si de ce o fac gresit soferii din Romania
Mașinile au fost echipate cu lumini de avarie tocmai pentru ca șoferii să aibă la dispoziție o modalitate facilă și simplă prin care să indice că au probleme cu automobilul. Totuși, în România aceste semnale sunt folosite de multe ori atunci când nu este neapărat cazul.
Pint.ro a analizat modul în care românii recurg la luminile de avarii și explică ce anume este nepotrivit la actuala utilizare. După cum le spune și numele, se folosesc atunci când mașina e avariată, nu se mai poate deplasa sau se deplasează foarte încet și un indiciu asupra condiției tehnice ajută la informarea celorlalți șoferi.
Aceste lumini nu se folosesc însă când șoferul staționează sau parchează într-un loc interzis sau în semn de mulțumire pentru șoferul din spate că a permis executarea unei anumite manevre. Folosirea nepotrivită a luminilor de avarii scade în egală măsură siguranța și educația în trafic.
În alte țări europene „avariile“ nu se folosesc spre a mulțumi celorlalți participanți la trafic. Mai jos este un exemplu din seria „Așa nu“ și se poate să așa nu în România pe măsură ce fiecare șofer își dă seama că nu tot ceea ce se poate face și trebuie făcut.
https://www.youtube.com/watch?v=1W7VI-UMm0c