Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Economics for Leaders

Şcoala de Vară pentru educaţie economică, ECONOMICS for LEADERS, organizată de Junior Achievement România (JAR) şi Foundation for Teaching Economics (FTE) şi finanţată de Citigroup Foundation şi Gillette, a reunit luna aceasta, la Cheile Gradiştei, 60 de cursanţi.

Programul „ECONOMIE PENTRU LIDERI” a oferit celor 30 de elevi şi 30 de profesori informaţie actualizată şi oportunitatea specializării în micro şi macro economie. Desfăşurat pe durata unei săptămâni, programul a fost structurat pe secţiuni cu sesiuni şi activităţi practice de dezvoltare a abilităţilor de leadership şi lucru în echipă pentru elevi. Cursurile au fost susţinute de Raymond Fishe, profesor de economie la Universitatea Richmond, USA precum şi de reprezentanţi ai Citigroup şi JA Romania. Programul sprijină dezvoltarea profesională, atât a cadrelor didactice care predau economie, cât şi a elevilor care au obţinut rezultate deosebite în cadrul competiţiilor Junior Achievement.

JA România, coordonează şi administrează programul “Economie pentru lideri” în România, pentru al patrulea an consecutiv. Programul Foundation for Teaching Economics este dezvoltat în România, Bulgaria, Cehia, Polonia, Slovacia şi Ungaria şi joacă un rol important în susţinerea democraţiei şi a reformelor economice în Europa Centrală şi de Est. Obiectivul principal al programului este  schimbarea mentalităţii şi a stilulului de abordare al lecţiilor de economie, care trebuie să devină atractive, practice şi corelate cu economia reală. Profesorii participanţi au un rol important în aceste mecanisme, pentru că, prin natura profesiei lor, ei influenţează modul de gândire şi acţiune al multor tineri.
Sesiunile de leadership constau în provocarea elevilor sa solutioneze diferite probleme de grup, situatii din care deprind abilităţi de rezolvare a conflictelor, aptitudini de comunicare, precum şi alte diverse declinari ale conceptului de leadership.

“Citigroup susţine activ Şcoala de Vară "Economics for Leaders" de 3 ani. În 2004, Citigroup şi Citigroup Foundation au anunţat că se angajează să susţină cu 200 milioane USD, la nivel global, în următorii 10 ani, educaţia financiară. Având în vedere îmbinarea perfectă a acestui program Junior Achievement cu strategia noastră de a investi în educaţie, precum şi succesul înregistrat de acest proiect în anii trecuţi, Citigroup Foundation susţine puternic, în continuare, acest demers în România, Ungaria, Bulgaria, Republica Ceha şi Slovacia. Şcoala de vară este o oportunitate excelentă pentru participanţi să acumuleze cunoştinţe şi să înveţe să descopere cu placere domeniul economic-financiar", declară Cristela Moldoveanu, director în cadrul Citigroup România şi membru în Consiliul de Administraţie al Junior Achievement România.

“Implicarea Citigroup în organizarea acestei şcoli de vară este un demers consecvent, care confirmă o data în plus responsabilitatea socială a Citigroup şi credinţa noastră ca avuţia cea mai valoroasa este reprezentată de cunostinţe. Pentru Citigroup, Junior Achievement este nu doar un partener local şi global, ci şi manager-ul unei platforme competitive de dezvoltare a unei noi generaţii de lideri. Voluntarii Citigroup sunt inspiraţi de valorile Junior Achivement şi onoraţi de contribuţia pe care o pot avea în transformarea societăţii noastre. Pentru că bunastarea noastră ca naţiune depine, într-un final, de calităţile, implicarea şi prosperitatea personală a fiecăruia dintre noi”, adaugă Cristela Moldoveanu.

„Economics for Leaders” reprezintă oportunitatea de a cunoaşte oameni, locuri şi concepţii diferite despre economie şi viaţă. Am venit străini şi plecăm prieteni. Suntem astăzi, mai mult decât ieri, câştigaţi intelectual şi afectiv”,a declarat Gheorghe Nicolae Cosmin, profesor la Grupul Şcolar „Valeriu Branişte” din Lugoj.

