Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ecologic, economic si eficient: noul Fuso Canter EEV

· Toate modelele sunt conforme cu reglementările EEV cu privire la emisiile de gaze poluante
· Toate variantele de motor sunt prevăzute cu un filtru de particule închis
· Motorul de înaltă performanţă combină tehnologia BlueTec, un sistem de recirculare a gazelor de eşapament şi un filtru de particule
· Patru variante pentru cabină: simplă sau dublă, îngustă sau lată
· Camion compact cu opţiuni customizate pentru Europa

Etalonul eficienţei pentru camioanele compacte, modelul Fuso Canter reprezintă un adevărat succes economic. Acum, Canter a mai făcut un pas spre evoluţie: din primăvara acestui an, toate variantele acestui model sunt în conformitate cu cele mai riguroase reglementări cu privire la emisiile de gaze poluante, continuând să atingă acelaşi nivel scăzut al consumului de combustibil. Pe lângă cantităţile reduse ale emisiilor de gaze şi consumul scăzut de combustibil, noul Canter dispune de o gamă unică de opţiuni eficiente din punct de vedere economic şi o sarcină utilă avantajoasă. În consecinţă, Canter EEV este soluţia perfectă pentru aplicaţiile solicitante din zilele noastre.

O parte esenţială a conceptului de eficienţă integrat noului Fuso Canter EEV este motorul de ultimă generaţie, un diesel turbo cu cilindree de 3.0 l şi randament de 129 kW (175 CP). Disponibil pe piaţă din primăvară, acest autovehicul este exemplul ideal de eficienţă: niciun alt camion din clasa sa cu greutatea brută de 7.5 t nu dispune de un motor compact similar. Datorită combinaţiei dintre tehnologia BlueTec, reducerea catalitică selectivă, sistemului de recirculare a gazelor şi filtrul diesel de particule, Fuso Canter EEV este unul dintre cele mai performante camioane din categoria din care face parte.

Toate versiunile respectă standardele EEV cu privire la emisiile de gaze poluante

În dezvoltarea modelului Canter EEV pentru 2010, inginerii şi-au concentrat atenţia asupra sistemului de propulsie. Motorul diesel cu patru cilindri şi cilindree de 3.0 l este acum mai ecologic ca niciodată: toate versiunile Fuso Canter răspund cerinţelor EEV cu privire la emisiile de gaze. Acesta este cel mai strict nivel al emisiilor de gaze şi poate fi adoptat la cerere.

Toată gama de camioane Canter, de la 3.5 t la 7.5 t greutate brută, este echipată cu acest tip de motor. Ca atare, Fuso Canter EEV este primul camion din categoría sa care susţine un motor compact, ecologic şi extrem de eficient. Disponibil cu trei versiuni de putere, motorul este de-a dreptul remarcabil: pe lângă cantităţile foarte reduse de emisii, camionul impresionzaza prin cuplul mare, turaţiii scăzute, performanţă superioară şi economie.

Motor eficient de înaltă performanţă

Cea mai nouă generaţie de motoare Fuso Canter EEV poartă denumirea 4P10. Informaţii utile:
· Cilindree 3.0 l, randament de 96 kW (130 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 300 Nm la 1300-3000 rpm, valabile pentru modelele Canter cu masa maximă autorizată între 3.5 t şi 5.5 t.
· Cilindree 3.0 l, randament de 107 kW (145 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 370 Nm la 1600-2600 rpm, valabil pentru modelele Canter cu masa maximă autorizată între 3.5 t şi 7.5 t.
· Cilindree 3.0 l, randament de 129 kW (175 CP) la 3500 rpm, cuplu maxim de 430 Nm la 1600-2800 rpm, valabil pentru modelele Canter cu masa maximă autorizată 6.5 t şi 7.5 t.

