor, educării permanente şi atenţiei faţă de resurse, reuşind astfel să dizolve problema retenției. Edutainment reprezintă o soluţie profesionistă, modernă şi inspiraţională de retenţie angajaţi prin utilitate şi noutate, rupând barierele convenţionale. E un pas înainte…