Asociația EDULIER marchează astăzi, 6 octombrie 2016, Ziua Internationala de Constientizare a dislexiei.
Potrivit estimărilor științifice, dislexia are o incidență de 5% – 12% din populația europeană.
În ianuarie 2016, Parlamentul României a completat Legea educației naționale cu o prevedere ce vizează persoanele cu tulburări de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia).
Astfel, legea prevede ca în învățământul primar să se efectueze, în mod obligatoriu, teste de evaluare a capacității de învățare în vederea depistării precoce a tulburărilor de învățare, stabilirii eventualelor metode specifice de educație și a asigurării terapiilor specifice.
Nu există nicio legătură între gradul de inteligență, efortul individual, poziția socio-economică și prezența dislexiei, mai mult, mulți dislexici excelează în domenii precum, arhitectură, inginerie sau arte creative.
Dintre dislexicii ajunsi celebri mentionam sir Richard Branson, Agatha Christie, Steven Spielberg, Walt Disney etc.
Marcarea acestei zile, face parte dintr-un program mai amplu de intervenție in dislexie implementat de asociatia Edulier.
Deoarece intervenţia timpurie a copiilor cu TSI este primul pas spre recuperare, în luna martie,asociația EDULIER a deschis programul START, de evaluare și intervenție timpurie pentru copiii cu dificutăți de învățare invitând părinții și cadrele didactice să identifice copiii cu dificultăți de scris, citit, memorat, calculat, pentru ca apoi să apeleze la evaluarea preliminară. (detalii aici)
În luna aprilie 2016, s-a inaugurat primul Centru EDULIER de interventie si recuperare, prin metode de predare adaptate copiilor cu dificultăţi de învăţare sau TSI (= Tulburări Specifice de Învăţare) şi cu ajutorul unei echipe de specialişti în astfel de Tulburări.
“În România, 3 copii dintr-o clasă de 20 au de o tulburare specifică de învăţare . Ne dorim depistarea acesteia timpuriu şi un plan de intervenție și terapie potrivit fiecărui copil. De aceea am optat pentru marcarea zilei dislexiei și diseminarea informațieidespre aceste tulburări. Deşi în faza de pionierat, centrul EDULIER pentru copiii cu dificultăţi de învăţare este cadrul potrivit în care specialiştii învaţă, împreună cu părinţii şi cadrele didactice, cum să lucreze cu copiii cu TSI.” a declarat Cristiana Ionescu, fondatorul Edulier.
Printre metodele folosite în premieră în Centrul EDULIER pentru copiii cu deficit de învăţare menţionăm:
• Terapia cu animale, susținută de Animax, ce presupune includerea unui animal în planul de terapie/învățare, acesta având beneficii dovedite științific, precum: îmbunătățirea relațiilor sociale, reducerea nivelului de stres, creșterea răbdării, reechilibrare emoțională, îmbunătățirea capacității de a fi responsabil, îmbunătățirea limbajului non-verbal. Pentru copiii cu dificultăți de învățare s-a arătat că lucrul cu animale crește cu 65% șansele de recuperare.
• Atelierul de art-terapie, în cadrul căruia copiii își exprimă emoțiile, trăirile, temerile și dorințele, sub atenta coordonare a unui psiholog ce încurajează exprimarea liberă, spontană, într-o atmosferă degajată, în care copilul se simte protejat și în siguranță.
• Sala digitală interactivă, susținută de Telekom România, reprezintă cel mai potrivit mod de a ajuta copiii cu dificultăți să învețe prin implicare şi interactivitate, facilitare grafică şi stimulare pe suprafețe vizuale și tactile. Fiecare oră de învățare implică şi suportul unei echipe multidiscliplinare profesor, terapeut, psiholog, având şi rolul de educare și implicare a părinților.
• Terapia prin muzica are ca scop reducerea stresului psiho-fiziologic, durerea, stările psihice negative, creșterea nivelului de concentrare și a pozitivismul.
Mai multe detalii despre activitatea Edulier găsiţi pe pagina de Fecebook Edulier sau Centrul Edulier şi pe site-ul //www.edulier.ro.