Motoarele actuale au un design modern: o linie prelungită a pistonului (diametrul cilindrului x lungimea pistonului, 95.8 x 104 mm), doi arbori cu came, patru supape pentru fiecare cilindru, turbocompresor cu turbine variabile şi tehnologie common-reil.

Inginerii din cadrul Mitsubishi Fuso din Japonia au adaptat perfect atât motoarele, cât şi unităţile periferice la standardele referitoare la camioanele de tonaj mic. Cuplul atinge valoarea maximă la turaţii diferite, inclusiv la turaţii scăzute – în cazul tuturor versiunilor de motor. 90 la sută din randamentul nominal se măsoară de la aproximativ 2500 de turaţii pentru fiecare treaptă de viteză. Aceasta se traduce prin putere mare şi un stil economic şi relaxat de condus.

Toate versiunile noului motor funcţionează foarte natural. Ambreiajul robust a fost împrumutat de la modelul precedent, împreună cu sistemul îmbunătăţit de răcire şi frâna de motor optimizată.

Toate versiunile motorului sunt prevăzute cu un filtru de particule închis

Deoarece Canter este folosit în special pentru călătorii scurte, de cele mai multe ori în zone locuite, unde nivelul emisiilor de gaze contează, inginerii au depus un efort ridicat în vederea reducerii cantităţii de emisii, diminuând astfel, impactul asupra mediului. De aceea, toate versiunile de motor au filtre diesel de particule, închise şi care nu necesită întreţinere. În cazul celor două versiuni cu putere mai mică, gazele de eşapament sunt filtrate prin intermediul unui sistem de recirculare a gazelor de eşapament (EGR), un convertor catalitic de oxidare şi un filtru de particule.

Motorul de ultimă generaţie combină tehnologia BlueTec, sistemul de recirculare a gazelor de eşapament şi filtrul de particule

Cea mai puternică versiune de motor a camionului Canter EEV încorporează tehnologia BlueTec cu funcţia de reducere catalitică selectivă. Prin urmare, modelul de 129 kW (175 CP) are cel mai avansat control al nivelului emisiilor de gaze. Tehnologia BlueTec, dezvoltată şi implementată de Daimler, a fost, în ultimii ani, inclusă cu succes la multe dintre modelele produse de companie.

Prin injectarea de AdBlue (uree artificială) în gazele de eşapament, oxizii toxici de azot din aceste gaze sunt transformaţi prin intermediul convertorului catalitic de oxidare în azot inofensiv şi vapori de apă. În funcţie de utilizare, consumul de AdBlue echivalează cu doar aproximativ un procent din consumul de combustibil, sau chiar mai puţin. Astfel, alimentarea unui rezervor separat cu 12 l de AdBlue este suficientă pentru aproape 8000 de kilometri. La o distanţă medie parcursă, şoferul unui Fuso Canter cu randament de 129 kW (175 CP) nu va fi nevoit să alimenteze cu AdBlue de mai mult de patru ori pe an.

Fluidul este îmbuteliat în containere de diferite dimensiuni şi poate fi procurat din numeroase staţii de alimentare din Europa, la toate service-urile partenere cu Fuso şi Daimler, şi în staţiile de alimentare comerciale. Un ecran integrat în bord indică şoferului nivelul de lichid AdBlue din rezervor

Un alt avantaj al tehnologiei BlueTec: datorită tratamentului gazului de eşapament, combustia este optimizată atât din punctul de vedere al randamentului, cât şi din acela al consumului de combustibil.

O combinaţie inedită de tehnologii pentru controlul emisiilor de gaze

Datorită combinaţiei dintre tehnologia BlueTec şi funcţia de reducere catalitică selectivă, sistemul de recirculare a gazelor de eşapament şi filtrul de particule, cea mai avansată versiune a camionului Fuso Canter nu doar respectă reglementările EEV cu privire la nivelul de emisii de gaze, dar lansează un adevărat trend: mulţi experţi consideră combinaţia acestor trei factori vitală pentru încadrarea în standardele Euro 6 viitoare. Cumpărătorii unui Fuso Canter investesc în tehnologii ale viitorului. Având în vedere stadiul actual al tehnicii, emisiile eliminate de Fuso Canter se apropie de încadrarea în limitele impuse pe viitor ale nivelului de emisii Euro 6.