„Am aşteptat ceva nou de la această Şcoală de vară şi, spre marea mea bucurie, nu m-am  înşelat. A fost o experienta care ne-a imbogatit. “Economics for Leaders” s-a compus din două părţi: cursurile, coroborate cu simulări – am fost încântat de modul de predare şi sunt mulţumit că am reuşit să învăţ câteva noţiuni de baza în economie– şi workshop-urile – au fost antrenante şi au avut menirea de a realiza o echipă din elevii participanţi.  Succesul taberei s-a datorat în primul rând organizatorilor dar şi nouă, participanţilor, care am progresat în noul mediu", a spus Andrei Ungureanu din Drobeta Turnu Severin, student la Universitatea Princeton, SUA.

Pentru informaţii suplimentare privind programul “Economics for Leaders”, îi puteţi contacta pe: Ştefania E. Popp spopp@ja.org, +40722734271, sau pe James Klauder (530) 757-4633), Foundation for Teaching Economics.

###

Citigroup (NYSE.C, www.citigroup.com) este reprezentat în România prin Citibank România SA, încă din anul 1996, şi furnizează produse şi servicii financiare de înaltă calitate companiilor naţionale şi internaţionale, companiilor mici şi medii, sectorului public, organizaţiilor non-profit şi persoanelor fizice. Citigroup este cea mai importantă companie internaţională de servicii financiare, care deţine 200 de milioane de conturi de clienţi în peste 100 de ţări din lume şi furnizează persoanelor fizice, companiilor, guvernelor şi instituţiilor o gamă largă de produse şi servicii financiare, inclusiv credite şi servicii bancare, activităţi bancare şi de investiţii pentru companii, asigurări, garanţii bancare şi managementul investiţiilor. Coordonator al programelor sociale ale grupului, Fundatia Citigroup se concentrează în special pe susţinerea educaţiei financiare, a proiectelor de învăţământ şi a proiectelor de dezvoltare comunitară şi antreprenoriale. În 2005, fondurile alocate de Fundaţia Citigroup pentru susţinerea acestor programe au fost de aproximativ 85 milioane USD. Mai multe informaţii despre susţinerea acordată de Programul de Educaţie Financiară dezvoltat de Citigroup puteţi obţine accesând www.financialeducation.citigroup.com.

Gillette (www.gillette.com) a obţinut, şi-a menţinut şi consolidat, în cei mai bine de 100 de ani de la înfiinţare, o poziţie de lider pe piaţă, datorită strategiei sale de management a afacerilor, caracterizată de o perspectivă globală, pe termen lung. De la Boston la Bangkok, de la Johannesburg şi Mexico City la Berlin, călătorul zilelor noastre întâlneşte un portofoliu de produse mult mai variat, precum şi o prezenţă internaţională mult mai vastă decât şi-a imaginat vreodată fondatorul companiei. Compania Gillette este astăzi lider de piaţă pentru mai mult de zece categorii de produse de consum, în principal din sfera produselor destinate îngrijirii personale şi igienei orale.

Foundation for Teaching Economics (www.fte.org) a introdus încă din 1990 programul ECONOMIE PENTRU LIDERI în ţările Europei Centrale şi de Est. Programul este acum extins în ţări precum Bulgaria, Republica Cehă, Polonia, România, Solvacia şi Ungaria. FTE a pregătit profesori din aceste ţări în SUA, cu scopul de a avea profesori specializaţi care să îşi asume rolul de mentori în ţările din care provin.  
Misiunea FTE este aceea de a face cunoscut tinerilor un nou mod economic de gândire asupra problemelor naţionale şi internaţionale şi de a promova excelenţa în educaţia economică ajutând profesorii de economie să fie mai eficienţi. FTE accentueză rolul important al indivizilor ca cetăţeni responsabili în societatea democratică. Profesorul şi programele de pregătire ale elevilor transformă spaţiul mic al clasei într-un loc unde se pot desfăşura discuţii serioase şi se poate înţelege mai bine sistemul economiei de piaţă.

Junior Achievement România (www.jar.ro) face parte din Junior Achievement Worldwide, USA şi Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA Romania, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pune la dispoziţia şcolilor şi universităţilor din România programe economice de tip learning by doing, susţinute financiar de comunitatea de afaceri. Toate programele Junior Achievement România sunt disponibile, traduse şi adaptate contextului românesc. Peste 500.000 de elevi şi studenţi au urmat programele JA în România până în 2006. Organizaţia oferă gratuit şcolilor care implementează programele JA, training-uri, materiale şi consultanţă. Elevii şi studenţii români, beneficiari ai burselor ”Junior Achiever”, participă în fiecare an la conferinţe, competiţii şi târguri internaţionale.

Bucuresti, 30.08.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.