- 1.550 de locuri de parcare dedicate din 143 de localități din România transmit mesajul campaniei #PeBune?;
- 25 de parteneri susțin educația în rândul participanților la trafic.
- Peste 9100* de autovehicule sunt adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități rulează pe șosele în toată țara;
Campania #PeBune? ** aniversează anul acesta 7 ani de la lansare. În această perioadă, obiectivul principal al campaniei a fost de a informa și educa participanții la trafic din România cu privire la păstrarea liberă a locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități din cadrul parcărilor publice și private.
Campania are ca public țintă șoferii și pietonii fără dizabilități, precum și viitorii șoferi care nu cunosc nevoia persoanelor cu dizabilități de a parca pe locurile marcate din centrele comerciale, din parcuri sau din alte locuri publice.
Anul acesta campania este susținută de noi parteneri: Academia Titi Aur și Renault Group România. Cu ajutorul lor, mesajul campaniei este promovat către un nou public.
„O societate responsabilă începe cu respectul față de cei din jur. Campania #PeBune? ne amintește că locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilități sunt mai mult decât un marcaj pe asfalt – sunt o necesitate pentru ca acești oameni să aibă acces la o viață normală. Este de datoria fiecărui șofer să înțeleagă că ocuparea abuzivă a acestor spații înseamnă o barieră în plus pentru cineva care deja se confruntă cu provocări zilnice.
Academia Titi Aur sprijină această inițiativă și încurajează toți participanții la trafic să dea dovadă de respect și empatie. Siguranța rutieră înseamnă mai mult decât reguli de circulație, înseamnă grijă pentru toți oamenii din comunitatea noastră,” a declarat Titi Aur, fondatorul Academiei Titi Aur.
Campania #PeBune? primește în continuare sprijinul partenerului LIDL România, care amplasează la locurile de parcare dedicate din întreaga rețea de magazine plăcuțe cu vizualul și mesajul campaniei: Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el. Datorită acestui parteneriat, Motivation organizează în perioada următoare activări și seminare pentru educarea și informarea elevilor, șoferilor, viitorilor șoferi și tuturor participanților la trafic, privind dreptul la viață activă și independentă pentru toți participanții la trafic.
Și în acest an, datorită susținerii rețelei Cinema City România, clipul video se va vedea pe ecranele a 255 de cinematografe din rețea, din 21 de orașe din țară.
„Educația este un proces de durată și începe încă din primii ani de viață. Așa cum un adult își construiește principiile de viață și se modelează pe educația primită în cei 7 ani de acasă, așa sperăm că vom reuși să educăm și noi prin campania #PeBune?, care aniversează anul acesta primii 7 ani de implementare. Ne propunem ca, an de an, să ajungem la persoane care nu cunosc nevoia reală a persoanelor cu dizabilități de a parca pe locurile ce le sunt dedicate. Prin intermediul activărilor campaniei din parcările magazinelor partenere, am constatat că numeroși participanți la trafic nu știu că utilizatorii de scaune rulante, precum si persoane cu alte tipuri de dizabilități, pot fi și conducători auto. Chiar dacă sunt doar pasageri, persoanele cu dizabilități au dreptul de a folosi locurile de parcare dedicate lor. Informând publicul privind acest drept, ne dorim să construim, chiar și cu pași mici, o societate incluzivă, care respectă drepturile tuturor cetățenilor din comunitatea în care trăiesc.”, a declarat Monica Tăutul, coordonatorul campaniei.
Conform datelor oferite Fundației Motivation, an de an, de către Registrul Auto Român, în perioada ianuarie 2012 – iulie 2024, la nivel național au fost înregistrate peste 9100 de autovehicule adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități. Aceasta înseamnă cel puțin tot atâția pasageri și șoferi cu dizabilități care au nevoie să găsească libere locurile de parcare dedicate lor.
Pentru perioada august 2023 – iulie 2024 a fost înregistrată o creștere importantă în ceea ce privește adaptarea autoturismelor pentru transportul public. La nivel național, au fost adaptate pentru transportul persoanelor utilizatoare de scaune rulante 1725 de microbuze și autobuze.
Mulțumim tuturor partenerilor care susțin campania și încurajează eliberarea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități și ocupate abuziv, la nivel național: Lidl România, IKEA România, IQAds, Cinema City Romania, Mega Image România, Revista AutoPlay.ro, Totul despre Mame, Magic FM și Rock FM, revista ZilesiNopti.ro, revista Femeia de Azi, Centrul Comercial Magnolia din Brașov, Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, Centrul Comercial Drumul Taberelor București, Sun Plaza București, Shopping City Buzău, Shopping City Târgu Jiu, Coresi Shopping Resort Brașov, Centrul Comercial Felicia Iași, Magnolia Shopping Center Brașov, Centrul Comercial Park Lake București, ProClinic Galați, Shopping City Severin, Shopping City Galați, Suceava Shopping City.
*9119 este numărul total de autovehicule adaptate și omologate pentru pasagerii și șoferii cu dizabilități din România. Cifra face referire la perioada ianuarie 2012 – iulie 2024 și este oferită de Registrul Auto Român la solicitarea Fundației Motivation România.
**Ideea campaniei a fost conturată în cadrul proiectului „8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, proiect derulat în luna martie 2017, care a adus împreună, pentru o întâlnire de lucru, profesioniști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.