Motor de înaltă performanţă: emisii de gaze reduse şi performanţă impresionantă

Totuşi, cea mai puternică unitate a camionului nu impresionează doar prin cantitatea redusă de emisii de gaze, ci dă dovadă şi de o performanţă remarcabilă. Valoarea maximă a cuplului de 430 Nm poate fi atinsă la o medie între 1600 – 2800/rpm. Motorul atinge randamentul maxim în acest punct (129 kW/175 CP la 3500/rpm), ceea ce înseamnă o funcţionalitate excelentă a motorului în toate treptele de viteză. În concluzie, performanţa motorului este considerabil mai mare decât sugerează datele tehnice.

Celelalte două unităţi ale camionului dau dovadă de acelaşi grad impresionant de funcţionalitate, precum şi flexibilitate şi putere remarcabile. Astfel, toate versiunile modelului Canter reprezintă soluţii foarte practice şi simple în orice condiţie.

Compact dar puternic: durată lungă de viaţă, service complet

Optimizarea cilindreei nu este un motiv de îngrijorare: durata de viaţă a tuturor variantelor de motor este estimată la cel puţin 300.000 de kilometri. În fapt, intervalurile de verificare în service sunt de 30.000 de kilometri. Luând în considerare un comportament tipic de utilizare, acest lucru înseamnă că Fuso Canter nu are nevoie de mai mult de o vizită pe an la service. O diminuare a muncii de întreţinere implică şi costuri reduse semnificant în comparaţie cu modelul precedent. Garanţia de trei ani sau 100.000 de kilometri pentru toate modelele subliniază încrederea producătorului în munca sa. Dacă intervine o problemă neaşteptată, clientul poate apela la cele peste 900 de centre de service pe 33 de pieţe din Europa cu care Fuso colaborează. În fiecare ţară există o linie telefonică de consultanţă şi sistem de livrare de piese în termen de 24 de ore în toată Europa. Spre deosebire de alţi competitori, Fuso Canter este un adevărat profesionist când vine vorba de service.

O realizare economică: consum favorabil de combustibil, costuri reduse

Pe lângă dinamism, longevitate şi performanţă, noile motoare se diferenţiază printr-un remarcabil nivel de eficienţă economică. La baza tehnologiei revoluţionare a motorului se află sistemul de propulsie cu distanţa de transmisie optimizată. Aceasta reduce atât costurile, cât şi impactul asupra mediului. După cum mulţi clienţi au confirmat, achiziţia şi întreţinerea unui model Fuso Canter nu epuizează bugetele.Mitsubishi Fuso oferă un camion de mic tonaj excelent la preţul unui van – un Canter care este extrem de atractiv atât din punct de vedere al costurilor, cât şi din cel al performanţei.

Transmisie în şase trepte de viteză: putere maximă, greutate minimă

Putere maximă în combinaţie cu greutate minimă – aceasta se aplică modelului Canter în general şi, în special modelului Fuso Canter EEV cu transmisie manuală în şase trepte de viteză. Toate modelele acestei serii au şase trepte de viteză. La 72 de kilograme, mecanismul de transmisie cântăreşte cu 29 de kilograme mai puţin decât cel din seria precendentă şi cu 7 kilograme mai puţin decât mecanismul cu cinci trepte de viteze folosit anterior. La modelul nou, prima şi a doua viteză sunt aşezate în poziţii opuse, facilitând un start rapid şi o schimbare de viteze lină şi precisă. Transmisia activează şi diverşi arbori de motor canelaţi.

Motor, transmisie, diferenţialul: mecanismul ideal de propulsie

Calibrul camionului Canter EEV este deductibil din mai multe aspecte printre care schimbarea vitezelor: maneta mică, poziţionată în bord şi uşor de manevrat, rămâne un punct unic de vânzare în rândul camioanelor cu motorul situat sub cabină şi oferă libertate de mişcare în cabină.

Canter este soluţia profesională pentru profesionişti, datorită multiplelor variante de diferenţial pentru fiecare model. Un alt aspect important este raportul amplu de transmisie, scurt pentru prima viteză şi lung pentru a şasea viteză, pentru a păstra viteza motorului. Puterea mare de tracţiune a motoarelor influenţează rapoartele de transmisie ale axelor din spate să fie foarte lungi. Aceasta implică o viteză mai scăzută a motorului, reducând astfel consumul de combustibil şi impactul asupra mediului, în special în cazul modelelor masive.

Ca şi la modelele anterioare, există şi acum un sistem de blocare a diferenţialului din spate. Datorită tracţiunii foarte bune, acest camion este indicat, de exemplu, pentru uzul în industria de construcţii. Aici, Canter oferă deja beneficii vizibile datorate anvelopelor duble.

Mai arătos ca niciodată: până la 5 tone sarcină utilă la o masă maximă autorizată de 7.5 tone

În general, Fuso Canter este un autovehicul uşor, un beneficiu de minimizare datorat motorului compact, printre altele. Experţii au recurs la o serie de măsuri pentru a perfecţiona camionul: pe lângă motor şi transmisie, rezervorul de combustibil este confecţionat acum din plastic, în locul planşei de oţel. Un sistem "Premium Seal" înlocuieşte roata de rezervă la modelele cu greutate brută de 3.5 tone. Acestea şi alte măsuri de reducere a greutăţii rezultă în maximizarea sarcinii utile pentru toate versiunile noului model, comparativ cu autovehiculele convenţionale.

Cea mai scurtă variantă a modelului Fuso Canter, de exemplu, cu o greutate brută de 7.5 tone, cântăreşte doar 2480 kg, incluzând şoferul şi un rezervor alimentat la 90% din capacitate. Astfel, rămân 5020 kg pentru suprastructură şi marfă – un record în această clasă.

Aceste date sunt valabile şi pentru vârful de gamă, Fuso Canter 7C18. În ciuda sistemului avansat de control al emisiilor de gaze, şasiul plus cabina modelului cu un ampatament de 3350 mm câtăresc doar 2560 kg. Cu o sarcină utilă de 4940 kg pentru corp şi încărcătură, Fuso Canter devansează considerabil competiţia.

Fuso Canter EEV: un camion practic cu un tonaj mic

Dezvoltatorii au proiectat multe aspecte ale camionul plecând de la premisele unui spaţiu funcţional şi practic. De exemplu, o baterie cu o capacitate de 100 Ah şi un alternator puternic de 110 A echilibrează consumul de energie. Camionul este disponibil şi cu opţiuni ce includ două baterii şi un alternator mai mare (140 A).

O placă de fixare în compartimentul motorului permite montarea unui compresor frigorific secundar. Acesta este un factor important pentru vehiculele frigorifice. Un filtru de fluid cald este inclus ca dotare standard în toate versiunile şi menţine autovehiculul în funcţione chiar la temperaturi extrem de scăzute. Pompa de fluid este integrată în rezervorul de plastic pentru combustibil. Alimentarea este foarte simplă şi sigură datorită unui distanţator opţional pentru rezervorul de motorină în cazul în care este folosit tot spaţiul. Sistemul de răcire de înaltă performanţă al motorului dispune de un rezervor adiţional aflat în sistemul de presiune al circuitului răcitorului. Acesta este poziţionat la nivelul ochilor şi poate fi uşor de verificat. Transmisia oferă oportunitatea de a incorpora diverşi arbori de motor canelaţi, lucru care facilitează montarea diferitelor tipuri de suprastructură.

Ca şi până acum, frâna de motor este o dotare standard pe toate versiunile Canter şi are o putere semnificativă. Aceasta are o viteză mare de reacţie deoarece clapa este poziţionată în apropierea motorului. Frâna de motor măreşte durata de viaţa a pedalelor de frână şi reduce, astfel costurile.

Inegalabil: cel mai avansat model din punct de vedere al eficienţei spaţiului şi al manevrabilităţii

Datorită design-ului compact, este cel mai eficient autovehicul din categoria din care face parte când vine vorba de spaţiu – nu poţi să obţii mai mult spaţiu pentru marfă altundeva. În combinaţie cu propulsia, camionul oferă cea mai bună variantă de transport ecologic şi eficient. Un alt beneficiu este acela că toate componentele sunt accesibile pentru service sau întreţinere. Manevrabilitatea camionului este un alt aspect impresionant: poate face întoarceri în spaţii înguste şi, în funcţie de ampatament, cercul de întoarcere are între 10.6 şi 17 m.

Special gândit pentru compatibilitatea corpului

Scoala profesionistă de design de camioane a stabilit nucleul camionului – şasiul drept, indestructibil, în formă de scară, valabil în trei versiuni. Linia, lăţimea şi forţa şasiului pot fi adaptate fiecărei clase de greutate. Componentele, precum axa din spate cu anvelope duble, sunt extreme de rezistente: sarcinile mari admisibile de axe indică gradul ridicat de încărcare a camionului. Frâna de motor standard este un indice particular al tehnologiei de vârf din spatele conceptului camionului.

Patru variante pentru cabină: simplă sau dublă, îngustă sau lată

Unul dintre punctele forte ale camionului Fuso Canter este varietatea modelelor din linia de producţie. Acesta este singurul camion din clasa din care face parte care oferă două variante de cabină: cea mai populară este C-Series (Confort) cu o lăţime de 1995 de milimetri, iar versiunea îngustă S-Series (Standard) are o lăţime de doar 1695 de milimetri. Camionul este ideal pentru uzul în sectorul municipal sau peisagistic unde fiecare centimetru contează. Ambele modele sunt echipate cu două scaune pentru pasageri, ca dotare standard.

Totuşi, o întreagă echipă poate intra într-un Fuso Canter: o cabină dublă este disponibilă atât la C-Series, cât şi la S-Series ca opţiune cu şase (Canter S), respectiv şapte locuri (Canter C). Varianta C este disponibilă pentru întreg spectrul de la 3.5 tone la 7.5 tone, în timp ce Fuso Canter cu cabina din seria S este disponibil doar la greutatea permisibilă de 3.5 tone şi 7.5 tone.

Canter customizat: patru clase de greutate, şapte nivele ale distanţei dintre axe

Modelele Fuso Canter au patru variante de greutate variind între 3.5 şi 7.5 tone. Datorită şasiului solid şi a componentelor rezistente, Fuso Canter oferă capacitatea de supraîncărcare atunci când nu operează pe drumurile publice. Sarcina mare a axelor evidenţiază rezistenţa camionului, care este, de asemenea, capabilă să susţină cu uşurinţă încărcărcări mari.

Fuso Canter este disponibil şi în şapte variante de ampatament ce variază între 2500 şi 4470 de milimetri. Lungimea maximă de carosare este de 3375 de milimetri pentru variantele cu cabină simplă cu cel mai mic ampatament până la 6527 de milimetri la cel mai mare nivel.

Şasiul solid al camionului permite ataşarea unei varietăţi de suprastructuri pentru diverse utilităţi. În funcţie de ţară, Canter este disponibil în variantă completă, fabricat în colaborare cu producătorii de suprastructuri. De exemplu, în multe ţări CharterWay oferă camionul cu o gamă variată de suprastructuri cu utilitate pentru diverse domenii industriale.

Fuso Canter înregistrează vânzări record (de ordinul milioanelor)

Fuso Canter este unul dintre campioni tăcuţi: mai degrabă un partener de nădejde în uzul cotidian, privit cu respect/consideraţie de către utilizatorii săi decât “atracţia serii”. Producţia sa a început în anul 1963, iar acum Fuso Canter încă se bucură de succes pe piaţă, aflându-se la cea de-a şaptea generaţie, după aproximativ 3,5 milioane de unităţi produse. Majoritatea acestora rulează în continuare pe drumurile întregii lumi.

Camionul campion al Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) nu a atins doar un nivel considerabil de vânzări, ci are şi cea mai îndelungată perioadă de producţie din întreaga linie a Daimler Truck Group. Fuso Canter este într-adevăr un camion de clasă mondială, pe care îl poţi întâlni oriunde. În uzine din Asia, America de Sud şi Africa se produc versiuni specifice fiecărei ţări de comercializare, iar Fuso produce varianta Canter pentru Europa în Tramagal, Portugalia din 1980.

Fuso Canter EEV 5 este un camion de ultimă generaţie a cărui producţie se bazează pe o experienţă îndelungată. Cu un sistem de propulsie (deosebit de) ecologic şi în acelaşi timp economic, această abordare de perspectivă este concretizată de noua generaţie de Canter din Europa. Până în acest moment s-au vândut aproximativ 1000 de unităţi standard Fuso Canter Eco Hybrid cu propulsie hibridă. Zece unităţi Canter Eco Hybrid au făcut parte la Londra dintr-un proces de testare pe scară largă de către clienţi. Alte serii de producţie a Canter Eco Hybrid au fost vândute şi în Irlanda, Hong Kong şi Australia. Studiul Canter Eco-D efectuat în cadrul ediţiei din 2008 a IAA Commercial Vehicles Show a schiţat imaginea camionului de mic tonaj al viitorului.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC)

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) este unul din producătorii asiatici de frunte în ceea ce priveşte autovehiculele comerciale. Din anul 2006, Compania Daimler AG este acţionar majoritar al mărcii japoneze, deţinând 85% din acţiuni, făcând împreună cu Mercedes Benz şi Freightliner parte integrală din Grupul Daimler Truck.

Mitsubishi Fuso fabrică autovehicule comerciale începând cu anul 1932. Pe lângă Canter, gama cuprinde camioane de greutate medie şi mare, din seria de modele Fighter şi Super Great precum şi o serie de autobuze, de la cele uşoare la cele urbane şi de cursă lungă, inclusiv autobuze supraetajate. Din MFTBC face parte şi Centrul mondial al Companiei Daimler Trucks de dezvoltare a camioanelor cu acţionare hibridă, Global Hybrid Center, ceea ce dovedeşte nivelul înalt de expertiză tehnică a acestei mărci.

Fuso Canter: camion compact de înaltă specializare pentru Europa

Proiectat pentru întreaga lume, fabricat în Europa: conceptul Canter a fost elaborat în Japonia şi adaptat cerinţelor specifice ale clienţilor europeni.

Modelele Canter pentru Europa se fabrică de 30 de ani la Tramagal/Portugalia, la aproximativ 150 de km spre nord de capitala Lisabona. De aici, acestea sunt furnizate în mai mult de 30 de ţări – în jur de 90% din producţia anuală merge la export. Începând cu anul 1980, când producţia anuală cuprindea cam 2000 de vehicule Fuso Canter, de pe linia de montaj a fabricii de la Tramagal a ieşit un număr de vehicule care depăşeşte semnificativ cifra de 150.000, ceea ce înseamnă că, în momentul de faţă, anual pleacă din fabrică mai mult de 10.000 de camioane Canter. Divizia europeană Mitsubishi Fuso (MFE), cu sediul la Stuttgart este răspunzătoare de vânzări şi marketing în Europa iar participaţia europeană din producţia portugheză a depăşit 70%.

Stuttgart / Bucuresti, 26.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.